anoniem Geplaatst: 2 mei 2004 Delen Geplaatst: 2 mei 2004 IK heb een enermax fan uc-12fab-b (1500 rpm ~ 2300 rpm) op me cpu cooler zitten. Het probleem is als ik bij abit hw doctor kijk dat hij maar 1917 rpm aan geeft :o (ook in de bios) (ik heb dat draai geval op het hoogst zitten) Hij moet 2300 rpm kunnen lopen Is er iemand die hier raad mee weet? alvast bedankt Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 2 mei 2004 waarschijnlijk is die fan temperatuur geregeld. Zodra de temp van de cpu stijgt gaat de fan harder draaien. Als de fan je cpu op 1900 toeren goed koelt, is er geen noodzaak om sneller te gaan draaien, dit zorgt alleen maar voor meer lawaai. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 2 mei 2004 dat doen enermaxen niet.. die hebben een potmetertje... misschien is de rpm sensor brak ofzo Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 2 mei 2004 jah ik weet het niethij staat voluit :cry: Misschien moet ik hem omruilen ofzo Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 2 mei 2004 je kan eerst eens bellen met waar je em gekocht hebt..... Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 2 mei 2004 Sluit em anders eens op een andere aansluiting van je mobo aan. Of nog beter op een heel ander mobo. Misschien kan het ook nog zijn dat je mobo niet de volledige 12v aan je fan geeft en dat je hem dan beter rechtstreeks kan aansluiten op zo'n molex stekker van je voeding. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 2 mei 2004 zelfde als op een andere aansluiting Ik bel de winkel wel. Bedankt mensen Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 2 mei 2004 Ik denk dat je RPM sensor brak is.. Die dingen zijn nooit echt accuraat geweest. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.