anoniem Geplaatst: 7 mei 2004 Delen Geplaatst: 7 mei 2004 Goedeavond, :P Mijn pc heeft nu twee koelers. Eén zit er op me moederbord. (dat dnk ik teminste, want ik weet niet zeker of dat me m'bord is. Dit is een kleine en maakt nie zo veel lawaai. Die wil ik dus gewoon houden. Me andere is een grote en die maakt een rot geluid. Ik heb hem schoon gemaakt dus daar licht 't niet aan. Deze wil ik dus i.i.g. weghalen en een andere erop tezetten. Raad iemand mij een goede aan? En waar koop je die dingen? Bijvoorkeur niet een hele duure. En zijn er nog andere manieren. Ik heb ooit is gehoord van, van dat spul dat je om je kast moet doen, om geluid te isoleren of iets dergelijks. En waar kan je dit kopen of iets anders goed tegen die herie. Bvd. Barry Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 mei 2004 De grote fan die jij bedoelt zal ongetwijfeld je CPU fan zijn. Om een advies te kunnen geven voor een vervangende stillere koeler is het echter nodig om te weten wat voor een processor je hebt. Als je dit niet weet kan het programma WCPUID hier bijvoorbeeld bij helpen. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 mei 2004 [quote:305aa3e895="Marcel de Reus"]De grote fan die jij bedoelt zal ongetwijfeld je CPU fan zijn. Om een advies te kunnen geven voor een vervangende stillere koeler is het echter nodig om te weten wat voor een processor je hebt. Als je dit niet weet kan het programma WCPUID hier bijvoorbeeld bij helpen.[/quote:305aa3e895] Ik heb een Processor #1 : Intel Pentium III / F39C42AB Platform : Socket370 (PGA370 Socket) Vendor String : GenuineIntel CPU Type : Original OEM Processor (0) Family : 6 (-) Model : 8 (-)Stepping ID : 3 (-) Brand : 2 APIC : ---- HT Log.CPU Cnt : ---- Name String : ---- 733.43Mhz Hij is niet geklokt als je dat wil weten. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 mei 2004 [quote:15cef73570="evisu"]Ik heb een Processor #1 : Intel Pentium III / F39C42AB Platform : Socket370 (PGA370 Socket) Vendor String : GenuineIntel CPU Type : Original OEM Processor (0) Family : 6 (-) Model : 8 (-)Stepping ID : 3 (-) Brand : 2 APIC : ---- HT Log.CPU Cnt : ---- Name String : ---- 733.43Mhz Hij is niet geklokt als je dat wil weten.[/quote:15cef73570] Ik dacht dat je dan gewoon Socket A koelers kan gebruiken. Hier zijn heel veel stille in te vinden. Je kan bijvoorbeeld zo'n Zalman nemen, maar die zijn wel prijzig. Een Coolermaster (Aero 7 bijvoorbeeld) kunnen ook heel stil zijn. U kunt ook gewoon een heatsink kopen en darop een papst fan doen, want die PIII word vast niet zo warm, maar dat moet u dan maar even bekijken. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 mei 2004 bedankt, maar waar koop je die dingen. via internet is ook goed, maar ik neem aan dat de dixons dit soort spullen niet verkoopt. bijvoorkeur ook een site, maar je andere losse pc spullen kan kopen / bestellen thx edit. liever geen buitenlandse winkels! Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 mei 2004 Kijk eens hier: [url]http://www.tweakers.net/pricewatch[/url] Daar kun je naar je product surfen en meteen de goedkoopste winkel selecteren. Er staan iig genoeg winkels waar je uit zou kunnen kiezen. :wink: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 mei 2004 [quote:543c61b7e7="bbx"]Kijk eens hier: [url]http://www.tweakers.net/pricewatch[/url] Daar kun je naar je product surfen en meteen de goedkoopste winkel selecteren. Er staan iig genoeg winkels waar je uit zou kunnen kiezen. :wink:[/quote:543c61b7e7] bedankt ! Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 mei 2004 [url]http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=28441&productType=1[/url] kan ik die oude er afhalen en deze er zo op zetten? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 mei 2004 neem een papst fan (12db, fluisterstil) en die kleine koelertjes zijn juist het ergste, die maken een hoogfrequent geluid wat beter hoorbaar is dan het lage geluid van grotere fans Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 mei 2004 Nieuwe koeler + koelblok lijkt me goed idee. Zo'n aero 7 kan je toch op de laagste stand laten draaien dus die hoor je niet. En dan zijn je temps waarschijnlijk ook nog mooi laag. Als je zelf geen ervaring hebt kan je iemand vragen om even mee te kijken, maar heel moeilijk is het niet en b.v. op de site van AMD staat een duidelijke handleiding. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 mei 2004 [quote:df1f25e238="NoepZor"]neem een papst fan (12db, fluisterstil) en die kleine koelertjes zijn juist het ergste, die maken een hoogfrequent geluid wat beter hoorbaar is dan het lage geluid van grotere fans[/quote:df1f25e238] waar heb jij die dan gekocht, ik zie alleen maar 25+ dB modellen Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2004 Je hebt geen fan op je videokaart? Deze was (na de processorfan) bij mij de grootste herriebak. Nu heb ik een passieve zalman koeler er op zitten. Heerlijk die stilte. :wink: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2004 [quote:ecaf56e14c="Comp-Freak"]Je hebt geen fan op je videokaart? Deze was (na de processorfan) bij mij de grootste herriebak. Nu heb ik een passieve zalman koeler er op zitten. Heerlijk die stilte. :wink:[/quote:ecaf56e14c] Ik heb er twee. Processor en die grote fan. Ik denk dat ze allebei errug zijn, want toen ik me pc net opstarte en bij die grote een voorwerp er tussen stopte zodat hij tijdelijk geen herrie maakte, kwam er uit die andere ook een herrie dus ik moet ze tog maar allebei vervangen :x Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2004 Voor iets van 6 euro kun je (meestal) jouw mobo cooler, de Northbridge vervangen door een passieve van zalman. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2004 [quote:09e62d76d3="Alexander Online"]Voor iets van 6 euro kun je (meestal) jouw mobo cooler, de Northbridge vervangen door een passieve van zalman.[/quote:09e62d76d3] Misschien wel ff handig om wat meer gegevens over je pc te geven. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2004 Ik weet niet of dit alles wel zo verstandig is. Hij weet al niet eens wat z'n moederbord is, dus dat wordt nog lache met het vervangen van de cpu koeler. Want had je het gene gezien wat hij uitgezocht had? Dat was een casefan. :wink: Die molt dus gegarandeerd z'n processor. :-? ik zou dus zeggen leer eerst eens hoe een computer werkt en wat elk onderdeel is en zoek een paar turtorials cpu koeler wisselen. En ga dan pas verder kijken naar een nieuwe koeler. :) (niet dat ik hem wil ontmoedigene of afkraken, maar ... het lijkt met gewoon niet zo verstandig) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2004 ik voel geheel met MichelG mee hoor. Ik krijg ook een beetje de indruk dat deze meneer hele goede intenties heeft, maar het eerst eens heel erg goed uit moet gaan zoeken. No Offence Off Course. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2004 Anders moet evisu gewoon met zijn pc naar de lokale pc boer gaan en daar de nieuwe cpu fan aanschaffen en hem daar laten installeren. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2004 [quote:d9588b3137="MichelG"]Ik weet niet of dit alles wel zo verstandig is. Hij weet al niet eens wat z'n moederbord is, dus dat wordt nog lache met het vervangen van de cpu koeler. Want had je het gene gezien wat hij uitgezocht had? Dat was een casefan. :wink: Die molt dus gegarandeerd z'n processor. :-? ik zou dus zeggen leer eerst eens hoe een computer werkt en wat elk onderdeel is en zoek een paar turtorials cpu koeler wisselen. En ga dan pas verder kijken naar een nieuwe koeler. :) (niet dat ik hem wil ontmoedigene of afkraken, maar ... het lijkt met gewoon niet zo verstandig)[/quote:d9588b3137] teneerste, ik heb nie veel ervaring / verstand van pc's ( komt nog :P ) 2. ik was ook op zoek naar zo'n fan. ik heb nog altijd een vader die me wil helpen, die wel 't 1 en ander weet toch bedankt allemaal voor de goede reacties Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2004 cooler er scheef of verkeerd om op kan het einde van je processor betekenen, dus dan doet je PC niets meer, heerlijk stil :wink: Maar ik neem aan dat dat niet de bedoeling is. op de site van [url=http://www.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_182_9342,00.html]AMD[/url] staat een handleiding, de socket van een pentium 3 vertoont veel gelijkenis met een Socket A, er staat ook een video, bekijk het eens zou ik zeggen ;) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.