Ga naar inhoud

pc gaat uit

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met de computer van mijn zoon. Het begon dat tijdens het spelen van een racespel de computer opeens uit ging. Na ongeveer 3 uur weer aangezet en hij deed het weer. Daarna heeft hij het nog een paar keer gedaan maar het duurde steeds langer voor ik hem weer aan kon zetten. Op dit moment doet hij het ook weer niet. Hij gaat wel even aan maar na een paar seconde gaat hij weer uit, of ik kan in de bios komen maar als ik dan opnieuw opstart dan gaat hij weer uit. Ik heb de processor – videokaart – geheugen – kabels – gecontroleert maar deze bleken goed. Zal het dan mischien aan het moederbord liggen of mischien aan de voeding. Wie weet of herkent dit probleem?. K7t pro2-a (MS-6330} Amd duron 1.2 3x 128 mb ram Geforce2 ti 64mb Soundblaster128
Link naar reactie
kan zijn dat de CPU temp te hoog komt en daardoor de pc afslaat, ga eens in BIOS zien naar de temps, (Hardware Monitor), laat ook eens het prog AIDA of SiSSandra lopen, daar zal je de nodige gegevens kunnen aflezen, kijk ook eens of de koeling nog werkt of vervuild zit van het stof, uitkuisen met oorstokjes, penseel en dergelijke, de kast eens grondig onder handen nemen en prob zal mss opgelost zijn, laat iets weten hé veel succes elie
Link naar reactie
Als je PC spontaan gaat opstarten kan dat liggen aan een te zwakke voeding. Als men in de loop der tijd apparatuur bijzet wordt het voor de voeding een steeds zwaardere belasting om alle apparaten te voorzien van voeding. De PC kiest dan voor een weg die voorhem het best uitkomt enwel alles uitschakelen. Mag ik vragen hoeveel Watt je voeding is? Mvrgrt.Peiky
Link naar reactie
[quote:55f98a1566="Peiky"]Als je PC spontaan gaat opstarten kan dat liggen aan een te zwakke voeding. Als men in de loop der tijd apparatuur bijzet wordt het voor de voeding een steeds zwaardere belasting om alle apparaten te voorzien van voeding. De PC kiest dan voor een weg die voorhem het best uitkomt enwel alles uitschakelen. Mag ik vragen hoeveel Watt je voeding is? Mvrgrt.Peiky[/quote:55f98a1566] het is ineens begonnen, dus niet nadat ie iets bij had geplaatst
Link naar reactie
[quote:8e6edb1e75="elios"]kan zijn dat de CPU temp te hoog komt en daardoor de pc afslaat, ga eens in BIOS zien naar de temps, (Hardware Monitor), laat ook eens het prog AIDA of SiSSandra lopen, daar zal je de nodige gegevens kunnen aflezen, kijk ook eens of de koeling nog werkt of vervuild zit van het stof, uitkuisen met oorstokjes, penseel en dergelijke, de kast eens grondig onder handen nemen en prob zal mss opgelost zijn, laat iets weten hé veel succes elie[/quote:8e6edb1e75] Dit was ook mijn eerste ingeving, maar dit verklaard echter niet, dat hij soms al na een paar seconden uitvalt en dat het steeds langer gaat duren voordat hij hem weer aan kan doen. Toch Gekke Teckel, werken de koelers wel goed? Kan nooit kwaad om even te kijken.
Link naar reactie
zou toch maar de kast eens opengooien en zien, en zeker zoals Peiky zegt het geheugen eens checken, kan nooit geen kwaad, mar heb je al naar je temp gekeken zoals ik gezegd had? en eens de kast open zie de koelers na, zeer belangrijk door stof kunnen ze wel nog draaien maar niet meer koelen, meestal zit de koelblok behoorlijk vol met stof, ga dat zeker eens na, en ja , een voeding heeft ook maar een beperkte levensduur hé, alles geraakt versleten elie
Link naar reactie
als je de kast open heb staan, als je hem dan opstart welke kleur combinaties geven de led's ? Bij mij is dezelfde mobo ook kapot gegaan tijdens een reboot. Bij mijn zwager ging ie spontaan stuk terwijl de assistente gegevens aan het invoeren was. Bij nog een kennis geeft deze mobo nu af en toe detectie problemen Zoals je het beschrijft zou het ook wat anders klunnen zijn of hij is aan het overlijden.
Link naar reactie
Mijn zoon was bezig met het spel grand prix 4 en zette hem op pauze, toen heeft hij de stekkers van de boxen eruit gehaald en de koptelefoon erin gedaan, ook nu ging hij uit. Kan het zijn dat als een spel grafisch veeleisend is dat dan de voeding meer te voortduren krijgt? En als dat dan zo is waarom duurt het dan zo lang voordat hij weer op wil starten?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...