Ga naar inhoud

Welk geheugen van welk merk moet ik kopen?

Aanbevolen berichten

Ik zie dat verschillende merken dezelfde geheugencapaciteit op de markt brengen, bv 512 MB DDR van apacer, corsair, kingston, Dane-Elec, etc. Mijn vraag is of het nou enig verschil uitmaakt welk geheugen je van welk merk koopt. Er is namelijk wel verschil in prijs. Zie je dat dan ook terug in de kwaliteit? Ik wil graag 512 MB DDR kopen.
Link naar reactie
  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
In ieder geval voor een bekend merk gaan, er is namelijk wel groot verschil tussen merk- en merkloos geheugen. Vooral Kingston, Corsair en Dane-Elec zijn goede merken en moeten eigenlijk zonder problemen werken. De prijsverschillen hiertussen zijn volgens mij ook niet zo groot. Koop wel geheugen van hetzelfde type met dezelfde kloksnelheid als het andere geheugen, dan heb je minder kans op complicaties.
Link naar reactie
[quote:5fc4fd6221="DBP"]Vooral Kingston, Corsair en Dane-Elec zijn goede merken en moeten eigenlijk zonder problemen werken. De prijsverschillen hiertussen zijn volgens mij ook niet zo groot.[/quote:5fc4fd6221]Op zich een goed advies, beter is in ieder geval te kopen bij een winkel die geheugen om wil ruilen als dat niet blijkt te werken. Op mijn K7S5A moederbord werkte het door mij gekochte Kingston en Samsung DDR (266MHz) geheugen in het geheel niet. Kennelijk ben ik de uitzondering. Maar verkijk je ook niet teveel op het merk, Kingstong gebruikte soms ook Infineon chipjes. Oh ja, en met het Infineon geheugen van de lokale PC-boer had ik weer zeer goede ervaringen. En op zich bleek bij mij, alle door mij gekochte DDR 333MHz geheugen, altijd te werken (natuurlijk toeval).
Link naar reactie
Ga gewoon naar de plaatselijk pc handel waar je meestal je spullen koopt en vraag daar wat voor geheugen ze verkopen. Kies dan voor het goedkoopste geheugen waar een merk op zit. Zal vaak Kingston of Dane-elec zijn denk ik. Deze 2 merken werken bijna altijd en zijn echt wel goed. Anders kom je weer bij duurder(lees: 'meer overklok') geheugen uit als Corsair, Geil en dat soort merken
Link naar reactie
Ik neem aan dat je met een asus a7n8x-x niet zwaar gaat overklokken, dus kan je volstaan met de goedkope lijnen van Kingston, Corsair, Dane Elec en niet te vergeten TwinMOS. Zoals DBP al zei, als het een uitbreiding betreft, kies dan het geheugen wat het meest bij je oude geheugen past. Met AIDA32 kan je makkelijk zien wat er nu al in zit. Als het voor een nieuw systeem is, dan kiezen we natuurlijk voor het snelste voor de voordeligste prijs. PC3200 met een zo laag mogelijke CAS Latency (CL2.5 of liever CL2), zolang je mobo het maar ondersteunt.
Link naar reactie
[quote:6156d96992="feike1977"]Nee, het is niet de bedoeling dat ik ga overklokken. Ik wil gewoon geheugen hebben dat goed werkt zonder dat ik eventuele problemen zal krijgen[/quote:6156d96992]Dat wil iedereen, denk ik. Meeste kans op een werkend resultaat heb je wanneer je "hetzelfde" geheugen aanschaft dat je al hebt. Zelf heb ik goede ervaringen met Infineon en Dane ELec DDR 333MHz geheugen. Deze 2 merken werken bij mij ook goed samen.
Link naar reactie
Persoonlijk vind ik Dane-elec niet zo'n A-merk als Kingston en Corsair. Dat ze toevallig tweakers.net sponsoren betekent niet dat ze een A-merk zijn. Als je meteen een stabiel systeem wilt, ga dan voor een A-merk. Vaak bij instabiliteit is goedkoop geheugen de boosdoener (of een slechte voeding).
Link naar reactie
[quote:d716dd72b9="Jaaap"]Persoonlijk vind ik Dane-elec niet zo'n A-merk als Kingston en Corsair. Dat ze toevallig tweakers.net sponsoren betekent niet dat ze een A-merk zijn. Als je meteen een stabiel systeem wilt, ga dan voor een A-merk. Vaak bij instabiliteit is goedkoop geheugen de boosdoener (of een slechte voeding).[/quote:d716dd72b9]Hmm, A-merk betekent niet: het kost wat meer, en het werkt altijd, integendeel.
Link naar reactie
[quote:aaa169d607="NoepZor"]een A7N8X is nogal kieskeurig met geheugen, dus kijk er een beetje mee uit, mijn 512MB DDR333 Dimm gaf fouten op 333mhz, 150 was net stabiel, ik getest met oude moederbord @ 333mhz, geen problemen.[/quote:aaa169d607]Welk merk gebruikte je? Overigens zou een K7S5A ook vrij kritisch zijn. TOch zou daar Kningston geheugen volgens de fabrikant op werken. Bij mij werkte het niet.
Link naar reactie
[quote:2679351e6c="Jasper G."]Welke processor heb je, Feike?[/quote:2679351e6c] Ik heb nog geen processor. Ik heb alleen nog maar het moederbord gekocht. Ik ben dus van plan om een nieuwe pc in elkaar te knutselen, maar ik ga waarschijnlijk de athlon xp 2500+ kopen. Maakt het dan nog uit welk merk geheugen ik neem? Moet in geheugen nemen die als CL hebben 2.0 en 2.5, of kan ik ook 3.0 nemen zoals bij het geugen van TakeMs? http://www.universecomputers.nl/index.php?cPath=44
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...