Ga naar inhoud

Waterkoeling, vervangt voeding?

Aanbevolen berichten

ik ben van plan om mijn pc vloeistof gekoelt te maken, en dat vooral voor de herrie die van dat ding afkomt waar ik gek van word :evil: er hangt in de kast een dikke 420watt voeding en de fan van die voeding maakt een herrie waar ik gek van word, in de kast is ook nog een case fan aanwezig die bovenop naar boven, uitblaast. nou vraag ik mij af als ik mijn pc vloeistof gekoeld maak, kan ik dan ook die fan van de voeding weghalen?? maakt een 420watt voeding meer herrie als een 300watt??? spec: Amd xp 3000 512ddr asus a7nx(blabla) deluxe radeon 9600pro en het is een midi-tower
Link naar reactie
Alles kan, maar of het aan te raden is. Electronica werkt op rook, al is de rook eruit, dan doet ie t niet meer.. :wink: Er is een manier om je voeding te waterkoelen, maar daar moet je zeer handig voor zijn en het kan finaal mislukken.. Dan vervalt overigens ook de garantie van je voeding. Die casefan kan er denk ik wel uit, maar je rad wordt ook gekoeld met een fan hor.. :wink: Dus je bent er niet vanaf. In de voeding kan je mss een stillere 80mm fan zette, Papst ofzo :)
Link naar reactie
[quote:79b1335f6e="diniz"][quote:79b1335f6e="tweakermatt"]Alles kan, maar of het aan te raden is. Electronica werkt op rook, al is de rook eruit, dan doet ie t niet meer.. :wink: [/quote:79b1335f6e] Die heb je ook niet van jezelf. :P[/quote:79b1335f6e] :wink: idd, moet ik er voortaan '(c) by Diniz' onder zetten :wink: k vind t gewoon een leuke uitspraak.. :P
Link naar reactie
[quote:80c84cac3b="Alexander Online"]ik zie ieen gat in de markt: WC voedingen, of bestaan deze al?[/quote:80c84cac3b] [melig] Wat moet je nou weer met een voeding op de WC :-? :-? de jeugd ook van tegenwoordig.. [/melig] Ik meen dat er 1 fabrikant bezig aan is, maar het blijft een moeilijke zaak. Tot nu toe zijn alle WC'ed voedingen home made. In een voeding produceren nl. veel dingen warmte en als je dat wc moet koelen moeten overal waterblokjes op.. Als het gedaan wordt, worden de meest warme-makende transistors van het printplaatje afgehaald, langere snoertjes eraan en ergens anders op een waterblokje geschroefd.. [img:80c84cac3b]http://users.pandora.be/hasselt/case/voeding/enermax03.jpg[/img:80c84cac3b] Echter moet er altijd wel wat airflow zijn, alle dingen in een voeding produceren warmte en je kan onmogelijk alles waterkoelen.. :)
Link naar reactie
[quote:21f8fa8314="Alexander Online"]@Matt ben jij geen jeugd meer :P Nouja ik d8 het wordt warm dus is te koelen. Maar er zitten vaak grote alliminium koelribben in zon ding daar kan best een WC ding op.. nja twas maar vaag idee :wink:[/quote:21f8fa8314] k probeer me volwassen te gedragen :wink: Het klopt idd dat er alu koelblokken op zitten, maar ook de dingen waar geen koelribben op zitten, produceren ook warmte. Deze worden gekoeld door de airflow van de fan. Als je de fan dan weghaalt (en die alu koelribben alleen maar koelt) worden deze dingen niet meer gekoeld en gaat het fout :) Voel voor de aardigheid eens aan de lucht die uit je voeding komt, die is (bij mij iig, maar mijn pc draait dan ook al vanaf vanmorgen half 6 :) ) behoorlijk warm.. :) De warmte van een voeding moet je zeker niet onderschatten :)
Link naar reactie
ik ben er via de search achter gekomen hoe je ze op 7volt krijgt... (in iedergeval alleen de CASEFAN) die zit aangesloten op zon aansluiting die je ook in je harddisk, cd-rom ect plugt... maar die voeding, ik heb een 300watt voeding hier opliggen daar eens in gekeeken en daar zit de voedingsfan gewoon met een plus-en-een-min op de printplaat... het is zon dikke 420watt geval, helpt het als ik er een lichtere inzet?
Link naar reactie
[quote:4a1042d76b="tweakermatt"][quote:4a1042d76b="NoepZor"] @ tweakermatt, 14 jaar noem ik nog jeugd ;) zie eerst maar eens zo oud als vandread te worden :wink:[/quote:4a1042d76b] Je doet nu net alsof hij 95 is :wink:[/quote:4a1042d76b] *kuch* genoeg oftopic kids *kuch*
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...