anoniem Geplaatst: 10 april 2004 Delen Geplaatst: 10 april 2004 Onlangs heb ik pc samengesteld, een mobo A7N8X-E deluxe met een amd athlon 2800 processor en een s-ata hard disk 80Gyg. Na het partitioneren en formateren heb ik Windows 98 se geinstallerd. De harde schijf heb ik met de bijgeleverde s-ata kabel verbonden aan sata raid 1. Vervolgens heb ik een aantal drivers geinstalleerd die op de meegeleverde cd stonden. Het installeren van de raid driver ging zeer moeizaam en via een omweg is dat toch gelukt. De driver van de Ethernet controler echter nog steeds niet. Maar sinds het installeren van de raid driver (Silicon image sil 3112 SATARaid controller) is mijn systeem instabiel (blauw scherm - veilige modus etc) Wat moet ik doen? Kan ik deze driver verwijderen. Is hij wel nodig met maar een HD. Voordat ik deze driver had geinstalleerd, had ik vraagtekens bij apparatenbeheer, en bleef de pc hangen bij het afsluiten. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2004 probeer anders eens met windows xp? of die ethernet controller drivers ff van de asus site halen en die proberen Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2004 hoeveel harde schijven heb je ? voor raid heb je nl. 2 of meer schijven nodig Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2004 er staat een s-ata harddisk, het mag dan een zijn en niet één maar als het er 2 waren of meer stond er wel 2 of twee om 3 of drie Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2004 heb je geen XP ? Probeer die eens vooral als je problemen hebt Ethernet. Ik heb een A7V600, onder 98se na heel wat gehakketak had ik de ethernet aan de praat. Onder XP was het geen probleem om de drivers te installeren Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2004 [quote:60dd1c2d4b="b.j.schneiders"]De driver van de Ethernet controler echter nog steeds niet. [/quote:60dd1c2d4b]Welke van de 2? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 april 2004 Ik heb 1 harde schijf, en ik heb geen Xp. Hoe laat ik dit werken? Moet ik misschien iets uitschakelen dmv jumpers of in de bios? Geen raid controller installeren? Vanmorgen extra pech. Nieuwe pc ingeschakeld - knal - monitor doet het niet meer. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 april 2004 stouw er eens knoppix in, kijken of hij dan stabiel is? en kan je de harde schijf dan aanspreken? (weet niet zeker of knoppix s-ata ondersteunt) zo ja, dan ligt het probleem bij windhoos, zo nee dan is er een hardware componentje kapot Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2004 Knoppix ondersteunt helaas geen SATA afair. SATA is pas sinds Linux 2.6.x ondersteunt namelijk en zover is Knoppix nog niet. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.