Ga naar inhoud

voeding ????????


Aanbevolen berichten

Er wordt heel veel over voedingen gepraat, bij mij is langzaam door het lezen van al die topics het idee ontstaan dat mijn voeding niet goed is voor mijn systeem. Een Aldi P-2,66 - 1G-333 geheugen, HD 120Gb, 1300 A brander,DVD, FDD,videokaart een MSI 5700 Ultra. Dit alles wordt gevoed door een 250W voeding , die met de set indertijd is meegeleverd. Ik kan op dit moment niets uitproberen omdat ik al vanaf januari in China zit, maar kan me wel herinnenen dat bv de voltages geen gekke afwijkingen hadden, nu heb ik nooit veel gevraagd van het systeem. Maar binnen een maandje ben ik weer terug en wil eens wat meer gaan doen met dat toch wel leuk systeempje. Het enige wat mij bijstaat is dat het mobo een beduidend hogere temperatuur heeft als de cpu, maar deze krijgt direct via een buis vanuit de zijkant koele lucht dus dat zou kunnen. O, ja en onder de voeding heb ik toen een uit fannetje geplaatst omdat en de voeding nogal wat warmte afgaf aan de omgeving. Wat is nu de ultiieme test om mijn voeding af te keuren zonder dat mijn systeem door de test uitbrand? Een lange aanloop voor een korte vraag. Maar er komt er nog een, dit mobo van de Aldi is een budget boardje en mijn gevoel zegt dat dat er nu wel voordelig een wat beter micro ATX mobo in de handel is, laat is wat op mij afkomen ,ik zit hier in China tegen prijzen aan te kijken die heel erg gunstig zijn ,dus krijg ik een leuk advies dan kost mij dat een 60% van wat het in holland zou kosten. Een Radeo 9550 - 128 bits kan ik nu kopen voor 60 Euro om maar een voorbeeld te noemen. Dus laat maar wat op me af komen.
Link naar reactie
Nee Kaz en ik kan ook niet even kijken ,het spulletje staat hier een 11000KM vandaan. De videokaart heeft de D.O.T . techniek on board. dus een soort auto piloot voor het overklokken, deze stelt zich zelf naar [b:9f1f5ccc2b]behoefte[/b:9f1f5ccc2b] een of meer tandjes hoger als je hem inschakelt.
Link naar reactie
Ben je ook van plan je cpu over te klokken?? ik zou eerst opzoeken hoeveel watt een ti4200 vreet en hoeveel een 5700ultra... als je nog wilt overklokken (en dat mobo dat goed ondersteund), dan zou een betere voeding kunnen helpen. Doe je dat niet, dan denk ik dat hij dit nog wel trekt...
Link naar reactie
Mobo is een zo kaal als het maar kan board en opties om te OC`en is niet aanwezig, sandra zegt wel dat er een 3.0 Cpu op kan. Het is een micro ATX board met een wat afwijkend PCI slot waar de TV kaart in moet (MSI) Een low cost boardje dat speciaal voor de ALDI is gemaakt en zeker niet bedoeld is om ermee te gaan stoeien.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...