anoniem Geplaatst: 14 maart 2004 Delen Geplaatst: 14 maart 2004 Ik gebruik een athlon 2000 op een MSI 6380 mb, ik heb in het Bios de FSB verhoogd van 133 naar 140. De processor wordt nu in het Bios weergegeven als Athlon 2200. Er vallen mij een paar dingen op: tijdens het opstarten duurt het overschakelen naar de grafische modus duidelijk langer, de temperatuur van de processor(cpu-idle ic.m motherboard monitor) gaat significant naar beneden(35<T<40). Met name die T verbaast me, kan ik nog verder overklokken? Hans. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2004 je temperaturen zijn iig netjes. Probeer gewoon stapje voor stapje te verhogen en kijk of je pc stabiel blijft. Zoniet, kun je altijd nog proberen de Vcore te verhogen. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2004 [quote:ad284c278c="hans loois"]de temperatuur van de processor(cpu-idle ic.m motherboard monitor) gaat significant naar beneden(35<T<40). Hans.[/quote:ad284c278c] als ik deze zin goed begrijp, dan heb je je proc opgeklokt maar de temperatuur is gedaald? Is wel vreemd dan. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2004 of op een idle moment gemeten... Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2004 dan zou die toch nog steeds hoger moeten liggen? Je laat de proc toch sneller lopen dan waarvoor hij gebouwd is, wat toch resulteert in een hogere temperatuur? Het is toch niet zo dat je systeem koeler wordt door hem op te klokken? Idle of niet. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2004 sja...welk significantieniveau heb je gekozen om H0: p=0,5 te verwerpen? *Frake heeft van de week zijn schoolexamen kansbereking gehad en is een beetje melig* sorry! ff serieus...dat je temps lager worden is opmerkelijk en vrij onwaarschijnlijk...heb je wel 2x op 'hetzelfde moment' gemeten en met de zelfde tools? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2004 Volgens mij heb ik geen a-selecte steekproef uit de populatie genomen, dus statistisch gezien is er weinig van te zeggen! Maarre ik kijk gewoon naar de temps die door mbm worden doorgegeven(een soort gemiddelde) en daar zie ik toch een daling in de T. Vind ik ook gek, maar ik dacht misscjien iemand ook eens meegemaakt want....... Hans. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2004 ik blijf het onwaarschijnlijk vinden. (voor motivatie: zie hierboven) :wink: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2004 't zegt meer over de betrouwbaarheid van de temperatuurmeter dan over de temperatuur van de processor. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2004 Ben ik het wel mee eens! Als je wilt weten of je eigenlijk een correcte temperatuur meet zul je de sensor moeten ijken. Dus de T die ik nu meet zal ik wel met een korreltje NaCl nemen! Hans. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.