Ga naar inhoud

PC valt uit en daarna dood.

Aanbevolen berichten

Met mijn zus haar PC gebeurde het volgende. De PC viel onder het werken ineens uit en is daarna niet meer mee te werken. Althans hij start op en dan doet hij niets meer. Beeldscherm is zwart, fan voeding doet het wel, fan van de processor ook wel, lampjes HD en cdrom doen het ook. Pc loopt dus niet door bios denk ik, kan ook niets zien want beeldscherm is zwart. We hebben hier te maken met een MSI K7Tpro moederbord. CPU is een AMD duron 700. Heb in boekje gekeken omdat de lampjes op het moderbord allemaal rood zijn. ALs beschrijving staat er dat de batterij leeg kan zijn. Batterij er uit gehaald en gemeten en geeft 2,55 Volt weer (batt=3V). Lijkt me niet echt leeg of wel? Heeft iemand dit wel eens gehad en/of weet iemand een oplossing?
Link naar reactie
[quote:6b192e6ecd="Lionhead"]Batterij er uit gehaald en gemeten en geeft 2,55 Volt weer (batt=3V). Lijkt me niet echt leeg of wel?[/quote:6b192e6ecd] Die batterij beschouw ikzelf wel als leeg. Begint zo'n beetje al bij 2,9V ... Ligt een beetje aan de computer hardware. Je zou nog een Clear CMOS (via jumper, vaak nabij de batterij) kunnen uitvoeren.
Link naar reactie
[quote:e6b80633dd="Lionhead"]Iemand nog meer suggesties, voor het geval Hans ongelijk heeft? :wink:[/quote:e6b80633dd] Ik heb alleen gezegd dat ik de batterij niet okay vind. Omdat je computer plotseling op zwart ging, kan er best wat kapot zijn aan het moederbord. Het is in principe stap voor stap onderzoeken wat de boosdoener is.
Link naar reactie
[quote:0e299db9a1="Lionhead"]Nope 4xrood betekende ofwel batterij leeg of cpu naar de kloten. Kan jullie melden dat met het vervangen van de batterij het probleem verholpen was. Bedankt Hans................ Je had gelijk, :wink:[/quote:0e299db9a1] Er zijn hier op het forum echter wel gevallen geweest waarbij het mobo vier rode lampjes gaf en dan was het mobo stuk en niet de cpu of de batterij, maar jij boft gelukkig :D
Link naar reactie
[quote:fbb423a4d2="jackdegek"][quote:fbb423a4d2="Lionhead"]Nope 4xrood betekende ofwel batterij leeg of cpu naar de kloten. Kan jullie melden dat met het vervangen van de batterij het probleem verholpen was. Bedankt Hans................ Je had gelijk, :wink:[/quote:fbb423a4d2] Er zijn hier op het forum echter wel gevallen geweest waarbij het mobo vier rode lampjes gaf en dan was het mobo stuk en niet de cpu of de batterij, maar jij boft gelukkig :D[/quote:fbb423a4d2] eens : je hebt geluk. Ik heb al drie (waaronder 1 van mij) dode mobo's gezien in mijn kring gezien : plotseling stopt ie tijdens het werken
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...