Ga naar inhoud

Pc start steeds opnieuw op


Aanbevolen berichten

Dag allemaal, De pc van mijn ouders heeft kuren. Iedere keer als windows XP opstart, begint de pc op het moment dat ie normaal op het inlogschermpje zou springen weer opnieuw met opstarten. Mijn vader heeft de pc voor het laatst gebruikt, en zegt dat hij een virusmelding kreeg, en dat Norton het virus in Quarantaine heeft gezet. Wat voor virus het was heeft hij niet bekeken. Ook heeft hij nog een soort foutmelding gezien toen hij de pc afsloot, maar die was maar heel even in beeld, en wat voor foutmelding het was weet hij niet. Sindsdien hebben we dus dat probleem. Als ik tijdens het opstarten op reset druk, gaat hij in plaats van op te starten meteen de BIOS in, naar een pagina waar je de FSB speed en DRAM speed kan instellen, en verteld ie dat de vorige keer opstarten niet goed ging omdat de CPU speed verkeerd was ingesteld, en dat ik dat nu kan verbeteren. De FSB speed staat in de BIOS echter op 100mhz, wat dan vermenigvuldigd met nog *iets* de cpu speed moet opleveren. De CPU is een AMD 900mhz, en dit geeft de pc ook aan bij het opstarten. Als ik de FSB in en BIOS naar 90mhz zet geeft de pc aan dat de cpu 810mhz is. Die 100mhz FSB moet dus wel kloppen. Het probleem doet zich overigens ook voor als ik in veilige modus in Windows probeer te komen. Ik heb dus geen idee wat ik er aan kan doen. Iemand suggesties? Dit is het complete systeem: AMD Athlon 900mhz Asus VIA KT133 mobo 128 mb ram Geforce 2 MX 32Mb 20 gyg harde schijf, merk weet ik niet eens er zit een standaard 48x cdrom in Alvast bedankt!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...