anoniem Geplaatst: 19 maart 2004 Delen Geplaatst: 19 maart 2004 Ik heb net een nieuwe processorkoeler gekocht. Een NEXUS voor AMD. Voornamelijk voor de stilte en dit klopt ook. Bijna niet meer te horen. De tem van mijn processor blijft echter wel hoog. Na het draaien van CPU burn, ongeveer twintig minuten, loopt de temp op naar 60 graden. Ik heb er één casefan inzitten, gericht op de processor. Wat kan ik nog doen om de temp omlaag te halen, of is dit niet nodig. Waterkoeling is niet in de picture. Dit is mij te duur. AMD 2800+ Barton MSI K7N2 Delta ILSR NEXUS processorkoeler (weet type zo niet) NEXUS casefan Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2004 60 graden is inderdaad wel erg heet, niet de limiet kwa tempratuur maar toch. het beste denk ik dat je wat meer casefans kan plaatsen die voor een goede luchtstroming door je case zorgen. dus 1 casefan voorin die lucht in blaast en 1 die achter in de lucht uit je case blaast. (of 2 x 2 fans voor een sterker effect) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2004 Hij heeft die Nexus gekocht voor de stilte, dan lijkt het me niet slim om je pc vol met fans te zetten (het kan wel als je ze bijvoorbeeld allemaal op 7Volt laat draaien). Maar heb je de koelpasta (goed) aangebracht. En wat zegt Nexus over zijn koeler: geschikt tot ....... En CPU burn vraagt veel van je processor waardoor die altijd een stuk hoger zijn dan normaal, dus wat zijn je normale temps (na een paar uur) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2004 misschien de cooler die op de proc richt weghalen. want hoe blaast deze dan? zuigt ie de lucht bij de proc weg of blaast ie over de processor heen? als ie blaast dan werkt het niet echt super namelijk.. de flow die de CPU cooler maakt komt namelijk net zo hard weer terug omdat het niet wegkan aangezien die casefan de lucht net zo hard weer terug blaast... een extra casefan plaatsen lijkt me zeker geen verkeerde optie. 60 graden is ook aan de te hoge kant, dus ik zou wel proberen een oplossing te vinden, zoals ook aangegeven, niet teveel koelpasta er tussen gekwakt? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2004 2 papst case fans van het type die 12 db geluid produceren zullen er niet voor zorgen dat je meer geluid hoort (had ik eerst), als je er 4 plaats volgens mij ook niet. maar de TS kan het ook zo laten, de tempratuur zal niet zo hoog worden met het gebruik als met cpu burn. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2004 [quote:76bc3daaa0="R-bin"]2 papst case fans van het type die 12 db geluid produceren zullen er niet voor zorgen dat je meer geluid hoort (had ik eerst), als je er 4 plaats volgens mij ook niet. maar de TS kan het ook zo laten, de tempratuur zal niet zo hoog worden met het gebruik als met cpu burn.[/quote:76bc3daaa0] per geluidsbron (dus ook een fan) extra is 3db meer (quadrafonisch heet dat toch?) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2004 niet teveel koelpasta gebruikt(heb ik zelf gehad) waar heb je de temp afgelezen? in BIOS of via een progje zoals Speedfan, CPUCool? kan veel schelen hoor, zie eens in de BIOS denk dat die de betrouwbaarste is veel succes elie Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2004 [quote:dfd7f72cef]Ik heb er één casefan inzitten, gericht op de processor[/quote:dfd7f72cef] Volgens mij kan je beter de koeler die bij je processor zit op outtake zetten en dan een onder je harde schijf op intake. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.