Ga naar inhoud

Wat kan er gebeuren : Stekkertjs van powerswitch zit fout

Aanbevolen berichten

Hey, Ik heb een nieuwe case voor de pc van mijn broer, want de vorige is doormiden gezaagd. Dat moest een grap voor stellen :-? Iig... Die nieuwe kast heeft dus een nieuwe powerswitch, resetswitch, ledjes etc. , en ik weet niet 100% hoe ik die moet aansluiten op dat moederbord. Dus ik denk dat het wel goed zit, maar stel nou dat ik ze allemaal precies verkeerd om heb ofzo... Kan er wat gebeuren als ik ze verkeerd aansluit ? (behalve dat niet aangaat). Wil namelijk niet achteraf merken dat me pc geneukt is ofzo (ben niet zo goed met hardware :D)...
Link naar reactie
misschien dat als je je reset knop indrukt dat je pc begint te draaien :P en dat als je je start knop dan indrukt..... reset! :P :wink: meestal heeft de aansluiting voor de aan/uit knop 2 pinnetjes, als daar kort een stroompje doorheen loopt, dan start de pc; dus die zou je ook met 2 draadjes kunnen starten desnoods
Link naar reactie
Kan niks gebeuren, inderdaad zoals al gezegt dat je misschien je PC aan moet zetten met je resetknop maar kan niks kapot gaan ofzo. Vind het trouwens nog steeds zo'n krom systeem, kunnen ze al die dingen niet in een universele stekker doen ofzo? Of gescheiden pinnetjes want het is altijd zo'n gefrot met die dingen, en je moet er bij een vergrootglas bij hebben. :-?
Link naar reactie
Er kan opzich niks gebeuren als ze verkeerd zitten. Alleen ze werken niet als ze verkeerd zitten en kunnen de verkeerde functies krijgen. En hoe om ze zitten maakt soms niet eens uit. Gewoon testen. Doe ik ook altijd :wink: (alleen wel handig als je handleiding hebt zodat je weet op welke plek ze moeten)
Link naar reactie
Er staat idd op zowel mobo als op de stekkertjes zelf waar ze voor zijn. Maar dan staan er 5 pinnetjes naast elkaar en dit staat er (bijv) bij : 1-3 power sw 4 hdd led 5(en nog een stuk verder) reset sw (en daarboven zit nog een rij met pinnetjes) Maar dan is de power sw maar 1 dinges lang, en de hdd 2 en de reset sw 1. Dus dan blijft er wat over. Dus moet ik de reset sw nou zover mogelijk links aansluiten, of gewoon tegen de vorige aan... En bij de bovenste rij staat helemaal niets Bovenstaande is maar een voorbeeld, dus ga daar verder niet op reageren, maar zo zie je maar hoe lastig het kan zijn... Op het betreffende moederbord moet nog een processor, dus kan nu nog niet gaan proberen :cry: :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...