anoniem Geplaatst: 20 maart 2004 Delen Geplaatst: 20 maart 2004 Mijn Enermax 350 watt heeft een instabiele 5v lijn en daarom wou ik eerst een Antec kopen totdat iemand tegen mij zei CWT voedingen is antec zonder sticker van entec en een antec doos maar de voeding is hetzelfde. Dit vraag ik omdat nu eindelijk eens een goede voeding wil kopen. Ik zat zelf aan een CWT 420 Watt te denken aangezien deze niet zo heel duur is. Wat denken jullie? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2004 heb zelf die CWT 420 watt versie, en ik ben er zeer tevreden mee. het klopt volgens mij ook dat ze bij antec wegkomen. aangezien er net als bij de standaard antec voedingen Potmeters in de voeding zitten waarmee je de 12 en 5 V rail kan opdraaien... ik heb een zeer goeie ervaring met deze voeding, echter heb ik ervaren dat het ook uitmaakt wat voor moederbord aan de voeding hangt. het is me opgevallen dat het ene bord wat onverantwoord omspringt met de V lijnen dan de ander. op mijn Ex epox 8RDA+ had ik vaak slechte lijnen, 5V was onder full load rond de 4,7 (wat gewoon niet acceptabel is) nu echter op de Abit NF7-s overvolt ie de 5V lijn zelfs iets, en is het onder full load 4,97 (meer dan geweldig natuurlijk) mochten de V lijnen wat inzakken onder CPU load, dan kan je dmv een potmetertje in de voeding de V lijnen iets meer kracht geven waardoor deze minder snel zal inzakken. ik zou gewoon voor deze voeding gaan, zeer betrouwbaar, leuke prijs, en ook naar mijn mening komt ie uit de Antec fabriek waardoor je zeker bent van een goeie kwaliteit.. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2004 Dat persoon die dat vertelde was YoupY van GoT en die zei ook je kan de voltmod er op uitvoeren en dan heb je ook goeie 5V lijnen. Ik wil er dus zeker van zijn dat ik een goede voeding koop en dus geen miskoop zoals die Enermax die ik nu heb, dus zal deze voldoen voor mijn pc'tje?(zie sig voor me pc) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2004 [quote:b080be4c52="koene"]Dat persoon die dat vertelde was YoupY van GoT en die zei ook je kan de voltmod er op uitvoeren en dan heb je ook goeie 5V lijnen. Ik wil er dus zeker van zijn dat ik een goede voeding koop en dus geen miskoop zoals die Enermax die ik nu heb, dus zal deze voldoen voor mijn pc'tje?(zie sig voor me pc)[/quote:b080be4c52] :lol: hij trekt het bij mij toch ook zeg ik, waarom zou ie dan in godsnaam jouw pctje niet trekken?? btw; specs @ tweakers ligt er volgens mij uit, want kan de pagina niet openen. en waarom dan een voltmod op je PSU doen als ie al goeie lijnen heeft? vergeet niet dat jongens @ GOT vaak wel even wat sneller draaien als jij en ik, en dan is evt een V-mod nodig... bij mij trekt ie de proc @ 1,9V @ 2460 mhz ook goed, weet niet tot hoever jij nu geoced hebt, maar hoe hoger de OC, hoe meer sapjes de handel nodig is.. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2004 Ik heb nog niks geoc't, aangezien de voeding op 168 fsb gaat flippen. Hij bedoelde voltmod @ m'n enermax. Ik bedoelde met of ie mn pc'tje wel trok omdat ik geen zin heb dat die voeding straks slechte voltlijnen gaat geven. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2004 [quote:9eff4078b8="koene"]Ik bedoelde met of ie mn pc'tje wel trok omdat ik geen zin heb dat die voeding straks slechte voltlijnen gaat geven.[/quote:9eff4078b8] :roll: wat zeg ik nou dan? hij geeft hier bij mij perfecte lijnen af, dus waarom zou ie in godsnaam bij jou moeilijker gaan doen als bij mij? en anders kun je ook altijd nog een antec Truecontrol kopen... :wink: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2004 Noujah, ik heb n ASUS A7N8X rev.1.06 en die trekken de vcore en alles van de 5v en ik weet niet hoe dat bij ABIT zit maar toen ik er een keer de 350W antec van mn broer in had hangen toen deed ie t wel gewoon goed :) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2004 Turbulence: heeft die Abit NF7 niet toevallig een extra 12V aansluiting, net als P4? Ik had namelijk hetzelfde, op mijn Epox K3A had ik eenvrij lage en instabiele 5V, maar op mijn P4 3.5 Ghz gaf die voeding geen krimp, bleef ook iets van 4.98V. Ik zeg gaf, omdat hij een paar weken terug stuk gegaan is. Anyway volgens mij komt dat doordat de 12V de grote klappen vangt als je zo'n extra aansluiting hebt. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2004 [quote:16442a325e="BA"]Turbulence: heeft die Abit NF7 niet toevallig een extra 12V aansluiting, net als P4?[/quote:16442a325e] edit: JA ... niet goed genoeg gekregen naar het plaatje :roll: Asus a7n8x-x heeft em ook niet DFI NF2 serie wel :D edit @ interficior: ik bedoelde dit natuurlijk met betrekking tot welke moederboarden door de postende mensen worden gebruikt ;) koene: Asus A7N8X-x Turbulence: DFI nf2 lanparty (RMA?) + abit nf7 (nog wel ;)) ik toevallig: DFI nf2 infinity (besteld) + kd7 Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2004 [quote:3a1933aeca="Vandread"][quote:3a1933aeca="BA"]Turbulence: heeft die Abit NF7 niet toevallig een extra 12V aansluiting, net als P4?[/quote:3a1933aeca] nee (apart feitje: die niet, en mijn kt400 abit kd7 wel ^_^) Asus a7n8x-x heeft em ook niet DFI NF2 serie wel :D[/quote:3a1933aeca] [size=9:3a1933aeca]Mijn MSI'tje heeft hem ook[/size:3a1933aeca] :roll: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2004 [quote:a1f7f69627="Vandread"][quote:a1f7f69627="BA"]Turbulence: heeft die Abit NF7 niet toevallig een extra 12V aansluiting, net als P4?[/quote:a1f7f69627] nee (apart feitje: die niet, en mijn kt400 abit kd7 wel ^_^) Asus a7n8x-x heeft em ook niet DFI NF2 serie wel :D edit @ interficior: ik bedoelde dit natuurlijk met betrekking tot welke moederboarden door de postende mensen worden gebruikt ;) koene: Asus A7N8X-x Turbulence: DFI nf2 lanparty (RMA?) + abit nf7 (nog wel ;)) ik toevallig: DFI nf2 infinity (besteld) + kd7[/quote:a1f7f69627] k heb een ASUS A7N8X zonder -x :wink: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2004 nf 7 heeft wel een extra 12v aansluting. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2004 ik heb een Q-Tec 550 Watt Dual Fan Gold, en ik vind dat ik niet mag klagen voor die 39 euro, hij doet het veel beter als die no-name 300watt die ik eerst had.. 8) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2004 Hehe NoepZor, als jij synchroon gaat klokken en je gooit 2.1 volt door je proc heen dan krijg jij last van instabiliteit Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2004 net alsof ik 2,1 volt ga gebruiken op luchtkoeling :P mag ik ook eerst een voltmod doen, max van dit bord is 1,85 volt dacht ik Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 maart 2004 ik heb ook de CWT 420, ga hem alleen binnenkort vervangen door een Tagan 380, dit ivm het lawaai dat de voeding maak (valt wel mee hoor, maar ik wil een echt stille voeding) Ik heb de Tagan vandaag binnen gehad, mooi ding hoor en erg leuke extra's om je kabel zooi weg te werken, zoals klitteband. [url=http://www.eynstein.nl/a/3294.html]deze[/url] via google heb ik wel eens een review gevonden ;) http://www.tagan.com/package.htm Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 maart 2004 Tagan :) grappige nieuwe speler op de PSU markt, duitse degelijkheid zeg maar [img:06b15c0418]http://www.3dvelocity.com/reviews/tagan/side2.jpg[/img:06b15c0418] tagan 480 weegt ook wel 3 kilo.... das stukkie meer dan me koekblik qtec 550... nou nog wachten tot tweakstore van zich laat horen :roll: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 maart 2004 De gasten van eynstein zijn erg goed te spreken over Tagen, stukken beter dan over Antec iig. (te hoge uitval bij Antec). De 380 watt is stiller dan de 480, en een halve gigawatt leek me ook iets overdreven ;) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 maart 2004 ik had een 400 watt q-tec dual fan leuk ding maar erg instabiel bij mijn epox. aanschaf een Antec True 430Watt Truepower, lekkere voeding echt, alles onder controle, weinig lawaai erg veel minder zelfs als die q-tec. Had bagger voltlijnen met q-tec nu niks mis mee, alle kanten kan ik er mee uit. Kee tagan had iemand ook een tip gegeven, omdat die me niet bekend in me oren klonk , heb ik voor antec gekozen. Blij met deze voeding en zeer en zeer stabiel bij mijn epox en lekker stil Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 maart 2004 [quote:e6bb56c8e6="hjs"]ik heb ook de CWT 420, ga hem alleen binnenkort vervangen door een Tagan 380, dit ivm het lawaai dat de voeding maak (valt wel mee hoor, maar ik wil een echt stille voeding)[/quote:e6bb56c8e6] je kan er ook een stillere fan in drukken he :wink: heb er zelf een stille papfst ingedaan, en laatst toen ik mn watercoolingset even doorspoelde en alleen de voeding en de Wc set inschakelde moest ik goed kijken, want had het idee dat ie niet eens aanstond, terwijl dat wel zo was.. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.