Ga naar inhoud

Processor ratelt maar door


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een Asus P4T-E moederbord met een P4 2.0 MHz processor. Nu is het de laatste tijd zo, dat de de processor maar doorratelt zonder dat ik op de pc wat doe (pc staat wel aan). Als je naar het lampje van de processor op de kast kijkt, geeft deze met gelijkmatige tussenpozen de activiteit aan, dus : 1sec wel en 1sec niet. Eerder deed de processor dit niet, alleen als je wat met de pc deed. Ik kan niet nagaan waar die activiteit vandaan komt. Heeft een van jullie een suggestie? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Misschien is Windows wel bezig met indexeren. Dat doet hij als de PC een bepaalde tijd niet wordt gebruikt. Zodra je hem weer gebruikt houdt het op. Indexeren wordt gedaan om zo zoekacties te kunnen versnellen. Dit is gelukkig wel uit te zetten bij de services. Kan deze niet beter naar OS Windows verplaatst worden?
Link naar reactie
Ik gebruik Windows XP Pro. Ik merk van de activiteit niks in het beeldscherm en ook niet als ik kijk naar de processen. Virusscanner kan het niet zijn want die heb ik uitgezet, ik heb zelfs het hele netwerk (incl. ADSL) al een keer uitgezet. Het vreemde is dat ik 2 dagen terug nog voor de zekerheid een defragmentatie heb uitgevoerd. Ik snap er niks meer van, het begon zo'n 2-2.5 week geleden en ik heb de laatste tijd ook geen software of hardware geinstalleerd.
Link naar reactie
[quote:3ed543a148="praatpaal"]Misschien is Windows wel bezig met indexeren. Dat doet hij als de PC een bepaalde tijd niet wordt gebruikt. Zodra je hem weer gebruikt houdt het op. Indexeren wordt gedaan om zo zoekacties te kunnen versnellen. Dit is gelukkig wel uit te zetten bij de services. Kan deze niet beter naar OS Windows verplaatst worden?[/quote:3ed543a148] Over welke services heb je het?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...