anoniem Geplaatst: 27 juli 2004 Delen Geplaatst: 27 juli 2004 Beste forum gebruikers, ik heb nu al bijna 1 jaar een sony laptop ( de pcg-grt715m ) het is een perfecte laptop, alleen ik maar me zorgen over de koeling... De ventilator bij m'n voeding maakt ontzettend veel kabaal (wat hij overigens vroeger minder deed) Is er een koelblok dat ik onder mijn laptop kan plaatsen (ten grootte van m'n laptop)? of zijn er andere manieren om m'n laptop te koelen? Momenteel heb ik onder de achterste pootjes maar spelkaarten gelegd waardoor de achterkant van m'n laptop iets hoger zit... hierdoor krijgt hij iets meer lucht maar dit is niet voldoende :( Kan iemand mij hier verder mee helpen? Alvast bedankt... Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 juli 2004 Misschien zit er veel stof in je ventilator, dit kun je proberen schoon te maken. Maar rommelen aan laptops is niet zo verstandig, misschien kun je beter terug naar de winkel? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 juli 2004 Maakt ie al vanaf 't begin lawaai? Het kan ook zijn dat er in de loop van tijd stof in is komen te zitten waardoor de luchtcirculatie niet meer optimaal is. Dat moet er dan uit ... Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 juli 2004 Inderdaad kan je de fan schoonmaken en dan zou ik verder alleen maar voor extra koeling kijken als je ook stabiliteits problemen hebt. :wink: PS. Haal dat plaatje uit je onderschrift, je mag hier geen plaatjes in je onderschrift hebben. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 juli 2004 Ik hoop dat ik m'n laptop niet open hoef te maken om hem schoon te maken, dit doe ik namenlijk niet... als er dan iets verkeerd gaat ben ik de *** En terug brengen naar de winkel wil ik ook niet, dan ben je hem gelijk kwijt voor een aantal weken... Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 juli 2004 Je kan proberen om een stofzuiger bij het ventilatortje te houden als de laptop aanstaat om zo te proberen de ventilator wat op te schonen. Verder zou ik me pas druk gaan maken om de temparatuur als hij instabiel word. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 juli 2004 [quote:61bc4efde9="pcguy"] Verder zou ik me pas druk gaan maken om de temparatuur als hij instabiel word. [/quote:61bc4efde9] Ik zou 'm ook niet op je schoot zetten als ik jou was ... :wink: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 juli 2004 Owjah das waar :oops: edit: ik zie dat je nu een smilie hebt en dat mag ook niet. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 juli 2004 op m'n schoot zetten deed ik al weinig, dan brande m'n benen gewoon weg ongeveer... en onstabiel vind ik hem niet... dus dan zal het wel goed zijn... Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 juli 2004 Laptop koeling is naar mijn weten niet los verkrijgbaar, vaak ziet het er zo ongeveer uit: [img:34a91f3caf]http://members.home.nl/slot2003/ForaShots/laptopkoeling1.jpg[/img:34a91f3caf] [img:34a91f3caf]http://members.home.nl/slot2003/ForaShots/laptopkoeling2.jpg[/img:34a91f3caf] Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 juli 2004 [quote:93bb6b9971="Rapid|NL|Angel"]Laptop koeling is naar mijn weten niet los verkrijgbaar, vaak ziet het er zo ongeveer uit: [img:93bb6b9971]http://www.x86-secret.com/pics/cpu/dothan/trash1.jpg[/img:93bb6b9971] [img:93bb6b9971]http://www.x86-secret.com/pics/cpu/dothan/trash3.jpg[/img:93bb6b9971][/quote:93bb6b9971]Kan je het omschrijven? Ik zie namelijk geen plaatjes. Strange, als ik de link kopieër doet ie het wel... Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 juli 2004 Huh raar, toen ik mijn bericht plaatste zag ik ze gewoon... Misschien wordt door de host links naar plaatjes na een aantal seconden verwijderd o.i.d. Ik breng ze zelf wel even onder :wink: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 juli 2004 ziet er goed uit, alleen wil ik zelf m'n laptop niet open maken... Waar heb je deze plaatjes vandaan? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 juli 2004 Let op hij schreef erbij dat het naar zijn weten niet los verkrijgbaar is dus als je dat al zu willen zal je even moeten informeren en trouwens als je pc niet overgeklokt e.d. is dan zou de standaars koeling voldoende zijn en zoals je zelf zegt het is na enige tijd dus dat zou kunnen duiden op stof e.d. in de koeler(s). Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 juli 2004 Ik heb de stofzuiger erop gezet, en en zelf een beetje gekeken met een zak lamp, maar ik heb eigenlijk geen stof kunnen ontdekken... het ligt overigens niet aan de programma's die ik heb geinstalleerd, als ik windows opnieuw installeer heb ik de zelfde problemen... als ik nou een spelletje ga spelen ofzo dan wordt ie wel warm, maar dat kan ik me voorstellen... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.