Ga naar inhoud

Dual-CPU motherboard als gameplatform

Aanbevolen berichten

Hallo luitjes, er zit een nieuwe ronde PC-Prive aan te komen op mijn werk, en ik ben dan ook weer van plan om het volledige beschikbare bedrag aan supersnelle computeronderdelen er in 1x doorheen te jassen. Ditmaal heb ik echter geen nieuwe case, monitor, toets+muis, sound, HDD of geheugen nodig... Dus alles gaat naar: 1) Videokaart 2) Processoren + koeling 3) Moederbord + voeding De eerste 2 zijn simpel. Vet gamen is vette hardware. Het beste dus. Alleen op punt 3 wil het me nog niet zo goed lukken. Ik wil graag 2x AMD Athlon MP 2800+ of hoger in mijn systeempje, maar daar hoort wel een goed dual processor mobo bij. Nu zijn er verschillende mobo's te verkrijgen op DUAL-CPU gebied. Alleen gezien ik het systeem voor gamen gebruik, wil ik dat het moederbord ook voldoet aan: [b:be9afa5d79]- 400 MHz FSB[/b:be9afa5d79] [b:be9afa5d79]- 8X AGP[/b:be9afa5d79] En het liefst ook: [b:be9afa5d79]- DualDDR memory architecture op 400MHz[/b:be9afa5d79] Maar zo'n moederbord kan ik nergens vinden!! Weet iemand wellicht waar ik wel zo'n top moederbord vandaan kan halen? Of weet iemand wellicht of het veel zal schelen met een SINGLE-CPU bord? Want er zitten tenslotte 2 CPU's in... Ik kom er op internet in ieder geval niet wijs uit. Mvg Tisko
Link naar reactie
Maar een spel bestaat toch wel uit meerdere threats? Dan kan het toch wel verdeeld worden? En anders kan het spel op de ene cpu draaien en het os op de andere. (met virusscanner enz.) Ik denk wel dat het verschil tussen een dual MP systeem of een enkel amd 64 systeem niet te merken is tijdens [b:962fa4b33a]gamen[/b:962fa4b33a], met videobewerking of 3d rendering (zo heet dat toch?) is er natuurlijk wel veel verschil.
Link naar reactie
Het programmeren van een toepassing voor twee (of meer) processoren is zeker geen sinecure (veel ingewikkelder dan voor 1 processor) en dat is de reden dat het slechts weinig gebeurt voor 'normale' pc toepassingen (vallen spellen ook onder). (Pc-prive, met het gepaard gaande belasting-voordeel, is toch niet bedoeld om een game-pc mee te bouwen?! Lijkt me in strijd met de geest van de onderhevige wet........)
Link naar reactie
[quote:70863049e0="Jaap H"]Het programmeren van een toepassing voor twee (of meer) processoren is zeker geen sinecure (veel ingewikkelder dan voor 1 processor) en dat is de reden dat het slechts weinig gebeurt voor 'normale' pc toepassingen (vallen spellen ook onder). (Pc-prive, met het gepaard gaande belasting-voordeel, is toch niet bedoeld om een game-pc mee te bouwen?! Lijkt me in strijd met de geest van de onderhevige wet........)[/quote:70863049e0] wat nu als je een game studio als beroep hebt, dus je programmeert wat en je moet het ook kunnen testen met fatsoenlijke hardware
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...