Ga naar inhoud

Moederbord etc. overzetten in andere kast

Aanbevolen berichten

weet eigenlijk niet of onderstaande in deze categorie hoort, maar leek mij de meest logische. bij het topic videobewerking ben ik tot de conclusie gekomen dat ik waarschijnlijk maar een andere computerbehuizing neem. I.v.m. weinig ruimte extra harddisk en geen koelfan mogelijkheid aan de voorzijde. Nu ben ik benieuwd kan ik dan gewoon mijn brander, speler videokaart etc. gewoon loskoppelen en de processor incl. koeler + werkgeheugen gewoon op het bord laten zitten als ik hem overzet, of dien ik dit ook los te koppelen van het moederbord. Zou eigenlijk wel handig zijn ivm de koelpasta etc. als dat gewoon kan blijven zitten! verder benieuwd naar jullie keuze voor de kast. Moederbord is meen ik voorgeschreven standaardmaat dus moet overal inpassen niet? moet in: brander en dvd speler 2 harde schijven front aansluiting audio/video usb firewire (zit nu allemaal in 1 blokje wat een drive van formaat diskettestation in beslag neemt) diskettestation mogelijkheid fan aan voorzijde (bij harde schijven) en achterzijde en uiteraard de videokaart gforceti 4200 Netwerkkaart USB en firewire zit onboard volgens mij want zie daar geen aparte kaartjes voor zitten.
Link naar reactie
Hallo, Het het aanbrengen van de koelpasta moet je niet vergelijken met het carboleeummen van een schutting. Dit aanbrengen van koelpasta moet best wel zorgvulldig gedaan worden. Het is in feite het dichten van minuscule oneffenheden die op de core en je heatsink zitten. Mvrgrt.Peiky
Link naar reactie
[quote:30538dbf41="rev"]krijg je nu dan geen lagen over elkaar. Met andere woorden kun je de oude wel goed uit de gaatjes waar het nu inzit wegkrijgen, of maakt dat niet zoveel uit?[/quote:30538dbf41] Als je de koeler hebt verwijderd kun je met wasbenzine de onderkant van de koeler (heatsink) en de core (bovenkant Processor) schoon maken. Dan een omvang zo klein als een rijstkorrel pasta aanbrengen en uitsmeren...Voorzichtig. Ik plakte met gewoon transparant tape de rest af om ermaar voor te zorgen dat het pasta alleen op de core terecht kon komen. Mvrgrt.Peiky
Link naar reactie
Ik zie eigenlijk geen probleem! :roll: Laat gewoon die koeler op de proccesor zitten wat interesseert dat nou. Zo'n koeler er af halen is een gedoe en dan kun je sneller iets slopen dan wanneer je hem erop laat zitten. Antec Sonata Life Style 380 watt dit is een goede kast inclusief 380 watt voeding!
Link naar reactie
Ik zelf heb hem nog niet maar ik ga hem waarschijnlijk in de zomervakantie kopen. Deze kast heeft verschillende awards gewonnen omdat het een hele stille kast is die er goed uit ziet en hij heeft een goede voeding. De prijs ligt rond de €100, en als je hem niet online wil kopen moet je gewoon eens vragen bij een computer winkel bij jou in de buurt.
Link naar reactie
Gewoon koeler laten zitten, de kans dat je iets beschadigt met 'm eraf en weer erop zetten is groter dan wanneer je 'm met proc en al verhuist. Antec 3700BQE is beter dan de Sonata; de intakefan zit op een betere plek en hij is net wat ruimer. Bovendien poets je je een ongeluk op die glanzende zwarte Sonata-lak. Ik heb de 3700BQE sinds een week en het is een heerlijke kast. Review: http://www.silentpcreview.com/article116-page1.html Conclusie: [quote:29832909a5]Between the 3700BQE and the Sonata, which would I choose? * The 3700BQE, no matter what. It breathes better so it'll run cooler at the same noise levels, it's roomier inside and it costs less money than the Sonata. The one thing the Sonata has going for it is the front Firewire port, but that's not much of an obstacle to work around in order to start with a better case. [/quote:29832909a5] Geen firewire aan de voorkant, maar wel USB. Je moet je afvragen of die front-aansluiting wel opweegt tegen de voordelen die deze kast biedt.
Link naar reactie
[quote:8b962e0d03="sdh"]Je kunt wel beter eerst alles losmaken van het moederbord anders heb je veel meer kans dat iets beschadigd raakt. :wink:[/quote:8b962e0d03]Ik las nog meer van dit soort reacties. Dat verbaast me een beetje. Ik zou de CPU er alleen afhalen als ik het moederbord uit de kast heb gehaald. Om de CPU koeler van de CPU af the halen kost mij (ik heb alleen ervaring met een AMD XP 1800) gewoon teveel kracht. Dat kan het moederbord volgens mij (ingebouwd) niet hebben. TJa, omdat de CPU, koeler niet wordt gewisseld, kan het moederbord dus ook ongewijzigd de andere kast in.
Link naar reactie
Als je alles gaat overzetten naar een andere kast dan moet je alle onderdelen los maken. Zoals de harddisk, floppydrive, en cd-rom spelers. De processor, en koeler en ram hoef je er niet af te halen. Het is ook niet handig om zoiets in de kast erop te moeten zetten. Ze raden het zelfs aan om de cpu+koeler+ram er van te voren op te zetten voordat je het in de kast zet. :wink: En om het eruit te halen hoef je het er ook niet af te halen. Dus gewoon alleen losse onderdelen los halen en de rest laten zitten. Succes! :D
Link naar reactie
in sommige gevallen is het praktisch ook onmogelijk om de heatsink van de cpu af te halen als het moederboard nog in de kast zit. In mijn geval bijvoorbeeld zit de voeding in de weg. Als je bovendien geen ervaring hebt met het verwijderen en plaatsen van heatsinks, lijkt het me helemaal onverstandig om de zaak te gaan verwijderen. Je moet het moederboard gewoon als laatste uit je kast halen, dan heb je voldoende ruimte om het mobo er op een fatsoenlijke manier uit te halen. Leg het moederboard op een niet-geleidende ondergrond om beschadiging te voorkomen.
Link naar reactie
[quote:a58ca2306b="jackdegek"]in sommige gevallen is het praktisch ook onmogelijk om de heatsink van de cpu af te halen als het moederboard nog in de kast zit. In mijn geval bijvoorbeeld zit de voeding in de weg. Als je bovendien geen ervaring hebt met het verwijderen en plaatsen van heatsinks, lijkt het me helemaal onverstandig om de zaak te gaan verwijderen. Je moet het moederboard gewoon als laatste uit je kast halen, dan heb je voldoende ruimte om het mobo er op een fatsoenlijke manier uit te halen. Leg het moederboard op een niet-geleidende ondergrond om beschadiging te voorkomen.[/quote:a58ca2306b]Je kan de voeding er toch uithalen? :-? Een voeding los schroeven is makkelijker als een cpu koeler los maken. Overigens als je er niet goed bij kan is het helemaal niet verstandig om een cpu koeler eraf te halen omdat dan de kans tot beschadiging alleen maar groter wordt (1x uitschieten en de kans bestaat dat je je moederbord weg kan gooien)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...