anoniem Geplaatst: 7 mei 2004 Delen Geplaatst: 7 mei 2004 Ik had nog een 1.8Ghz intel cpu liggen. Nu heb ik een MSI 865Pe mainbord gekocht waar de 1.8 op moest komen. Nu ik de cpu erin heb gezet met een nieuwe cooler gaat de PC niet meer aan.. De PC zelf slaat wel aan en alles draaid, maar de monitor wil niet meer aan.. Nu is het andere bord waar de 1.8 afkwam wel hetzelfde bord, alleen een rev 1 bord. En ik heb nu een rev 2 bord.. Denk niet dat het uitmaakt maar ik weet het ook niet meer.. Zie ik wat over het hoofd ? En wie wil me ff helpen ? :) Thanks Grt 70373R Edit : Me HDD ledje blijft ook branden. Is de 1.8 een northwood ? Weet niet of het uitmaakt, maar er staat in het dik gedrukt dat het bord voor northwood en prescott cpu's gemaakt is. Terwijl die het wel deed op de rev 1 bord :s Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 mei 2004 Misschien heb je wel iets verkeerd aangesloten. Dat heeft iedereen wel eens. Probeer eens een zo kaal mogelijke start te maken. Dus alleen met moederbord + cpu + ram + vga + voeding natuurlijk. Als ie het dan doet probeerd dan de harddisk en daarna de floppydrive en daarna etc etc. Probeer ook eens door de powerknop langer ingedrukt te houden op te starten. Heb ik ook wel eens gehad. Dan stond ie als het ware nog aan van de vorige keer. Dus dan door de powerknop ongeveer 5 seconden ingedrukt te houden zetten je hem uit. En daarna 1 x kort ging ie aan. Daarvoor bleef ie in een soort van stanby staan. Dus probeer het eens. Het klinkt een beetje vaag maar werkt soms wel :wink: . En misschien een bios reset :) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 mei 2004 Alles (vooral geheugen) eens extra aandrukken. Lijkt me de enigste optie als het mobo net verwisseld is nl. :wink: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 mei 2004 Heb je de polariteit van de "power sw" niet verkeerd om ingeplugged in je moederbord? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 mei 2004 [quote:42e44b9d57="Riza"]Heb je de polariteit van de "power sw" niet verkeerd om ingeplugged in je moederbord?[/quote:42e44b9d57] lol, je bedoelt die 2 pinnetjes om hem aan te zetten? Die moet je gewoon ff verbinden, kan dus niet verkeerd om :wink: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 mei 2004 [quote:e0e61fa615="70373R"]Is de 1.8 een northwood ? Weet niet of het uitmaakt, maar er staat in het dik gedrukt dat het bord voor northwood en prescott cpu's gemaakt is. Terwijl die het wel deed op de rev 1 bord :s[/quote:e0e61fa615] Volgens de FAQ kan het ook een Willamette zijn. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 mei 2004 [quote:ef664819d9="Comp-Freak"][quote:ef664819d9="70373R"]Is de 1.8 een northwood ? Weet niet of het uitmaakt, maar er staat in het dik gedrukt dat het bord voor northwood en prescott cpu's gemaakt is. Terwijl die het wel deed op de rev 1 bord :s[/quote:ef664819d9] Volgens de FAQ kan het ook een Willamette zijn.[/quote:ef664819d9] 3 mogelijkheden: 423pins Willamette 478pins Willamette 478pins Northwood :) Maar dat is hier niet van belang.. Start eens kaal op: voeding mobo mem graka cpu Krijg je dan piepjes oid? Ledjes gaan dan branden? Oid? Koeler er goed op? Alles goed aangedrukt? 100% zeker dat je er goed mem in heb? Graka is niet kapot? :) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.