anoniem Geplaatst: 6 april 2004 Delen Geplaatst: 6 april 2004 He mensen. Mijn pc is nu ongeveer iets meer dan 2 jaar oud maar hij begint trager te lopen, reageren. Ik heb net een schone installatie van Windows 2000 + alle service packs, nieuwste drivers, etc erop gezet en alleen de programma waar ik mee werk. Hij reageerd regelmatig traag met opstarten en afsluiten van programma's Systeem P4 2.0 ghz 533 Asus p4s533 3 x 512 ddr 333 Voeding 300 watt Sapphire 9800 pro 128 DVD-Rom + DVD-Brander 2 x WD 120gb 8mb 7200 rpm met koelers. Misschien heeft een van jullie dezelfde ervaring of misschien een idee wat ik hier tegen kan doen. Alvast bedankt.. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2004 er zijn legio-mogelijkheden en oorzaken. Heb je winXP en staat systemrestore aan ? Die verborgen "herstelpunten" kunnen heel groot worden en je systeem aanzienlijk vertragen. Daarnaast zijn er allerlei "performance tweaks" te vinden op WinXP-gebied, die je systeem sneller maken en overbodige services en diensten die je toch niet gebruikt, uit kan schakelen. www.tweakxp.com voor tweaks Dan het aloude scandisk en daarna defragmentatie kan ook aanzienlijk wat snelheidswinst opleveren. Dan download "cleandisk 2003" http://www.aesoftware.com die overbodige bestanden en processen die "achtergelaten" zijn op je systeem en de zaak nog verder vertragen, kan ook oplossing bieden. enzovoorts... Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2004 Controleer eens of DMA is ingeschakeld en ook werkt voor alle IDE apparaten. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2004 Okay zal het even allemaal even checken. Zal ook een WinXp gaan installeren, misschien dat het dan stabieler gaat lopen. Thanx Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2004 Denk ook eens aan hardware problemen. Harddisks worden 'trager' als ze op hun eind lopen (moeite met lezen). Kijk eens of SMART wel aanstaat. Test je schijf eens met HDtach, HDspeed en dergelijke tooltjes. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.