Ga naar inhoud

Irritant probleempje met overgeklokte CPU

Aanbevolen berichten

Ik heb nu het voltage van de CPU op +50 mV gezet en de FSB op 115, alles werkt prima, maar als ik de computer uit zet, dan herkent hij de CPU niet meer. Eerst als ik op de aan-uitknop druk, dan krijg ik geen eens beeld, maar hoor ik allemaal piepjes. Dan druk ik op de reset knop en dan staat er opeens, onder de IDE drives die hij herkend heeft: Warning! CPU has been changed. Please re-enter CPU settings in the CMOS setup and remember to save before quit. Alsof ik een andere CPU erin gezet heb. Maar goed dan ga ik naar de bios met DEL en het enige wat ik dan hoef te doen is 'save and quit' te kiezen, en hij start op zoals altijd... Als ik de Vcore gewoon op 'default' laat staan dan start hij in een keer op, maar zonder een Vcore van +50 krijg ik allemaal plotselinge reboots en zal ik dus weer terug moeten naar een FSB van 100 i.p.v. 115.....kan ik dus niet overklokken. Want drie keer opnieuw opstarten voordat het lukt is mij een te lange procedure met het enige voordeel dat ie overgeklokt kan zijn. Als ik voor 'opnieuw opstarten' kies, dan start hij gewoon op. Ik heb het alleen als hij helemaal uit staat. suggesties? O ja en de BIOS flashen heb ik een keer gedaan, maar toen deed heel de comuputer het niet meer. (had gelukkig nog een floppy met de vorige bios). Trouwens, voor mijn moederbord schijnt de versie die ik nu heb de beste te zijn. Denk niet dat het de bios is, misschien de voeding die +50mV niet aankan??? (kan dat?) Moederbord is een [url=http://www.msicomputer.com/product/detail_spec/850Pro5.htm]MSI 850 Pro 5[/url], P4 1,9 ghz, 768MB RDRAM, 400 watt voeding, geforce3 ti200, 160GB HDD, verder nog wat? bedankt alvast.
Link naar reactie
[quote:06a7310398="Kerstboom"]Mijn systeem staat er nu bij[/quote:06a7310398] Dat ding piept toch niet voor niets!! Gaat er nou echt bij jou geen belletje rinkelen van: he, mss geeft het wel iets aan? Dat met een nieuwe cpu heb ik ook wel eens, dat gebeurt als er met het OC'en iets is mis gegaan. Voor de veiligheid zet ie dan alles @stock. [b:06a7310398]Dat alarmgeval zit er niet voor niets in!![/b:06a7310398] 1. OVP gaat in z'n werking, als je dat in bios kan instellen, zet die uit als je zeker weet dat je er niet teveel volts doorheen jaagt 2. temp te hoog, spreekt voor zich. 3. systeem is te instabiel om door de POST heen te komen.
Link naar reactie
[quote:f609b9a427="tweakermatt"]Dat ding piept toch niet voor niets!![/quote:f609b9a427]Hij doet het toch gewoon op deze snelheid en dit voltage. Het kost alleen 3 × booten. Hij zou dus helemaal niet moeten piepen. 1. Wat is OVP? Ik zal kijken of ik daar iets over zie staan in de bios. 2. Temp komt niet boven de 50 graden 3. En systeem komt dus na de derde keer elke keer weer wel door de POST heen. Het is dus een softwarematige fout.
Link naar reactie
Ik heb met mijn oude pc, Athlon 1333... bla, bla..., ook het probleem dat deze erg instabiel is. Het geheugen is het denk ik niet. Ik zou eerder denken dat er iets met de voltages aan de hand is. Toen ik hem laats opstartte, was de Vcore 1,77 V. Nou is mijn vraag wat het ongeveer moet zijn. Geeft een te hoge Vcore ook problemen behalve een hoge temp.?
Link naar reactie
[quote:aa5eb89c81="<?pc>"]Ik heb met mijn oude pc, Athlon 1333... bla, bla..., ook het probleem dat deze erg instabiel is. Het geheugen is het denk ik niet. Ik zou eerder denken dat er iets met de voltages aan de hand is. Toen ik hem laats opstartte, was de Vcore 1,77 V. Nou is mijn vraag wat het ongeveer moet zijn. Geeft een te hoge Vcore ook problemen behalve een hoge temp.?[/quote:aa5eb89c81] Een hoge Vcore kan instabiliteit veroorzaken als je voeding dat niet trekt.. :) Het kan zijn dat je cpu op 1.70V stabiel is (pak en beet, gewoon een geheel willekeurig getal) en op 2.10V niet.. Dat komt dan omdat je voeding die 2.10V niet trekt :)
Link naar reactie
[quote:116e2052a3="tweakermatt"][quote:116e2052a3="<?pc>"]Ik heb met mijn oude pc, Athlon 1333... bla, bla..., ook het probleem dat deze erg instabiel is. Het geheugen is het denk ik niet. Ik zou eerder denken dat er iets met de voltages aan de hand is. Toen ik hem laats opstartte, was de Vcore 1,77 V. Nou is mijn vraag wat het ongeveer moet zijn. Geeft een te hoge Vcore ook problemen behalve een hoge temp.?[/quote:116e2052a3] Een hoge Vcore kan instabiliteit veroorzaken als je voeding dat niet trekt.. :) Het kan zijn dat je cpu op 1.70V stabiel is (pak en beet, gewoon een geheel willekeurig getal) en op 2.10V niet.. Dat komt dan omdat je voeding die 2.10V niet trekt :)[/quote:116e2052a3] Maar een te lage vcore zorgt ook voor een instabiel systeem :wink: Open anders even een nieuw topic.
Link naar reactie
[quote:08ee400dd8="Comp-Freak"][quote:08ee400dd8="tweakermatt"][quote:08ee400dd8="<?pc>"]Ik heb met mijn oude pc, Athlon 1333... bla, bla..., ook het probleem dat deze erg instabiel is. Het geheugen is het denk ik niet. Ik zou eerder denken dat er iets met de voltages aan de hand is. Toen ik hem laats opstartte, was de Vcore 1,77 V. Nou is mijn vraag wat het ongeveer moet zijn. Geeft een te hoge Vcore ook problemen behalve een hoge temp.?[/quote:08ee400dd8] Een hoge Vcore kan instabiliteit veroorzaken als je voeding dat niet trekt.. :) Het kan zijn dat je cpu op 1.70V stabiel is (pak en beet, gewoon een geheel willekeurig getal) en op 2.10V niet.. Dat komt dan omdat je voeding die 2.10V niet trekt :)[/quote:08ee400dd8] Maar een te lage vcore zorgt ook voor een instabiel systeem :wink: Open anders even een nieuw topic.[/quote:08ee400dd8] Idd, daarom is een goede voeding zo van belang :) Dan weet je zeker dat je je Vcore niet 'te hoog' kan instellen.. :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...