Ga naar inhoud

ATX Voeding DELL SA230-3425 Schema


Aanbevolen berichten

Ik weet dat Dell een tijdje niet-standaard voedingen gebruikte, als je die dingen aansloot op een gewoon mobo dan kreeg je grote problemen (meestal een geploft mobo). Ik kan wel ff nazoeken hoe dat precies zit, van wanneer is die dell voeding van jou? de nieuwste voedingen van dell zijn bij mijn weten wel weer gewone voedingen.
Link naar reactie
ik zou een nieuwe voeding halen als ik jou was, 230 watt is namelijk best weinig en om nou ook nog het risico te lopen dat je de zooi opblaast (wat ik een keer bij me oom heb meegemaakt toen ik met me kop zowat in de kast zat) kun je dat niet uitzoeken met een multimeter ofzo hoe het moet zitten? of staan er geen waardes op het atx schema? als die er wel staan, dan meet je de waardes van je voeding enzo op en puzzel je even uit of je erachter kan komen hoe het zou moeten zitten suc6 ermee :wink:
Link naar reactie
ik heb het dus ff nagezocht in een van mijn boeken, het blijkt dat dat tuig van Dell tussen 1996 en 2000 gebruik heeft gemaakt van niet-standaard voedingen en mobo's. Als je zo'n niet-standaard Dell voeding aansluit op een gewoon ATX mobo sloop je het mobo, omgekeerd geldt hetzelfde: sluit een standaard ATX voeding aan op een niet-standaard dell mobo, dan sloop je het dell mobo en soms ook nog de voeding. Volgens het boek is hier geen oplossing voor, je kan de Dell voeding wel verbouwen tot een standaard atx voeding, maar dat schijnt zoveel werk te zijn dat het loont een nieuwe voeding te kopen. Dus helaas, ik denk dat de voeding niet bruikbaar is op je mobo...
Link naar reactie
Dit verhaal is mij idd bekend. Erik den Toom van dit forum wilde zijn voeding van een Dell P2 ook eens vervangen en deze week idd van de ATX standaard af. Na navraag bij Dell bleek dat ze voor 40 gulden (dacht nog guldens) een nieuwe voeding konden leveren, dat viel weer mee. Hij moest echter wel rekening houden met 100 gulden administratie+verzendkosten :roll:
Link naar reactie
Wat is nu eigenlijk het probleem? Heeft u een DELL bord en wilt u daar een nieuwe voeding voor? In dat geval: ik heb hier nog eentje liggen van een Dimension XPS D300 :) Of wilt u een standaard ATX bord aansluiten op die Dell voeding? In dat geval raad ik u aan: gebruik een andere voeding... Misschien stom, maar et bespaart een hoop werk en je loopt niet het risico onderdelen te slopen.
Link naar reactie
Even wat antwoorden: De DELL voeding komt uit een gesloopte PC, maar omdat ik regelmatig ATX voedingen kan gebruiken.... Ik ben ook geen fan van DELL, zeker na mijn laatste ervaringen.... Mijn hoop was dus, om deze voeding te kunnen gebruiken bij een normaal ATX bord. Dus mocht er iemand zijn, die op zoek is naar mij DELL voeding?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...