Ga naar inhoud

Wat vinden jullie hiervan...


Aanbevolen berichten

Krijg een Asetek Waterchill K12 L-30 voor m'n verjaardag van m'n broertje :D. Nou d8 ik, laat ik dan ook maar eens een ander moederbord en CPU erbij kopen, kan ik mooi een beetje OC'en. Kheb beetje de forums gelezen, reviews, etc. en nu is m'n keuze hierop gevallen: -[url=http://www4.alternate.de/html/nodes_info/hfba0b.html]Athlon XP-M 2500+[/url] (waarom? [url=http://forums.amdmb.com/showthread.php?threadid=297449&perpage=15&pagenumber=1]hierom[/url] :)) -[url=http://www.2fast4ucomputers.nl/1024/moederborden/115049.html]DFI Lanparty NFII Ultra[/url] Dat ter vervanging van t mobo en CPU die ik nu heb (Asus A7A266-E en AXP 2400+), die gaan in een andere kast ofzow. Ik wil dus gaan overclocken, zou met dat moederbord, die CPU en de koeling goed moeten kunnen. Nou vraag ik me af, wat vinden jullie van de combinatie? En ik heb momenteel 768 Mb aan 'normaal' DDR333 / PC2700 geheugen in m'n PC zitten... is dit goed genoeg voor als ik wil OC'en of zou ik beter af zijn als ik [url=http://www4.alternate.de/html/nodes_info/iaid75.html]dit Kingston HyperX DDR333[/url] geheugen neem? Verder nog andere suggesties? Owjah en ik ben student, dus vandaar deze combo en niet een A64 3200+ met mobo ofzow, kheb niet al te veel geld ervoor over zie je ;)
Link naar reactie
[quote:d7ebe10ad0="Razu_Khael"]Owjah en ik ben student..... kheb niet al te veel geld ervoor over zie je ;)[/quote:d7ebe10ad0] In dat geval zou ik lekker eerst gaan experimenteren met het huidige geheugen. Blijkt achteraf dat je geheugen de bottlenek is, dan kun je altijd nog upgraden. JMHO
Link naar reactie
ik zou voor een barton mobile gaan (waarom? [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/881962]hierom[/url] :wink: ) het bord wat je kiest is natuurlijk perfect.....en als je al die extra's niet koopt kan je natuurlijk ook de infinity kopen....ben je goedkoper uit en heb je al die troep er niet bij :wink: ik zal iig wel naar beter geheugen kijken.....een hogere fsb is natuurlijk altijd beter en je hebt natuurlijk niet voor niks zo'n bord :wink: zelf heb ik corsair pc3200 en daar haal ik ruim de 230 mhz mee. misschien kijken naar corsair pc3500 of misschien kan je nog aan goeie A-date reepjes komen (B-5) die kingston reepjes zijn soms ook super....maar heb er ook slechte ervaringen over gehoord. dan heb je natuurlijk nog Mushkin Level II PC3200....ook lekker...en OCZ is ook super...alleen heel moeilijk te vinden en te krijgen je hebt eigelijk super spullen....dus ik zal wel naar pc3500 en cas2 geheugen kijken
Link naar reactie
[quote:d7bb33c6a1="zjarl"]ik zou voor een barton mobile gaan (waarom? [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/881962]hierom[/url] :wink: )[/quote:d7bb33c6a1] De 'Mainstream' versie die ik wil nemen (vanwege VCore 1,45) is dat toch :o of moet ik daarvoor die stomme 'Desktop Replacement' (VCore 1,60 :( ) nemen? [quote:d7bb33c6a1="zjarl"] het bord wat je kiest is natuurlijk perfect.....en als je al die extra's niet koopt kan je natuurlijk ook de infinity kopen....ben je goedkoper uit en heb je al die troep er niet bij :wink:[/quote:d7bb33c6a1] Jah dat is waar, ik wilde zelf ook voor de Infinity gaan (+/- 45 Euro goedkoper), maar m'n broertje wil graag de Lanparty.. maar ok dan dokt hij dus ook maar wat mee als ie die zonodig wil :) [quote:d7bb33c6a1="zjarl"] ik zal iig wel naar beter geheugen kijken.....een hogere fsb is natuurlijk altijd beter en je hebt natuurlijk niet voor niks zo'n bord :wink: [/quote:d7bb33c6a1] Mooi dat je dat zegt, ik wilde al net vragen of ik nou voor een hoge MP of een hoge FSB zou moeten gaan. Ik gokte al op de FSB, maar je hebt nu dus al antwoord gegeven voordat ik t kon vragen :lol: Slechte ervaringen met dat Kingston geheugen... naja kheb er nog niet echt info over opgezocht... tijd om te googlen lijkt me. [quote:d7bb33c6a1="zjarl"] zelf heb ik corsair pc3200 en daar haal ik ruim de 230 mhz mee. misschien kijken naar corsair pc3500 of misschien kan je nog aan goeie A-date reepjes komen (B-5) die kingston reepjes zijn soms ook super....maar heb er ook slechte ervaringen over gehoord.[/quote:d7bb33c6a1] 230 Mhz = 460... en dat is met DDR 400.. netjes :D. Ja ik denk dat ik in dat geval ook bang moet zijn dat m'n memory m'n bottleneck wordt :P [quote:d7bb33c6a1="zjarl"] dan heb je natuurlijk nog Mushkin Level II PC3200....ook lekker...en OCZ is ook super...alleen heel moeilijk te vinden en te krijgen je hebt eigelijk super spullen....dus ik zal wel naar pc3500 en cas2 geheugen kijken[/quote:d7bb33c6a1] Naja, die Athlon XP-M 2500+ vinden was al lastig genoeg... heb in totaal maar 5 sites en 1 op e-bay kunnen vinden. Mag uberhaupt al blij zijn dat ik em zo dichtbij (Duitsland) heb gevonden :D (alleen stom dat de Nederlandse en Belgische site van Alternate em niet hebben :-?). Dus dat spul wat jij noemt moet ook wel te vinden zijn.... nu alleen nog maar de prijs heh :roll:... naja gwoon ff met m'n broertje overleggen.
Link naar reactie
sorry...maar ik had niet gezien dat jij het ook over de barton mobile had :P ik dacht dat je het over de gewone 2500+ had. geheugen is altijd het moeilijkst....je moet daar ook vaak geluk mee hebben. maar opzich zit je al redelijk goed met de 3.3 volt die je kan instellen op het mobo :P
Link naar reactie
[quote:75107981b4="zjarl"]sorry...maar ik had niet gezien dat jij het ook over de barton mobile had :P ik dacht dat je het over de gewone 2500+ had.[/quote:75107981b4] Hehe nee gelukkig niet, ik zat eerst ook al een kwartier naar t scherm te staren... "Waarom staat daar VCore 1,6 :-?", totdat ik t magische 'Desktop Replacement' zag staan :evil: Stond ook nog een 2e AXP-M 2500+, verbaasde me, dus ik keek naar de specs stond er dus VCore 1,45 en 'Mainstream' :D dus dat is em. [quote:75107981b4="zjarl"] geheugen is altijd het moeilijkst....je moet daar ook vaak geluk mee hebben. maar opzich zit je al redelijk goed met de 3.3 volt die je kan instellen op het mobo :P[/quote:75107981b4] Nou zeg, moet ik weer op m'n geluk vertrouwen :P Die 3,3 Volt.... kan dat standaard met dat mobo al of moet ik daar een Voltmod voor doen ofzo :roll:, want ik weet eerlijk gezegd niet wat de normale maximale instellingen zijn van dat ding. [Edit] Kan het in de [url=http://www.dfi.com.tw/Support/Download/manual_download_us.jsp?PRODUCT_ID=1524&CATEGORY_TYPE=null]handleiding[/url] ook niet vinden... ze geven er wel de menu optie in weer, maar vertellen er niet bij wat de mogelijke waarden ervan zijn...[/Edit]
Link naar reactie
cpu kan je ook hier kopen: http://www.inkoopactie.net/ia/p41d2b51 moet je wel snel zijn je stelt pc2700 geheugen voor? dan hoef je net zo goed niet te gaan overclocken, prestatie winst komt van hoge FSB dus hoge ram snelheid waarom dus geen beter.... iets van (van laag naar hoog) pc3200/3700/4000 geheugen? daar is die DFI juist heel goed voor Echt zonde als je door die geheugen bottleneck niet ver komt..... ferrari met fietsbandjes ;)
Link naar reactie
[quote:c936812a61="pcguy"]kloot eerst nou eens een beetje hiermee om het te leren en koop daarna pas die 2500+ anders heb je dalijk meteen je goede naar de maan geholpen (of weet je al hoe je moet overklokken?)[/quote:c936812a61] Te laat, heb em al besteld :lol: Trouwens, heb m'n videokaart al een tijd lang overklokt gehad, en heb m'n CPU ook al gedaan, kijk [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=114843&highlight=]hier[/url] maar 8) heb er dus al mee 'gekloot'. Kheb ook al zat FAQ's (op C!T, Rage 3D, OCFaq...) en forum threads gelezen hoor voordat ik eraan begon ;) En ik ben van plan om, voordat ik ga OC'en, eerst alle onderdelen los te testen..... dus die AXP-M 2500+ in t mobo te doen wat ik nu heb, m'n AXP 2400+ of m'n Duron 1200 in t mobo dat ik ga bestellen doen, en de WC testen als die nog niet op de hardware is aangesloten. Op die manier weet ik aan welk onderdeel het ligt als er iets fout gaat. Toch nog bedankt voor je bezorgdheid :)
Link naar reactie
[quote:b34d4bd7e4="Razu_Khael"]Bedankt voor de link :D En over dat geheugen... jah begin ik nu ook al door te krijgen :P dus toch maar geheugen kopen. Wat voor geheugen beveel je aan dan.. van Corsair dat TwinX spul (d8 tenminste dat het zo heette), of is die HyperX van Kingston ook iets?[/quote:b34d4bd7e4] in ieder geval 512 maar voor dat systeem raad ik 1024 aan dan is het echt ''af''. Als ik jou was zou ik voor OCZ pc 3500 el gaan, die schijnen lekker te oc-en en goede latancies aan te kunnen.
Link naar reactie
[quote:dcf3ee495a="barttange"]in ieder geval 512 maar voor dat systeem raad ik 1024 aan dan is het echt ''af''[/quote:dcf3ee495a] Ik merkte t al toen ik van 512 naar 768 Mb ga.... 512 is echt m'n minimum en als ik een systeem ga hebben als dit neem ik toch echt minimaal 1 Gb :D [quote:dcf3ee495a="barttange"]Als ik jou was zou ik voor OCZ pc 3500 el gaan, die schijnen lekker te oc-en en goede latancies aan te kunnen.[/quote:dcf3ee495a] Ja, ik heb al naar memory gezocht gezocht. Dat geheugen van OCZ en Mushkin (lvl 2) is echt super duur :o. Beetje te duur voor mij, ik kan (qua budget :P) kiezen tussen de Kingston HyperX 3200 of de Corsair TwinX, beide Dual Channel kits - 2x 512 Mb. M'n voorkeur gaat momenteel naar die van Corsair , vanwege de reviews en het duidelijke prijsverschil dat er op de [url=http://www4.alternate.nl/html/nodes/022083999.html]alternate site[/url] tussen die van Corsair en Kingston is (ondanks dat ze beide PC3200 zijn, Dual Channel kits & 2x 512 Mb). Verder kan ik [url=http://www.2fast4ucomputers.nl/1024/index.html]hier[/url] ook Corsair geheugen kopen, dit is dezelfde site als waar ik m'n mobo wil bestellen (scheelt dus weer in bestelkosten) 8). Ik kan dan kiezen tussen de TwinX 500-3200 of de TwinX 500-3700 (scheelt maar ~ 3 euro :)). Aangezien ik wil OC'en, en ze me de 3700 boven de 3200 hebben aangeraden, wil ik voor de 3700 kit gaan, of is de 3200 een beter idee (kijk maar naar de CAS latencies)? Lijkt me niet eigenlijk, maar zeg maar als je vindt van wel :P
Link naar reactie
ik zou toch voor de cas2 reepjes gaan dan....de pc3200 dus misschien is GeIl nog wat voor jouw pc3500 cas2 [url=http://www.tweakers.net/pricewatch/60467]deze dus[/url] ik weet niet wat voor prijs je in gedachte had....maar jah....geheugen is inderdaard erg duur :x (daarom heb ik altijd nog 2x256)
Link naar reactie
[quote:c7470b25f2="zjarl"]ik zou toch voor de cas2 reepjes gaan dan....de pc3200 dus [/quote:c7470b25f2] Ah, ok :) mooi te weten dat ik daar dan meer aan heb dan PC3700 [quote:c7470b25f2="zjarl"]misschien is GeIl nog wat voor jouw pc3500 cas2 [url=http://www.tweakers.net/pricewatch/60467]deze dus[/url][/quote:c7470b25f2] Nou :roll: dat is 299 Euro.... en die Corsair TwinX 512-3200LL die ik dus in ged88 had is 265 Euro.. . En als ik t zo bekijk.. die GeIl die je me laat zien heeft latencies 2-3-2... die 3200LL heeft dat ook, [url=http://www.2fast4ucomputers.nl/1024/geheugen/113072.html]kijk maar[/url] (yup van m'n mobo site :P) [quote:c7470b25f2="zjarl"]ik weet niet wat voor prijs je in gedachte had.... [/quote:c7470b25f2] Onder de 270 :P meer kan echt niet (wil ook nog wat geld overhouden...)
Link naar reactie
[quote:0b23bc6d08="Razu_Khael"][quote:0b23bc6d08="zjarl"]ik zou toch voor de cas2 reepjes gaan dan....de pc3200 dus [/quote:0b23bc6d08] Ah, ok :) mooi te weten dat ik daar dan meer aan heb dan PC3700[/quote:0b23bc6d08]nou dat is natuurlijk altijd moeilijk te zeggen....misschien draaid het op standaard snelheden ook wel op cas2 met wat extra voltages....maar dat doen mijn pc3200 dus ook.....dus als ik tussen die 2 corsairs zou kiezen......dan zou ik eigelijk domweg gokken. daarom wees ik wat GeIl aan, omdat dat pc3500 en cas2 is.....ook die zijn goed te overklokken. wat precies de verschillen zijn tussen al die corsair repen weet ik ook niet allemaal :o word er soms duizelig van. maar volgens mij zijn die goedkopere (cas2) net zo goed Corsair TWINX 1024-3200C2 2x512MB 400MHZ black heatspr. 227,02 die zijn €227 maar jah.......misschien krijg je morgen nog wat tips van andere....geheugen is altijd moeilijk vind ik zelf :P als je echt een hoge overklok wil kan je ook gewoon pc4000 ofzo en dan gewoon op cas3 laten draaien of misschien 2.5
Link naar reactie
[quote:6f54ab8497="zjarl"]wat precies de verschillen zijn tussen al die corsair repen weet ik ook niet allemaal :o word er soms duizelig van. maar volgens mij zijn die goedkopere (cas2) net zo goed Corsair TWINX 1024-3200C2 2x512MB 400MHZ black heatspr. 227,02 die zijn €227[/quote:6f54ab8497] Ja die had ik ook al gezien, prijs verschil is hierdoor (info van de Corsair site): -TWINX1024-[b:6f54ab8497]3200C2[/b:6f54ab8497] XMS3200 1024MB [u:6f54ab8497]2-3-3-6*[/u:6f54ab8497] 2x184 DIMM Black -TWINX1024-[b:6f54ab8497]3200LL[/b:6f54ab8497] XMS3200 1024MB [u:6f54ab8497]2-3-2-6[/u:6f54ab8497] 2x184 DIMM Black * These parts support 2-3-3-6 latency on Intel platforms, and 2.5-3-3-6 latency on AMD platforms. Ok... 'support' heh, kan natuurlijk altijd beter proberen ;). Maar ik zal dan nog wel ff verder kijken en afw88 wat de rest zegt... .
Link naar reactie
Ik denk dat het het verstandigste is om PC3500 of hoger te nemen voor het geheugen. Zeker als je wil overclocken dan kom je hier gewoon een stuk verder mee. Dat die dan CAS 3 zijn ipv CAS 2 maakt voor de prestaties weinig uit. Zelf heb ik Corsair XMS PC3200 geheugen maar mijn overclock verhaal stopt zo'n btje bij een FSB van 220 dus wat dat betreft had ik beter 1 stapje "hoger" geheugen kunnen nemen. Het prestatie verschil (ook in benchmarks) wat ik heb gemerkt tussen CAS 2 en 3 stelt echt weinig voor en zoals NoepZoR al zei: misschien wil het geheugen wel al gewoon op CAS 2 draaien en anders met wat extra voltage. Overigens moet je trouwens ook een btje mazzel hebben of de geheugenreepjes met elkaar de aangegeven latencies halen. Mijn geheugen zou ook bepaalde latencies moeten halen, apart lukt dat ook maar de beide reepjes bij elkaar niet. Daarvoor zijn die TwinX setjes dan weer handig aangezien die gegarandeerd die latencies halen. CMX512-3500C2PT XMS3500 512MB 2-3-3-7 of TWINX1024-3700PT XMS3700 1024MB 3-4-4-8 lijken mij daarvoor het beste. Moet je alleen kijken of die binnen je budget valt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...