Ga naar inhoud

moederbord athlon 64-bit


Aanbevolen berichten

Ik heb een amd athlon 64bit 3000+. Ik wil daar een moederbord bij. Het moederbord meot niet al te duur zijn maar er moet wel firewire + 5.1 sound opzitten en hij moet natuurlijk stabiel zijn. Ik overclock nie dus ik moet gewoon een bord hebben zo dat ik een stabiele pc heb. Raad mij eens wat borden aan. Ik wil graag een via chipset, omdat ik het gevoel heb dat daar sata normaal opdraait.
Link naar reactie
[quote:4208ee67ca="pcguy"] En het gaat om socket 754 :wink: (Man je vergeet ook altijd alles :P) [/quote:4208ee67ca] Waarom niet socket 939? Daarvoor bestaat nu tegenwoordig ook een 3000+ processor. VIA KT800 (KT800Pro bij Socket 939) is een prima chipset, maar nForce3 250GB is ook voor niet-overclockers een prima keus.
Link naar reactie
[quote:6a5783dd23="Boerke87"] [quote:6a5783dd23="Obi-wan-kenobi"] Waarom niet socket 939? Daarvoor bestaat nu tegenwoordig ook een 3000+ processor. [/quote:6a5783dd23] Uit z'n reactie maak ik op dat ie kent. :wink: [/quote:6a5783dd23] Ja, maar zo lijkt het net of alleen Socket 754 stabiel is. :wink: Dat gevoel dat VIA alleen goeie on-board S-ATA controllers bouwt snap ik trouwens ook niet. :roll:
Link naar reactie
Najah dat gevoel licht aan wat mindere ervaring met nf3 sata controllers maar goed. Hij heeft al een socket 754 processor en moet daar een ander bordje bij hebben omdat sata + msi niet lekker willen lopen, een eventuele oplossing om die msi goed aan het lopen te krijgen met sata mag ook (neem ik aan), het probleem is gewoon dat de schijf lui lijkt en niet snel aangesproken word. Het werkt nog trager dan hier met m'n ide schijven.
Link naar reactie
Wat denk je van een ASUS K8V? Deze heeft 1394 , Sound, en G LAN. Ik heb zelf al diverse ASUS borden gehad en ben daar zeer tevreden over. Ik heb 2 jaar geleden een PC gebouwd met een Chaintech bord, maar deze PC loopt toch niet echt lekker. Bovendien vind ik de documentatie en bijgeleverde software van ASUS veel beter. PaulusP
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...