Ga naar inhoud

ventilator geluiden

Aanbevolen berichten

[quote:abdb5ff568="daf_driver"]Kan t ook een drupje olie zijn dat voor modeltreinen wordt gebruikt, ik bedoel dan olie die gebruikt wordt om het motortje te smeren?[/quote:abdb5ff568]Volgens mij wel. Ik neem tenminste aan dat dat vergelijkbaar is met naaimachine olie e.d.
Link naar reactie
[quote:f76aa77533="daf_driver"]wat voor olie moet ik dan gebruiken?[/quote:f76aa77533]Teflon olie is wel geschikt. Het slechte nieuws is dat de oplossing tijdelijk is. Op zich dus toch iets nieuws aanschaffen. Weet je ook welke ventilator rumoerig is? Het iets wat niet geheel vrij van risico is omdat componenten soms oververhit kunnen raken (bv voeding of CPU) met alle gevolgen van dien.
Link naar reactie
[quote:aaa4ce6e39="daf_driver"]Nee, zeker niet. Naaimachineolie gaat harsen en wordt dringend afgeraden bij modelspoortreinen.[/quote:aaa4ce6e39]Weer wat geleerd. Offtopic; heb jij dan ook een idee waar je het beste een fietsketting mee kunt reinigen/olieën? Ik heb bijv. teflonspray en WD40, maar die nemen bijhoorlijk wat vuil op (is een mountainbike nl.)
Link naar reactie
[quote:6780507017="daf_driver"]Off topic : gewoon met zuurvrije vaseline insmeren, of beter nog met kettingvet[/quote:6780507017]Mmm. Lijkt me juist dat dat erg gaat plakken / veel vuil opneemt. Toch bedankt. Wat betreft die CPU koeler; Goed schoonborstelen met een oude tandenborstel, even doorblazen en vervolgens een druppeltje van die modeltrein olie op het asje gooien (sticker op de fan even verwijderen). Ik zou pas echt een nieuwe koeler kopen als ie dan binnen een week of maand weer kuren gaat vertonen. Zowieso kan het regelmatig reinigen van fans geen kwaad; stof op de schoepen zorgt voor extra kabaal en komt de koelingseigenschappen niet ten goede. Je zou zowieso om de 3 maanden je kast eens kunnen doorblazen. Doe dat dan wel buiten, om boze echtgenotes/vriendinnen te voorkomen...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...