Ga naar inhoud

Prestaties Asus A7V600 verbeteren

Aanbevolen berichten

Zoals uit alle testen naar voren komt is het moederbord van Asus met de KT600 chipset één van de traagste en zijn de prestaties op bijna alle gebieden ver onder de maat. Misschien dat een bios upgrade de prestaties kon verbeteren staat er wel bij. Heeft iemand dat al gedaan? En wat was het resultaat (werkelijk sneller geworden?). Ik heb het moederbord zelf ook en wil natuurlijk het maximale eruit halen :D Ik zou het natuurlijk ook zelf kunnen proberen, maar ik voer liever geen bios upgrade uit als het niet nodig is (als er dus geen prestatie verbetering is) :wink:
Link naar reactie
Als ik de testen mag geloven zijn de prestaties dus echt slecht in vergelijking met andere KT600 moederborden. Natuurlijk zal het verschil in de praktijk niet zo groot zijn, maar als het beter kan is het mooi meegenomen ;) Ik heb nog even wat andere vragen welke verband ermee houden: 1. Ik kan het geheugen niet sneller zetten dan 2-3-3-6. Als ik 2-2-2-6 probeer wil Windows niet goed opstarten. Kan ik dan het voltage verhogen? Het geheugen moet snel genoeg zijn (Corsair 3200 CAS 2, XMS). Ook heb ik het geheugen al in de 3e geheugenbank gezet aangezien het een bekend probleem is bij dit moederbord dat deze problemen heeft in het 1ste en 2de slot met snelle waarden. Het geheugen heb ik gezet op DDR333 vanwege de XP2600+ processor. 2. Dan nog wat vage termen waarvan ik graag zou willen weten of ik hiermee prestatie winst bereik: - Sdram bank interleave: auto - AGP performance control: disabled - AGP Fast Write Control: Disabled - Dram burst length 8QW: Disabled - Rank interleave: Disabled 3. Misschien nog wat andere opties die voor winst zorgen?
Link naar reactie
Ik ben nu verder :) Ik heb een aantal opties aangezet en op 3D vlak is de pc een stukje sneller geworden. Het voltage naar 2.85V en nu het geheugen op 2-2-2-6. Verder een aantal opties die ik hierboven noemde aangezet. Ik vraag me alleen nog af wat ik het beste kan zetten bij sdram bank interleave. Ik heb hem nu op 4 banks gezet.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...