Ga naar inhoud

driver_not_less_or_equal help!!

Aanbevolen berichten

Ik heb me cpu overgeclocked (2500+ @ 3200+) Ook al zet ik hem lager rond de (10*200) Krijg ik op de raarste momenten zoals dat de computer net aanstaat of al heel lang game maakt niet uit blue screen of death met als melding: driver_not_less_or_equal wat moet ik doen?? Alvast bedankt
Link naar reactie
IK heb ff de irq's na gekeken het raare is dat ze allemaal boven de 15 zijn :-? IK heb ook gezien dat de *OHCI COmpliant IEEE 1394 Host Controller *NVIDIA nforce MCp audio Processing unt (DD) *Standaard OpenHCD USb host-controller allemaal hetzelfde irq gebruiken (irq: 21) Zou het hier niet aan liggen. Zo ja, moet ik me ACPI op standaard zetten?
Link naar reactie
[quote:f8ce2df536="r$"]IK heb ff de irq's na gekeken het raare is dat ze allemaal boven de 15 zijn :-? IK heb ook gezien dat de *OHCI COmpliant IEEE 1394 Host Controller *NVIDIA nforce MCp audio Processing unt (DD) *Standaard OpenHCD USb host-controller allemaal hetzelfde irq gebruiken (irq: 21) Zou het hier niet aan liggen. Zo ja, moet ik me ACPI op standaard zetten?[/quote:f8ce2df536] het zou wel daar aan kunnen liggen ja, stel ze eens in op een andere
Link naar reactie
Als je Firewire/IEEE1394 niet gebruikt zou ik dit uitzetten in de BIOS, dan is je IRQ conlflict waarschijnlijk opgelost, ik heb het in het verleden ook gehad met mijn pc nadat ik te veel had overgeklokt. Door het on-board FireWire uit te zetten was het opgelost. Overigens heb ik FireWire nu wel weer aan staan maar dit pas na een schone windows installatie.
Link naar reactie
je hoeft niet gelijk windhoos er op nieuw op ter zette hoor :roll: Meestal staat onderaan de naam van een bestand: xxx.sys Welke is dat? doordat er bij mij een bestand stond ben ik gaan zoeken, het bleek een verouderde geluidsdriver te zijn (directX 8.1 terwijl video 9.0b was)
Link naar reactie
hoe kan ik dat opvragen want dat scherm gaat zo snel en gebeurt maar iets van 1x per week :( Ik heb tevens in het logboek gekeken daar stond vaak dezelfde fout in (de enige fout) de melding was: De NEC PCI to USB Enhanced Host Controller-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart: Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen inschakelde apparaten met zich heeft verbonden. Ik denk dat dit komt omdat ik de usb hub voor in me kast verkeerd met me mobo heb verbonden (hij werkte ook al niet :x ) nu ik hem opstart en in het logboek kijk kom ik de melding niet meer tegen. Hopen dat dit werkt. Of zou het iets adner kunnen zijn?
Link naar reactie
de fout is er nog :cry: . Er komen standaard 2 fouten voor bij het opstarten van het systeem die uit het vorige bericht en: Foutcode; 000000d1, parameter1: e9766544, parameter2: 00000002, parameter3: 00000000, parameter4: f75fa63a. Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie. wat kan ik doen ?
Link naar reactie
[quote:dde1371b3c="r$"]hoe kan ik dat opvragen want dat scherm gaat zo snel en gebeurt maar iets van 1x per week :( Ik heb tevens in het logboek gekeken daar stond vaak dezelfde fout in (de enige fout) de melding was: De NEC PCI to USB Enhanced Host Controller-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart: Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen inschakelde apparaten met zich heeft verbonden. Ik denk dat dit komt omdat ik de usb hub voor in me kast verkeerd met me mobo heb verbonden (hij werkte ook al niet :x ) nu ik hem opstart en in het logboek kijk kom ik de melding niet meer tegen. Hopen dat dit werkt. Of zou het iets adner kunnen zijn?[/quote:dde1371b3c] Je kunt ergens instellen dat he een grote geheugendump moet maken, en dan blijft t scherm lang.. meestal krijg je na reboot een scherm van "Systeem hersteld van ernstige fout", doe dan rapport verzenden e volge die
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...