anoniem Geplaatst: 24 augustus 2004 Delen Geplaatst: 24 augustus 2004 hallo luitjes nadat ik gisteren op tweakers.net heb ziten loeren snapte ik een paar dingen niet. gister stond er op tweakers.net dat intel een prijs verlaging aankondigden. opzich is daar niets bijzonders aan maar er stond zo van dat de pentium f volgens hun de 64 bits versie van de pentium 4 niet en prijs verlaagd werd maar wat ik niet snap ik dat als er wel een 64 bits pentium 4 bestaad waarom daar dan geen bencemarkies van zijn en dat er niet bv bij mycom staat dat een een 64 bits pentium 4 hebben? misschien heb ik het allemaal een beetje vaag uitgelecht maar ik hoop dat iemand mij een beetje dudelijkheid ken vertellen. alvast bedankt. neem mij niet kwalijk voor de slecht spelling Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2004 Intel 64 zit er wel aan te komen, maar op het moment zijn die er nog niet. Dus ook nog geen of nauwelijks benchmarks Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2004 dan vindt ik raar dat tweakers.net zegt dat de volgens hun de pentium 4 f wat dat ook mag zijn de 64 bits versie is. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2004 Het is ook de 64-bits, maar hij wordt nu waarschijnlijk nog fijn gemaakt en getest in de intel-labs. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2004 Als ik het goed begreep is de Nocona Xeon ook 64 bits: http://www.tweakers.net/nieuws/33954 (test onder WinXP64) Of ze hebben 2 32bits procs samen gebruik als 1 64bits... Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2004 De post van Blink slaat op deze nieuwspost van tweakers denk ik: http://www.tweakers.net/nieuws/33699/?highlight=pentium+4+64 Ik zag daar ook dit overzichtje voorbij komen: P4A = Willamette P4B = Northwood P4C = Northwood met HT en 800MHz FSB P4D = (overgeslagen, geen idee waarom) P4E = Prescott P4F = Prescott met XD en 64-bits deze Pentium 4F is nog niet leverbaar volgens mij. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2004 Als ik me goed herinner klopt dat lijstje niet helemaal. Willamette werd steeds P4 genoemd, zonder letter. Bij de introductie van Northwood gebruikte Intel een "A" voor de nieuwe core. De letter "B" diende voor de 533MHz FSB CPU's. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2004 Klopt, dat lijstje heb ik ook niet gemaakt :) die A slaat inderdaad nergens op, maar voor de rest klopt het lijstje wel aardig. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.