Ga naar inhoud

C!T Pifast Challenge Part VI


Aanbevolen berichten

  • Reacties 345
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    346

Een beetje tweaken en 3 koelelementen later: [img:c5a045ec4c]http://members.lycos.nl/pinoroeltgewoon/forum/4747_ok.JPG[/img:c5a045ec4c] Had een bak gepakt als reservoir en daar van die koelelementen die je ook in een koelbox kan donderen ingegooid en ik had zo'n hotcoldpack die je op een bult ofzo kan leggen om de slang naar de cpu toe geknupt
Link naar reactie
netjes gedaan kerel ;) kan je dr nog meer uit slepen of zit je nu echt op je max? :) ik zit echt op mn max :) had met heeel veeel kloten nog paar honderdsten secondes erafgekregen, maar meer gaat voorlopig met deze opstelling niet lukken, wel ben ik van plan G-skill te gaan kopen ;) dat gaat wel weer wat schelen natuurlijk :) en als t niet aan mn moederbord ligt dan kan ik dan ook verder overclocken op de divider die ik nu gebruik :) (3:2 298 mhz fsb, 199 mhz mem) al denk ik dat dat door mn mobo(chipset) komt wan mn mem moet véél te makkelijk harder kunnen :D achja, wachten tot er een spraakmakend s939 mobo komt :) misschien iets met een andere chipset, nforce4 bijv. alleen is het jammere daarvan dat het alleen maar pci-e heeft, en ik net een x800xt AGP heb... héél héél misschien als mn salaris nou echt eens een keer heel goed meezit volgend jaar, ga ik dan ook wel weer een nieuwe vcard aanschaffen :D maar ik denk het niet, er moet gewoon een mobo van een merk als bijv. DFI komen met nforce3 die het gewoon veel beter doet ! :D
Link naar reactie
[quote:da7be462cc="klootzakje"]netjes gedaan kerel ;) kan je dr nog meer uit slepen of zit je nu echt op je max? :) ik zit echt op mn max :) had met heeel veeel kloten nog paar honderdsten secondes erafgekregen, maar meer gaat voorlopig met deze opstelling niet lukken, wel ben ik van plan G-skill te gaan kopen ;) dat gaat wel weer wat schelen natuurlijk :) en als t niet aan mn moederbord ligt dan kan ik dan ook verder overclocken op de divider die ik nu gebruik :) (3:2 298 mhz fsb, 199 mhz mem) al denk ik dat dat door mn mobo(chipset) komt wan mn mem moet véél te makkelijk harder kunnen :D achja, wachten tot er een spraakmakend s939 mobo komt :) misschien iets met een andere chipset, nforce4 bijv. alleen is het jammere daarvan dat het alleen maar pci-e heeft, en ik net een x800xt AGP heb... héél héél misschien als mn salaris nou echt eens een keer heel goed meezit volgend jaar, ga ik dan ook wel weer een nieuwe vcard aanschaffen :D maar ik denk het niet, er moet gewoon een mobo van een merk als bijv. DFI komen met nforce3 die het gewoon veel beter doet ! :D[/quote:da7be462cc] dfi socket 939 komt alleen met nforce4 :wink:
Link naar reactie
KZ jij zit nog niet aan je max.... je hebt een boxed koeler hallo :P Met wat beter koeling kom je echt nog wel een stuk verder. Een prommie zou die cpu wel tot boven de 3 ghz kunnen trekken :o En nu speel ik even wijs en oud: Zou je volgende keer je verhaal iets beter kunnen schrijven met bijvoorbeeld punten, komma's, enters en alinea's? Dit leest namelijk voor geen meter ;)
Link naar reactie
nog weer een sec van mn tijd af :o ben je gek ofzo ? :S ik had eerst gelijke score als razu kha'el, ik blij dat ik hem voorbij ben en in de top10 sta, word je er na 2 dagen alweer uitgedrukt :cry: ik ga eens een poging wagen met een 80mm fan, die ik over de chipset heatsink laat blazen, kijken offie dan over de 250 wil :P (en als het niet wil weet ik je te vinden pcguy :wink: )
Link naar reactie
[quote:abc8b81015="NoepZor"]nog weer een sec van mn tijd af :o ben je gek ofzo ? :S ik had eerst gelijke score als razu kha'el, ik blij dat ik hem voorbij ben en in de top10 sta, word je er na 2 dagen alweer uitgedrukt :cry: ik ga eens een poging wagen met een 80mm fan, die ik over de chipset heatsink laat blazen, kijken offie dan over de 250 wil :P (en als het niet wil weet ik je te vinden pcguy :wink: )[/quote:abc8b81015] Dat bord had ik ook, op 240fsb kon ik de NB niet meer aanraken ding werd bloedheet, dus waarschijnlijk zal het wel iets helpen. :P Maarjah je weet me te vinden? Waar ben ik dan. :P
Link naar reactie
[quote:606dbd6792="Vandread"]KZ jij zit nog niet aan je max.... je hebt een boxed koeler hallo :P Met wat beter koeling kom je echt nog wel een stuk verder. Een prommie zou die cpu wel tot boven de 3 ghz kunnen trekken :o [/quote:606dbd6792] ik hoor nare dingen over winchester en prommie ;) no boot onder 0 graden... willekeurige qua temp... etc... ik was eerst van plan een prommie te nemen... maar begin er nu zeer van af te zien ik loop nu tussen de 40 en 50 graden met boxed op 1 ghz hoger dan standaard snelheden ik zou qua temperatuur gezien makkelijk naar 3 ghz kunnen met boxed op zich als ik mn kamerraam een dagje openzet zelfs wel 3.2 of 3,4 ghz :) winchesters worden echt gewoon niet warm, en met de prometia is de hoogst behaalde overclock pas 3.2 ghz... het is dus gewoon een probleem met het mobo icm winchester ofzo... naar verhaaltje dus
Link naar reactie
[quote:b7f27192b4="klootzakje"]maar ik zeg je dat t men temps niet zijn :)[/quote:b7f27192b4] Droom maar lekker verder :lol: Met waterkoeling kom je ECHT verder. Jammer genoeg zijn er nogal wat problemen met prommie's + winnie's dus hebben we daar nog weinig resultaten van gezien. Dus als het de temp niet is... waarom denk je dat de top10 hier: http://pifast.hexus.net/pifast.php allemaal phase change of andere subzero koudemiddelen gebruiken? :roll:
Link naar reactie
Klopt wat Vandread zegt, In de core van de processor zitten heel veel kleine transistortjes, als je gaat overklokken moeten die sneller schakelen dan ze eigenlijk oorspronkelijk moesten doen. Op een zekere snelheid gaat schakelen niet helemaal foutloos meer (of niet meer) en kan je de vcore verhogen zodat ze beter schakelen. Naast de vcore verhogen kan je ook de temparatuur proberen terug te brengen, doordat je de temparatuur terug brengt kunnen die transistors ook beter schakelen en zodoende kan je dus een hogere overklok halen, zeker met chillers, phch en tecs maar met water kom je ook al een eind. Ik had bovendien bijna een score hier in de Axp lijst, alleen klapte de zooi er net uit toen ik paint wilde starten, komt omdat het geheugen beetje op max liep. Kon namelijk maar 2,9 volt @ bh-5 zetten. Toen na een modje 3,3 maar die southbridge werd veel te heet dus heb ik voor een andere mod gekozen en de eerste eraf gehaald (southbridge werd eerst namelijk niet te heet, heatsinkje met as5 erop hielp btw niet) Nadat ik de eerste eraf had gesloopt deed het bord het nog gewoon maar de 2e mod heeft het bord gesloopt :(. Maar goed, ik denk dat ik nog probeer hem te maken. (10 ohm weerstand erop solderen should do the job) Als dat niet gaat probeer ik hem gewoon te rma'en of ik kijk of ik goedkoop een dfi op de kop kan tikken, heb wel kriebels om die 2200 lekker te klokken en voor zolang als het duurt als een pctje te gebruiken om wat op te testen en om een beetje mee te klooien.
Link naar reactie
[quote:8e0b1ba45d="Vandread"]KZ jij zit nog niet aan je max.... je hebt een boxed koeler hallo :P Met wat beter koeling kom je echt nog wel een stuk verder. Een prommie zou die cpu wel tot boven de 3 ghz kunnen trekken :o [/quote:8e0b1ba45d] een prommie geeft problemen op zo'n winchester.... dan kom je dus helemaal niet ver, je pc boot nieteens. Joost heeft weer te vroeg geroepen dus :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...