anoniem Geplaatst: 18 maart 2004 Delen Geplaatst: 18 maart 2004 Ik zet m'n PC aan.. Het enige wat er gebeurd is dat de fans 1 sec draaien, daarna doet die ook niets meer. Verder gebeurd er niks. Het lampje naast de powerconnector op het moederbord brand wel als er powerkabel in zit en je de computer wilt aanzetten. Ik heb er een nieuwe voeding ingedaan maar dit lost het probleem niet op. Ik denk dat óf het moederbord óf de CPU kapot is. Iemand andere ideeen? Moederbord en CPU is niet te testen of die kapot zijn zonder vervanger dacht ik, klopt dit? Ik heb batterij'tje van BIOS er ook al half uur uitgehad, helpt ook niet. Wie helpt? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2004 Je kan proberen eerst een nieuw batterijtje erin te doen.Als hij het dan niet doet kan het zijn dat je mobo kapot is, want als de processor kapot is, geeft het bios volgens mij een foutmelding. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2004 Waar ik kan ik zo'n batterij'tje halen? En wat voor een moet dat precies zijn? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2004 [quote:43191fe995="jaccoswinkels"]Waar ik kan ik zo'n batterij'tje halen? En wat voor een moet dat precies zijn?[/quote:43191fe995] Dan haal je hem er uit en gaat naar de winkel. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2004 Wacht maar even met het halen van een batterij, ook zonder zo'n ding behoort een mobo te kunnen opstarten. Batterijtje is puur voor het onthouden van je bios-instellingen. Probeer ergens even een test cpu te lenen, (of een test mobo) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2004 Ja, dat dacht ik ook al. Ik denk dat ik 'm gewoon bij Computer-Land dump, dat zij ff kijken wat er kapot is en dat ze 't dan opsturen naar de fabriek voor de fabrieksgarantie, als het tenminste om het moederbord gaat... Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2004 als het nog in garantie is moet je niet afwachten hé Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2004 Gigabyte geeft 3 jaar fabrieksgarantie. Maar dan ben ik 'm wel paar weken kwijt :( Denk dat ze de 7 serie niet meer hebben, mogen ze me ook wel een van de 8 serie geven, tenzij ze mijne kunnen reparen ONTOPIC kan hier ook de cpu kapot zijn? Of start PC dan toch wel stukje op? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2004 als CPU kapot is zal hij niet meer opstarten, mss eens iemand vragen om een CPU te gebruiken, om ui te testen? en MOBO 3 jaar garantie, ok, als je hem niet overclockt hebt, steeds te proberen hé veel succes elie Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2004 Ik heb me laten vertellen dat ie dan komt tot de BIOS.. maar jij beweert dat ie dan HELEMAAL niet opstart? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2004 heb je pieptonen als je opstart? kan ook zijn dat de batterij de geest gegeven heeft(zou me verwonderen) probeer eens met een anderez CPU Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2004 Nee, geen pieptonen. Het 1 sec. draaien van de fans is alles... Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2004 heb nu een sterk vermoeden dat de MOBO naar de eeuwige jachtvelden is, heb je al eens geprobeerd alle overtollige items eraf te halen, namelijk, netwerkkaart, grafische kaart volledig "naakt" opstarten? en dan één onderdeel plaatsen en opnieuw opstarten, kan je zien welk onderdeel er mss de oorzaak is van het probleem laat iets weten hé elie Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2004 Ik heb alles er af gehaald, nu zit er alleen nog cpu en geheugen op, zelfde probleem. Denk dat ik 't straks bij Computer Land afgeef.. moeten zij maar ff testen met andere mobo of cpu. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2004 zal MOBO zijn, steek hem maar binnen, daar deze vermoed ik nog in garantie is, CPU is nog zo vlug niet kapot hoor, natuurlijk als je aan het overclokken bent geweest en te weinig koeling hebt gehad dan kan het zijn dat hij kapot is, of door slechte plaatsing van de koeling op de CPU, wens je geluk toe bij de pcboer elie Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2004 Nee, ben niet aan 't overclocken geweest...Koeling is ook in orde Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.