anoniem Geplaatst: 13 april 2004 Delen Geplaatst: 13 april 2004 Na enige wijzigingen in de Bios van een Athlon 1100 start deze niet meer op.... :oops: Het Bios scherm komt (w.s.) niet meer te voorschijn en ook de Monitor blijft in de standby stand. Heeft iemand een tip om dit op te lossen ?? Gr. Theo Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2004 bios resetten kan een oplossing zijn (met jumper bij baterijtje) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2004 Hoor je beepjes ? (piepjes uit pc) Brand het lampje op je mobo ? Wat heb je veranderdt in BIOS ? Gaat HD draaien ? Brand(en) je led(s) ? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2004 Allereerst bedankt voor jullie reactie's. Geen biebjes. Ik heb de opstartsequence veranderd (was eerst Flop, CD-rom dan HD, nu veranderd in HD, Flop, CD-rom) Verder denk ik dat ik iets in de snelheid van het geheugen heb veranderd, 133 MHz i.p.v. 100. Ik weet niet hoe ik zoiets doms heb kunnen doen... (zo dom ben ik anders nooit.... :-? ) En inderdaad, als er geen andere tips komen zal ik de resetjumper proberen te vinden... Gr. Theo Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2004 idd gewoon een bios reset, kijk in het boekje waar de resetjumper zit, dan stroomkabel uit de voeding, jumper verzetten, paar sec laten zitten, weer terugzetten, stroom weer aansluiten en pc aanzetten. anders het bovenstaande, alleen dan ipv de jumper verzetten het batterijtje er een minuut uitlaten, vergeet niet de stroomstekker achter uit de voeding te trekken anders heeft het geen zin ;) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2004 Je hebt gewoon je geheugen te hoog gezet en daardoor wil hij niet meer booten. Niets aan de hand dus, gewoon even een clear CMOS doen. Je kunt in je manual opzoeken waar de CMOS jumper zit: deze even een paar seconden omzetten en dan weer terug en booten maar weer. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2004 kdacht al, het moest wel iets met geheugen te maken hebben, want vga zou nog steeds normale bliepjes geven en als (oud) mobo niet goed aangesloten was zou je alleen de voeding horen - en bij een nieuw ATX mobo had je waarschijnlijk je voeding opgeblazen :D... Verder kon je CPU ook niet los zitten omdat je anders ook nix zou horen behalve de voeding... Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2004 Met deze tips moet het gaan lukken hoor. Hartelijk dank allemaal. Ik laat nog even weten hoe het is afgelopen. Vr. groet, Theo Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.