anoniem Geplaatst: 2 april 2004 Delen Geplaatst: 2 april 2004 Zoals uit alle testen naar voren komt is het moederbord van Asus met de KT600 chipset één van de traagste en zijn de prestaties op bijna alle gebieden ver onder de maat. Misschien dat een bios upgrade de prestaties kon verbeteren staat er wel bij. Heeft iemand dat al gedaan? En wat was het resultaat (werkelijk sneller geworden?). Ik heb het moederbord zelf ook en wil natuurlijk het maximale eruit halen :D Ik zou het natuurlijk ook zelf kunnen proberen, maar ik voer liever geen bios upgrade uit als het niet nodig is (als er dus geen prestatie verbetering is) :wink: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2004 zo slecht presteert hij niet volgens mij hor.... ach je kan toch gewoon bios upgrade doen.... baat et niet dan schaad et niet Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2004 Als ik de testen mag geloven zijn de prestaties dus echt slecht in vergelijking met andere KT600 moederborden. Natuurlijk zal het verschil in de praktijk niet zo groot zijn, maar als het beter kan is het mooi meegenomen ;) Ik heb nog even wat andere vragen welke verband ermee houden: 1. Ik kan het geheugen niet sneller zetten dan 2-3-3-6. Als ik 2-2-2-6 probeer wil Windows niet goed opstarten. Kan ik dan het voltage verhogen? Het geheugen moet snel genoeg zijn (Corsair 3200 CAS 2, XMS). Ook heb ik het geheugen al in de 3e geheugenbank gezet aangezien het een bekend probleem is bij dit moederbord dat deze problemen heeft in het 1ste en 2de slot met snelle waarden. Het geheugen heb ik gezet op DDR333 vanwege de XP2600+ processor. 2. Dan nog wat vage termen waarvan ik graag zou willen weten of ik hiermee prestatie winst bereik: - Sdram bank interleave: auto - AGP performance control: disabled - AGP Fast Write Control: Disabled - Dram burst length 8QW: Disabled - Rank interleave: Disabled 3. Misschien nog wat andere opties die voor winst zorgen? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2004 Ik ben nu verder :) Ik heb een aantal opties aangezet en op 3D vlak is de pc een stukje sneller geworden. Het voltage naar 2.85V en nu het geheugen op 2-2-2-6. Verder een aantal opties die ik hierboven noemde aangezet. Ik vraag me alleen nog af wat ik het beste kan zetten bij sdram bank interleave. Ik heb hem nu op 4 banks gezet. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2004 kun je het ram niet naar 2-2-2-5 schoppen ? is net iets strakker :P Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2004 Ik ga het proberen :D Als het moederbord wil meewerken... Ik kan niet hoger dan 2.85 volt en de meeste modules komen pas echt los bij 3volt heb ik gelezen :) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2004 tipje.... op corsair zit wel levenslange garantie maar als je hem affikt door te hoog voltage heb je geen garantie he ;) welk geheugen heb je precies? 3200 ll rev 1.1 ofzo? :P Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2004 Is 2.85v te hoog dan? Dat gaat toch makkelijk ;) Ik heb 512MB DDR400 XMS cas 2 geheugen van Corsair. Verder kan ik zo niets vinden eigenlijk... Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2004 preciese type staat op het label? nee 2,85 is niet te veel Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2004 Ik kan het label zo niet goed lezen, dan moet ik hem eruit halen. Maar dat maakt verder toch weinig uit? Geheugen module is ongeveer een half jaar oud. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2004 k laat maar :) je hebt iig mogelijk een reepje met hoge potentie ;) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2004 Ik kan het geheugen niet op 2-2-2-5 proberen omdat het bios dat niet toe laat. Misschien nu iemand die weet waar ik Sdram bank interleave het beste op kan zetten? :D Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2004 Jullie gaan me toch niet vertellen dat niemand het weet he? ;) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2004 Tuurlijk weet ik dat: 4-way Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2004 Bedankt voor je antwoord ERazer :D In dat geval had ik hem al goed staan ;) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.