anoniem Geplaatst: 15 augustus 2004 Delen Geplaatst: 15 augustus 2004 ben bezig met een nieuwe pc, daarin wil ik een athlon 64 3000.. wat is de beste chipset voor deze proccesor? (welk moederbord enz.) heb nu deze op het oog: GigaByte S754 K8NNXP nForce3 800F wie kan mij info en of advies geven? alvast bedankt Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2004 de beste chipset op dit moment voor A64 is naar mijn idee de nForce 3 250 Gb.. Dan een aantal moederborden: Voor overklokken: EPOX Voor de rest is bijv Red Dragon erg tevreden over zn MSI bord en je kan d8 ik ook nog een ASUS variant kiezen, je kunt ook voor, de goedkopere Chaintech versie gaan, de VNF-250. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2004 ik heb zelf de MSI K8N Neo-Platinum , erg goed bordje , met Nforce 3 250 GB chipset , echt een aanrader , helemaal compleet ook :) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2004 Omdat de geheugencontroller al in de processor zit, is er weinig prestatieverschil tussen de chipsets. Als je gaat overklokken, neem dan de nforce3 250, zoals hier al gezegd is. Als je niet overklokt, neem dan de kt800 (pro) chipset. Deze is veel goedkoper en de prestaties zijn ongeveer gelijk. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2004 dank voor de antwoorden, overclocken is idd de bedoeling.. nforce 3 moet het dan worden. welk merk kan ik dan het beste kiezen? zoals jayday al zei de epox, maar die kunnen ze bij mijn winkel niet leveren, geld is niet echt een probleem aangezien ik nog nooit een mob duurder dan 300 heb meegemaakt.. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2004 Ik sluit me aan bij GreyHornet, de MSI K8N NEO Platinum: http://www.tweakers.net/pricewatch/82467 http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=572 Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2004 dat bord is maar 130 euro! vanwaar dan dat gigantische prijs verschil met dit bord (wat ik eerst op het oog had..) GigaByte S754 K8NNXP nForce3 800F daar moet iknamelijk bijna 200 euro voor neertellen! Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2004 Die GA-K8NNXP met nForce3 150 chipset moet je dus absoluut niet hebben, die chipset is alweer verouderd. Waarschijnlijk is ie zo duur omdat ie slecht leverbaar is. http://www.giga-byte.com/Motherboard/Products/Products_GA-K8NNXP.htm Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2004 Je kan ook voor de MSI K8N neo FSR gaan http://www.tweakers.net/pricewatch/91679 Die is weer wat goedkoper en net zo goed als de Platinum Edition. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2004 [quote:6e11cb079a="Red Dragon"]Je kan ook voor de MSI K8N neo FSR gaan Die is weer wat goedkoper en net zo goed als de Platinum Edition. [/quote:6e11cb079a] Die Platinum Edition heeft wel 1 PCI slot meer, 2 S-ATA aansluitingen meer en Firewire. Misschien geen slechte deal voor die paar eurootjes meer? :wink: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2004 Yups, ik heb zelf de Platinum Edition :) Maar goed, als je op de centen moet letten is de FSR geen slechte deal Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2004 hartelijk dank allemaal! dat wordt dus de platimun editie! Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2004 Beste chipset atm is nog steeds de K8T800. Deze chipset is gewoon lekker stabiel en doet wat ie doen moet, maar is gewoon niet geschikt voor overklokken vanwege het ontbreden van locks of goede deviders. De nf3-250 is ook niet zo verkeerd, maar over het algemeen nog langer niet prefect. Abit heb die chips die ze kregen om er een bord mee te bouwen ook teruggestuurd omdat ze vonden dat 't rommel is. Over het algemeen vind ik de chipset zelf redelijk werken, maar hij is nog niet zo als de nf2. Het perfecte bord is er ook nog niet. Elk bord heeft op het moment z'n eigen problemen. epox vcore bug, k8n en msi gaan niet echt hard (beetje afhankelijk van wat je hard vind ;)). Het beste bord komt einde deze maand. de DFI s754. Tot op heden zijn alleen de bios opties en board layout bekend dus hoe 't gaat presteren is nog maar een beetje de vraag, maar degene dan XS die er al een preview van hebben vonden dit het beste bord tot nu toe Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2004 dus jouw advies is ff wachten en die dan aanschaffen? hoeveel zou dit bord waarschijnlijk (richtprijs..) gaan kosten? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2004 Bord komt waarschijnlijk eind deze maand uit. Kan zijn dat ie in nl nog wat later leverbaar is. Ik verwacht dat de prijs zo rond dezelfde koers zal liggen als andere nieuwe nf3-250 planken Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2004 dan zal die ook wel over maand op inet te koop zijn of niet? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2004 Ik ben ook van plan een Athlon 64 te kopen maar ik heb liever de 939-socket. Weet iemand wanneer we een 939-moederbord met PCI-express kunnen verwachten? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2004 [quote:4275fa874b="arny"]Ik ben ook van plan een Athlon 64 te kopen maar ik heb liever de 939-socket. Weet iemand wanneer we een 939-moederbord met PCI-express kunnen verwachten?[/quote:4275fa874b] Eind van dit jaar, November/December En ik denk zelfs dat ze pas begin volgend jaar goed leverbaar zijn Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.