anoniem Geplaatst: 24 mei 2004 Delen Geplaatst: 24 mei 2004 Eeyz, Ik mag dan al vanaf mijn 8e gek van AMD processoren zijn maar ik leg het even kort uit. Ik heb thuis 2 AMD systemen (2500+ en K6-2/400). Ik wil graag die K6 overclocken. Nou heeft dat mobo weer eens zo'n bios waar je die core weer eens niet kunt verhogen. Het mobo is een ASUS P5A-B met Bios Revision 1005 met 256 MB pc-133 sdram geheugen. Mijn vraag is: Hoe moet ik die AMD overclocken? :wink: Greetz, Sylvester :D Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 mei 2004 kijk een sof er op het mobo een jumper zit di eje kan verzetten Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 mei 2004 aan een voltmod heb je niet veel als je je multiplier of fsb niet kan veranderen :roll: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 mei 2004 ik dacht dat hij de vcore bedoelde, anders stond er denk ik wel fsb of mp. maar kan ook zijn dat er dipswitches op zijn mobo zitten, zijn kleine schakelaartjes Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 mei 2004 En als je de multiplier ook niet via een jumper op het mobo kunt veranderen kun je altijd nog software matig de FSB OC'en, bijvoorbeeld met een progsel als CPUcool of SoftFSB. Je zult echter niet zover komen met OC'en vrees ik. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2004 Vaak zitten er ook nog wel jumpers voor de vcore op het mobo, zo kan je hem (waarschijnlijk in stappen van 0,1V) toch aanpassen. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.