Ga naar inhoud

Koelblokjes op moederbord?

Aanbevolen berichten

Ik weet dat je koelblokjes bijvoorbeeld op je videokaart of op je geheugen modules doet, maar zou het ook helpen als je ze op de chips ven je mobo zal doen? en dan heb ik het niet over de northbridge maar over de overige chips op het mobo. Want die worden ook vrij warm Iemand een idee hierover?
Link naar reactie
ligt aan de chips..... voorbeeldje: [img:50ee084ef2]http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/coolingmosfettsandchips.jpg[/img:50ee084ef2] Vanzelfsprekend zijn de NB en SB Je ziet dat met name de mosfets (zwarte blokjes) die het voltage beheersen moeten worden gekoeld
Link naar reactie
Dat soort chippies beter gekoeld houden... ik zit me af te vragen of je dat nou echt verder gaat helpen met overklokken. Volgens mij kan je om dat soort dingen te koelen beter een goeie airflow in je kast hebben dmv een aantal casefans, ipv een paar kleine heatsinkjes er op te plaatsen.
Link naar reactie
[quote:8d172f5222="R-bin"]Dat soort chippies beter gekoeld houden... ik zit me af te vragen of je dat nou echt verder gaat helpen met overklokken. Volgens mij kan je om dat soort dingen te koelen beter een goeie airflow in je kast hebben dmv een aantal casefans, ipv een paar kleine heatsinkjes er op te plaatsen.[/quote:8d172f5222] Het is natuurlijk wel aan te nemen dat de overklokker al een airflow heeft. Dus dan helpen die blokkies wel goed mee. Mar het is echt nodig, als je echt Die Hard Overclocked en natuurlijk al wat voltmods hebt uitgevoerd.
Link naar reactie
[quote:1bf84ef8d4="Nick'86"]ok :D heb tog nog een blok liggen van een celeron proc en amd. Is kijken of ik daarmee nog wat extras kan halen Mijn Mission Impossible is om met mijn Palomino een clocksnelheid van 166 te halen zodat, gelijk loopt met me geheugen 8)[/quote:1bf84ef8d4] gaat je amper lukken... mits je waterkoeling en flink hoog voltage er door ramt.... wat je wel kan doen is MP unlocken... dan lukt het wel ;)
Link naar reactie
[quote:e46099a79f="Nick'86"]ok :D heb tog nog een blok liggen van een celeron proc en amd. Is kijken of ik daarmee nog wat extras kan halen Mijn Mission Impossible is om met mijn Palomino een clocksnelheid van 166 te halen zodat, gelijk loopt met me geheugen 8)[/quote:e46099a79f] Is me al gelukt met een Thunderbird, dus zou het met 'n Palomino helemaal moeten lukken. (Volgens mij 8.5 * 166) Moet makkelijk lukken, aida32 gaf mijn 1400 iig 'n 1800+ rating, ik was der duz wel blij mee :D
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...