Ga naar inhoud

133 en 100 geheugen


Aanbevolen berichten

Zojuist heb ik een pc geupgrade met 128 mb 133 Mhz geheugen. Nu blijkt de pc 100 Mhz geheugen te ondersteunen. Nu lijkt me dat geen probleem, want voor zover ik weet, is dat geheugen ook downwards compatible. Toch geeft de pc bij het booten een foutmelding en zegt dat er maar 64 mb inzit (het oude geheugen, dat er al inzit). Het bios geeft wel 192 Mb aan. Windows XP geeft aan 64 Mb te hebben in mijn computer, maar windows Systeeminfo geeft wel aan 192 Mb te hebben. Hoe kan ik ervoor zorgen dat windows ook die resterende 128 Mb gaat gebruiken? Het gaat om een Compaq Presario pc uit 2001, met een Duron 750 Mhz processor. EDIT: het gaat om de Compaq Presario 5WV330 PC, in Nederland verkocht als de internet pc, voor zover ik weet.
Link naar reactie
Als je in het BIOS komt, die zegt dus 192 mb, heb je wel op SAVE bios settings gedaan ? Normaliter is PC133 downwards compatible, maar de in de praktijk is het niet altijd zo. Andere suggesties volgen, de boel opnieuw vastmaken. Is het double sided of single sided geheugen ? Het is een "oude compaq", ik weet niet waar de grens ligt, maar de oude werkten alleen maar met Compaq geheugen . Vaak pakte die ook Kingston. Als alles niet helpt, het 128 reepje weer verpatsen en Compaq geheugen aanschaffen. Het is dan jammer maar het is nu eenmaal zo
Link naar reactie
Het oude geheugen dat er al inzit is 64 Mb 100 Mhz, single sided Compaq. Nieuw(re) geheugen is 128 Mb 133 Mhz, double sided merkloos. Als ik het nieuwe plankje in slot 1 doe, en het oude plankje in slot twee, dan start de pc helemaal niet op (geeneens tot het bios). Als ik de plankjes omwissel, dan krijg je de situatie zoals ik die in het starttopic heb verteld. In windows is verder geen effect in die situatie. Ik heb thuis nog 100 Mhz 128 Mb in een oude pc zitten. Ik zal eens proberen of de betreffende Compaq die wel accepteerd. De gedane suggesties zal ik ook eens proberen...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...