Ga naar inhoud

Server PC nodig... Stil en Energie zuinig!

Aanbevolen berichten

Ik zoek een pctje die als server moet dienen. Nou moet het Windows 2003 kunnen draaien met een Exchange 2003 server... Webserver etc ..... Hij moet stil zijn !! en energie zuinig. Nou had ik laatst een Openbrick PC gezien alleen die lijkt me niet handig. Er moet wel een CDROM speler inkunnen of desnoods Extern aan te sluiten. Het hoeft niet snel te zijn... Als het maar minimaal 400 MHz (GEEN CELERON!) is met 256 MB Ram or natuurlijk hoger.. Ik heb nu een lawaaierige stroomvretende Athlon 1700+ met zalman koeler en zalman voeding en die wil ik vervangen... Ik kan eventueel hier onderdelen van gebruiken als het moet.... Iemand enig idee welke PC ik moet hebben ? Of welke onderdelen ik dan moet kopen ?
Link naar reactie
[quote:c9c7a2ef2e="G_ij_s"]Ik zoek een pctje die als server moet dienen. Nou moet het Windows 2003 kunnen draaien met een Exchange 2003 server... Webserver etc ..... Hij moet stil zijn !! en energie zuinig. Nou had ik laatst een Openbrick PC gezien alleen die lijkt me niet handig. Er moet wel een CDROM speler inkunnen of desnoods Extern aan te sluiten. Het hoeft niet snel te zijn... Als het maar minimaal 400 MHz (GEEN CELERON!) is met 256 MB Ram or natuurlijk hoger.. Ik heb nu een lawaaierige stroomvretende Athlon 1700+ met zalman koeler en zalman voeding en die wil ik vervangen... Ik kan eventueel hier onderdelen van gebruiken als het moet.... Iemand enig idee welke PC ik moet hebben ? Of welke onderdelen ik dan moet kopen ?[/quote:c9c7a2ef2e]verkeerd sub forum je moet zijn ik tekoop gevraagd
Link naar reactie
Oh ja ? Heb jij een mooi begin dan ? Ik vond het wel duidelijk..... Ik zoek toch een server !?!?!?!? Als ik het onder server zet dan zeurt iedereen weer dat het geen Server probleem is ..... Aaarrgggg :evil: Maar goed dit schiet weer niet op.... Krijg je weer een discussie over Forum gebruik ... Ik vraag het wel ergens anders.... Waar ze niet zeuren over een openingszin en mensen proberen te helpen.
Link naar reactie
[i:2e6d6d8ed9]Ik vond het ook duidelijk genoeg. [/i:2e6d6d8ed9] Oh gelukkig ik ben niet alleen... :) Sorry dat ik zo reageer hoor ik dacht even dat het dezelfde kant uitging als Gathering.tweakers.net Maar goed een VIA processor ? Ik heb er van gehoord ... Scheelt dat veel ? Heeft het koeling nodig en welk moederbord hoord daar bij ?
Link naar reactie
Nee op tweakers en dan pricewatch staan veel van die MBjes ... Ik zoek nu alleen nog een kast en een stille schijf.... Ik heb geen idee waar ik een kast voor zoiets koop... Gewoon mini-atx ? Dus deze ? Cubid 3677S Super mini-ITX case 65x260x210 mm Silver color Adapter ? Zoja http://www.mini-itx.com/news/images/story0119L.jpg Hoe zet ik hier een CDROM in ? :)
Link naar reactie
Je hebt volgens mij twee mogelijkheden: 1) Die VIA CPU's gebruiken dezelfde socket als een PIII, dus als de BIOS het ondersteunt kun je een standaard ATX moederbord nemen. Daarvoor zou je waarschijnlijk even contact moeten opnemen met de fabrikant. 2) Tweede optie is een barebone, dus met moederbord, voeding, behuizing en eventueel ook CPU. Dan kun je kijken welke barebone ruimte heeft voor een CD-ROM en dergelijke. Zoek eens naar de Bon Chic Starex, misschien is dat wat je wilt. Heeft in de Computer!Totaal gestaan. ;) edit: Zie dat je al een leuke hebt gevonden. :) Zo te zien kun je een CD-ROM achter het plaatje aan de rechterkant zetten. Daarvoor moet je dus eerst de kast helemaal open maken, je kunt 'm niet zomaar naar binnen schuiven als in een ATX kast.
Link naar reactie
Ik had ook alweer een nieuwe gevonden :) Ik denk toch echt dat ik deze ga kopen. http://www.viavpsd.com/product/epia_PD_spec.jsp?motherboardId=241 Heeft namelijk 2 LAN poorten. en dan dit kastje.... http://www.highgreen.nl/products/pccases/itx/cubid_3677.htm Daar komt dan nog een slimline Teac cdrom speler en een Toshiba 060GB 2.5' 9.5mm 4200rpm ATA-5 harddisk in. Helemaal fanloos :D 8) en ook nog eens klein :) Nou weet ik alleen niets van de snelheid af van die dingen... Waar kan ik zo'n VIA Eden processor 1 GHz mee vergelijken ?
Link naar reactie
[quote:a13e475aa7="egslim"] Zoek eens naar de Bon Chic Starex, misschien is dat wat je wilt. Heeft in de Computer!Totaal gestaan. ;) [/quote:a13e475aa7] Heb ook 's gezocht, maar waar koop je zo'n ding (online)? En wat kost ie dan, straks ben je voordeliger uit met een compact Duron/Celeron systeempie met Zalman koeling ... :wink:
Link naar reactie
[quote:652ac7253f]Nou weet ik alleen niets van de snelheid af van die dingen... Waar kan ik zo'n VIA Eden processor 1 GHz mee vergelijken ?[/quote:652ac7253f] Ik schat voor integer met een 800MHz PIII, voor FP met een 400MHz. Voor een server heb je alleen integer nodig, dus dat komt goed uit. Voor dit soort taken zijn ze ideaal. :)
Link naar reactie
[i:f9fabdb5e4]Ik schat voor integer met een 800MHz PIII, voor FP met een 400MHz. Voor een server heb je alleen integer nodig, dus dat komt goed uit. Voor dit soort taken zijn ze ideaal. [/i:f9fabdb5e4] Hmm was dat maar zo :cry: Ik heb het uitgezocht. Die processoren zijn voor integer ongeveer zosnel als een P2 350 en voor FP super slecht zo rond de P2 266. Wil je een beetje rond de Pentium 2 400 zitten dan moet je de C3 1GHz hebben en die heeft weer een FAN nodig die lawaai maakt :evil: Jammer ik dacht even een system gevonden te hebben die max 25w verbruikte en ook nog eens stil... Helaas niet met VIA... :(
Link naar reactie
[quote:33853d6e6d="G_ij_s"][i:33853d6e6d]Ik schat voor integer met een 800MHz PIII, voor FP met een 400MHz. Voor een server heb je alleen integer nodig, dus dat komt goed uit. Voor dit soort taken zijn ze ideaal. [/i:33853d6e6d] Hmm was dat maar zo :cry: Ik heb het uitgezocht. Die processoren zijn voor integer ongeveer zosnel als een P2 350 en voor FP super slecht zo rond de P2 266. Wil je een beetje rond de Pentium 2 400 zitten dan moet je de C3 1GHz hebben en die heeft weer een FAN nodig die lawaai maakt :evil: Jammer ik dacht even een system gevonden te hebben die max 25w verbruikte en ook nog eens stil... Helaas niet met VIA... :([/quote:33853d6e6d] nou nou nou nou.. Je moet niet als je 1 bron heb gevonden die meteen geloven! Die Via dingen zijn perfect als DivX bak en op een P2 266 draai jij geen DivX hor.. :) Dus zo slecht is hij echt niet :)
Link naar reactie
Hmm dat is het nou juist... In die Review was ook te lezen dattie niet helemaal snel genoeg was voor MPEG 4.... Het zijn trouwens meerdere bronnen..... Maar goed het moet een server worden dus hij draait het volgende: Windows 2003 Webserver MailServer Domein, DNS, DHCP Firewall + Internet Delen etc (Microsoft ISA-Server) Kazaa :lol: Nou vraag ik me dus af of je met zo'n VIA nog wel kan werken ? Wat het [b:0bb68f0b2d]NIET[/b:0bb68f0b2d] hoeft te kunnen is Films, Games, Photoshop achtige dingen, Office...
Link naar reactie
[quote:6be5f77688="G_ij_s"]Hmm dat is het nou juist... In die Review was ook te lezen dattie niet helemaal snel genoeg was voor MPEG 4.... Het zijn trouwens meerdere bronnen..... Maar goed het moet een server worden dus hij draait het volgende: Windows 2003 Webserver MailServer Domein, DNS, DHCP Firewall + Internet Delen etc (Microsoft ISA-Server) Kazaa :lol: Nou vraag ik me dus af of je met zo'n VIA nog wel kan werken ? Wat het [b:6be5f77688]NIET[/b:6be5f77688] hoeft te kunnen is Films, Games, Photoshop achtige dingen, Office...[/quote:6be5f77688] Juist voor de dingen die je noemt is een VIA CPU krachtig genoeg, voor die taken (op een klein thuisnetwerk) heb je nauwelijks een CPU nodig. DVD's kijken lukt ook nog net, maar voor zwaarder (zoals DivX) heb je een krachtiger CPU nodig. Voordeel van de VIA is dat je aan een koelblok voldoende hebt en dat-ie vrij goedkoop is.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...