anoniem Geplaatst: 13 mei 2004 Delen Geplaatst: 13 mei 2004 Ik zat te bladeren in de conrad gids, toen ik het volgende tegen kwam: Badong CPU-luchtkanaal Frisse luchttoevoer voor de CPU-ventilator. Ventilatoren voor processors zuigen altijd lucht aan binnen de PC-behuizing. Omdat dezegewoonlijk aanzienlijk warmer is dan de lucht buiten de computer, zorgt de Badong qua koelefficiëntie nu voor een echte doorbraak. Uw CPU-ventilator ademt met de Badong namelijk frisse, koude lucht van buiten in en creëert zo een duidelijk lagere temperatuur. Technische spec.: Trekharmonicatechniek, met montagemogelijkheid voor ventilatoren van 80 mm of uitlaten. [url]http://www.pcphile.com/badong/k_whatsnew.htm[/url] sorry dat de site in het japans is, maar ik kon niets anders vinden. heeft iemand ervaring met dit soort dingen? werkt dit? thnx voor de reacties :)[/url] Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2004 Volgens mij gebruikt Dell in zijn systemen zoeits Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2004 Aldi / Medion zuigt van de zijkant aan, hier is de lucht ook koeler dan aan de achterkant, ook is het met een simpel recht pijpje te verwezenlijken :) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2004 ja dit werk zeker goed ik heb zoiets zelfs gemaakt met een wasdroger slang aangesloten op een fan die lucht van buiten zuicht naar me cpu koeler scheelde ruim 8 graden in temps van me cpu. Ik raad het zeker aan.en zelf maken is goed koper dan zo'n kant en klaar systeem die slang koste me iets van 3 euro bij de praxis en dan 8 graden verschil een goedkopere koelmethode ben ik nog nie tegen gekomen. plaatje van airduct: http://www.jns-srv.nl/airduct.jpg groetjes Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2004 Het werkt voor geen meter. Ik heb helaas geen plaatje bij de hand, maar ik heb een jaar terug ook een airduct gebouwd van een wasdroger afvoerslang. Alles goed geisoleerd, met aluminium plaatjes aan de fans bevestigd, alles netjes afgewerkt en het resultaat? Het zag een goed wreed uit, mijn Chieftec DA-01-WD zat gelijk stampens vol en ik had tussen de 1~5 graden temperatuurswinst en dat is de moeite niet waard. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2004 Het systeem van Medion/Aldi is naar mijn idee,en dat zullen stromingstechnici zeker bevestigen, het beste op dit gebied want gladde wanden van de aanzuigbuis veroorzaken geen turbulentie dus zal de luchtstoom heel gelijkmatig zijn waardoor de hoeveelheid aangezogen lucht maximaal is. Turbulentie veroorzaakt door ribbels maakt de schijnbaar brede buis smaller in de praktijk omdat de luchtstroom hierdoor afgeremd wordt. Optimaal zou zijn als de uitmonding van de buis helemaal open was en ook aan de buitenzijde iets trechtervormig afgerond en bij voorkeur een rechte buis. Van uit China, Alipapa Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2004 Het werkt wel geloof ik wel. M'n vader heeft in z'n pc een gat in de zijkant van de kast met een roostertje ervoor. Hier achter zit een stukje koker wat in en uit te schuiven is. Deze zit precies voor de processorkoeler. Dit scheelde zeker voor de fabrikant weer een casefan :wink: Nu heeft ie er maar 2 inzitten inplaats van 3 :D . Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.