Ga naar inhoud

2100+, Palomino of Thoroughbred?

Aanbevolen berichten

Ok mijn vraag was dus de volgende. Is mijn 2100+ een Palomino of Thoroughbred? [url=www.eynstein.nl]Eynstein[/url] verkocht em mij als zijnde een Palomino, maar toen ik CPU-Z opstartte kreeg ik het volgende: [img:f88405a31d]http://members.brabant.chello.nl/~m.boerenkamp/cpuz.JPG[/img:f88405a31d] Een Thoroughbred dus...en ook staat er .13 micron. Klopt dit? Heb ik dus inderdaad een Thoroughbred (zou wel beter zijn :wink: ). Alvast bedankt, Michel.
Link naar reactie
je kunt minimaal 4 verschillende processoren krijgen op het moment bij de 2000+ - Palomino (geen goeie clocker) - Tbred A (ook geen goeie clocker) - Tbred B (goeie clocker) - Thorton (ook wel redelijke clocker) dus als je zonder core/stepping voorkeur besteld is het russisch roulette :lol: , al zijn de meeste 2000+'jes tegenwoordig Tbred B of Thorton 8)
Link naar reactie
[quote:631c4a5872="Red Dragon"]CPU-Z heeft het vaak bij het rechte eind hoor, het is een Thoroughbred, niet alleen omdat CPU-Z dat zegt maar ook omdat de Palamino op 1.85 Vcore standaard draait en zo te zien draait deze CPU van jou op 1.65 Vcore wat standaard is voor een T-bred[/quote:631c4a5872] Ik heb het niet zo op dat CPU-Z, reden is dat het applikaat bij mij aangeeft dat ik een MP heb van 15 terwijl in mijn BIOS sprake is van een andere waarde.. Mvrgrt.Peiky
Link naar reactie
[quote:ae465c65ca="Peiky"][quote:ae465c65ca="Red Dragon"]CPU-Z heeft het vaak bij het rechte eind hoor, het is een Thoroughbred, niet alleen omdat CPU-Z dat zegt maar ook omdat de Palamino op 1.85 Vcore standaard draait en zo te zien draait deze CPU van jou op 1.65 Vcore wat standaard is voor een T-bred[/quote:ae465c65ca] Ik heb het niet zo op dat CPU-Z, reden is dat het applikaat bij mij aangeeft dat ik een MP heb van 15 terwijl in mijn BIOS sprake is van een andere waarde.. Mvrgrt.Peiky[/quote:ae465c65ca] dat betekend gewoon dat jouw processor MP gelocked is, dat de bios menu wel op een door jou ingestelde waarde staat, maar dat de cpu er nix op uit doet.
Link naar reactie
Als je helemaal zeker wil weten of het een Palomino of een TBred is, kun je ook even je koeler eraf trekken; de Palomino heeft duidelijk een vierkante die, terwijl die bij de Tbred (A en B) rechthoekig is. Wat betreft overklokken; ik heb zelf een TbredA XP2200+ (1800Mhz) die zonder morren op default voltage (1,65V) op 2000Mhz draait. Dit op een Chaintech Apogee Deluxe (KT400) bordje met een Spire FalconRock 2 koeler. Dat scheelt bij mij een graad of 3 à 4 met de default snelheid.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...