Ga naar inhoud

Processor te warm


Aanbevolen berichten

Mijn processor is volgens mij veel te warm: (gemeten met een proggie genaamd motherboard monitor 5, ergens van internet) [img:d52c829ee0]http://home.planet.nl/~eckha073/temps.jpg[/img:d52c829ee0] Ik heb geen casefans. CPU fan draait gewoon. Bovenstaande plaatje is van gewoon gebruik van de pc, dus geen games of zware progs. Dan is de processor nog warmer (69graden). Weet iemand wat er aan de hand is? (amd 2200+, asus a7v333-x, 512mb pc 2700 ddr333, geforce2 ti) ps. Het klopt dat mn datum niet goed staat, heb ik veranderd in windows.
Link naar reactie
[quote:9ba2c3cc33="Comp-Freak"]Ik heb een keer een asus plankje gezien die de temp 35-40 graden te hoog uitlas. Voor zover ik weet zijn er vaker asus mobo's die slecht uitlezen. Het is dus waarschijnlijk een meetfout. Het is wel aan te raden om te controleren of het koelblok goed zit en warm wordt en extra casefans te plaatsen.[/quote:9ba2c3cc33]Ahum...?? mijne leest goed uit en de meeste verder ook wel!
Link naar reactie
[quote:45f7ab6e90="tdw"][quote:45f7ab6e90="Comp-Freak"]Ik heb een keer een asus plankje gezien die de temp 35-40 graden te hoog uitlas. Voor zover ik weet zijn er vaker asus mobo's die slecht uitlezen. Het is dus waarschijnlijk een meetfout. Het is wel aan te raden om te controleren of het koelblok goed zit en warm wordt en extra casefans te plaatsen.[/quote:45f7ab6e90]Ahum...?? mijne leest goed uit en de meeste verder ook wel![/quote:45f7ab6e90]Hoe weet je dat zo zeker? :o Daarbij is het zo dat alle temperatuursensoren voor computers niet geijkt zijn.
Link naar reactie
Ik heb een nieuwe videokaart gekocht: GeForce 6800LE. En ben gisteren ook begonnen met overklokken van mn Athlon 2200+. Deze loopt standaard 1800 mhz, na multiplier en fsb te verhogen liep ie 1960 mHz. Toen ik 3dmark03 cpu test ging draaien, flikkerde mn pc na 4 minuten ofzo eruit, herstart. Dus heb ik weer teruggeklokt. Ben trouwens wel van 169 punten naar 6150 ongeveer gegaan (3dmark03). Maar voor de rest heb ik geen vastlopers gehad of zoiets, alleen die herstart (na overklokken cpu). Maar 1 casefan heeft toch niet zoveel zin om je cpu koeler te houden?
Link naar reactie
[quote:f39a0bf460="watcher46"]jewel hoor....als je er lucht in laat blazen scheelt het zo 4 graden zoals al eerder in het topic is gemeld. kheb nu ook een casefan in me pc zitten hijs is cker 3 graden gezakt! dus het heeft wel effect...[/quote:f39a0bf460] Oke, ik ga het misschien proberen. Eerst effe lekker gamen :) Misschien ligt het er ook aan dattie redelijk in de buurt van een verwarming staat. :oops:
Link naar reactie
Als je het voltage van je processor omlaag doet dan zal de tempratuur lager worden, echter als je deze te laag instel dan zal je processor niet goed ze werken meer kunnen doen, dus je pc wordt dan instabiel. Ik weet niet wat het standaard voltage is van jou processor maar als deze gewoon op de standaard waarde loopt dan denk ik niet dat het nuttig is om het voltage te verlagen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...