Ga naar inhoud

HDD Temps


Aanbevolen berichten

Ik heb in mijn systeem 2 HDD's (2x120gb) onder elkaar. Maar mijn temps zijn volgens mij best wel hoog. Speedfan geeft 46 graden aan (idle) en stressed wel 50 graden. Dit komt ook mede omdat ik de HDD's heb verplaatst in mijn kast. Volgens mij is 40 graden wel normaal, dat is wat ik eerst had. Ze zaten eerst midden in mijn kast en nu zitten ze in de 5.25" drive bays. Mijn vraag is dus, is 50 graden veel te warm? Kan dat schade opleveren? Mijn CPU temp is 43 graden idle en 60 stressed (1500rpm). Case is 28 idle en 32 stressed. Heb trouwens 4 casefans (2x intakes en 2x out).
Link naar reactie
7200 RPM schijven zijn leuke warmte stokers, zeker 2 boven elkaar... ik zou er toch wel even een fannetje overheen laten blazen anders, want ik heb ook eens hitteproblemen gehad met mn Hd, en kreeg toen een boel vreemde voorvallen (HD begon te tikken, vastlopers etc) toen ik de schijf verplaats had, en er wat frisse lucht bijkwam was dit ook direct voorbij. dus om zeker te zijn dat je schijf niet gekke dingen gaat doen, of te warm wordt; even een klein fannetje kopen en die over de schijven laten blazen. zou niet voor zo'n speciale HD cooler gaan, die coolen vaak niet slecht hoor, maar staan vaak wel bekend om hun redelijke geluidsproductie..
Link naar reactie
Hoeveel graden is dan redelijk? Dan heb ik een richtlijn zeg maar. Dit is zeg maar mijn "lay-out". [url=http://www.angelfire.com/gundam/kaihong/pic_14.jpg]Pic[/url] Dat rode fan is zeg maar optioneel, ik denk niet dat dit helpt. Hij kan namelijk nergens lucht vandaan halen. Ik heb voor de rest niet echt meer een plaats om een fan te plaatsen? Misschien een outtake op de top van mijn kast? Iemand ideeen?
Link naar reactie
kijk, ik neem aan dat je weet dat warmte stijgt. de warme lucht hoopt zich nu op boven in de kast, aangezien jij die 2 heethoofdjes ook nog eens strak ingebouwd hebt tussen 2 DVD/CD rom spelers kunnen ze hun temperatuur ook niet goed kwijt. waarom kun je op die rode plek geen fan plaatsen dan? maak je toch een blowhole aan de voorkant, mooi fangrilletje erop, en klaar, mooi zal anders zijn maar goed... BTW; wat was de reden in de eerste plaats eigenlijk om die hd's bovenin te plaatsen???
Link naar reactie
Ik heb de HDD daar gezet, omdat ik een plan heb om al mijn kabels "onzichtbaar" te maken. Een beetje netjes maken dus. Maar aangezien dat ik dit probleem tegenkom....... Ik zou het liefst niet een gat aan de voorkan willen maken. [url=http://www.angelfire.com/gundam/kaihong/pic_15.jpg]Pic[/url] - Maar ja ik weet niet of dit veel zal helpen....??? Anders zet ik ze wel weer terug waar ze eerst zaten.
Link naar reactie
[quote:766df9c5a1="CoolKid"]Ik heb in mijn systeem 2 HDD's (2x120gb) onder elkaar. Maar mijn temps zijn volgens mij best wel hoog. Speedfan geeft 46 graden aan (idle) en stressed wel 50 graden. Dit komt ook mede omdat ik de HDD's heb verplaatst in mijn kast. Volgens mij is 40 graden wel normaal, dat is wat ik eerst had. Ze zaten eerst midden in mijn kast en nu zitten ze in de 5.25" drive bays. Mijn vraag is dus, is 50 graden veel te warm? Kan dat schade opleveren? Mijn CPU temp is 43 graden idle en 60 stressed (1500rpm). Case is 28 idle en 32 stressed. Heb trouwens 4 casefans (2x intakes en 2x out).[/quote:766df9c5a1]Ligt er aan welke HD je hebt . De 1 wordt warmer als de andere , maar in het algemeen hoef je geen extra koeler te plaatsen . Zet wel de HD 's ruim van elkaar af . Bij mij ligt 1 op een bedje op de bodem van de kast, en de andere op de helft. Bovenstaande vanuit gaande dat je een normale kast hebt .Als je trouwens 10 Pc boeren vraagt wat tedoen zegt 50 % koelen , en de rest hoeft niet zonodig die extra HD koeler te verkopen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...