Ga naar inhoud

Moederbord kopen


Aanbevolen berichten

.. Ik heb een probleem, namelijk dat ik niet weet welk moederbord ik moet kopen. Ik heb namelijk onderdelen die 3 jaar oud zijn en onderdelen die een jaar oud zijn. Ik heb een budget voor een moerderbord rond de 100 euro mar natuurlijk het lieft eronder. :wink: onderdelen: - AMD atlon 2000+ XP - Hecules (Ati) Radeon 9600 pro (AGP aansluiting) - DMX X-fire 1024 - 512 mb sd-ram het moederbord dat ik nu heb is een Asus A7V kt-133 Het probleem van dit moederbord is echter dat hij niet de processsor helemaal ondersteunt en ik um maar op 1,25 ghz kan zetten en niet 1,66.
Link naar reactie
Wil je je SDRAM behouden? Zo ja dan blijven er maar een klein aantal moederborden over namelijk. Bovendien beperkt SDRAM de preformence van het systeem dan behoorlijk. Wat je beter kunt doen is voor 60 euro 512MB PC3200 DDR gegeugen kopen, je SDRAM verkopen voor zeg 30 euro en dan kun je voor 70 euro nog een prima moederbord zoals een Epox 8RDA+ kopen.
Link naar reactie
Wat dacht je van het ECS K7S5A plankje ? Tussen de 40 en 50 euro kan je `m kopen en is een perfect goedkoop plankje voor jouw proc. Zowel SDR als DDR geheugen passen hierop (niet tegelijk). Dus het plankje laat ruimte over om er later nog eens 512mb of meer DDR geheugen op te plaatsen. Voor iets meer koop je ook nog eens de pro versie van diet moederbord en als aanvulling USB 2.0..... Kortom: de K7S5A kost geen drol en is misschien wel het beste alternatief voor je Proc
Link naar reactie
[quote:5667ff10c7="humpf007"]Wat dacht je van het ECS K7S5A plankje ?[/quote:5667ff10c7] als je wilt hobbyen met je pc neem een ecs :P daarmee bedoel ik: je bent vaak wel ff zoet met de probleempjes oplossen :-? ik put uit mijn nog doorlopende ervaringen met een k7s5a... *wenst dat hij dat ding nooit gekocht had*
Link naar reactie
[quote:2d340e089b="Vandread"][quote:2d340e089b="humpf007"]Wat dacht je van het ECS K7S5A plankje ?[/quote:2d340e089b] als je wilt hobbyen met je pc neem een ecs :P daarmee bedoel ik: je bent vaak wel ff zoet met de probleempjes oplossen :-? ik put uit mijn nog doorlopende ervaringen met een k7s5a... *wenst dat hij dat ding nooit gekocht had*[/quote:2d340e089b] Ik heb geen problemen met dit bordje. Goed het is bydget, dus als je gekke dingen ermee wil doen, ja dan zou je tegen gekke dingen kunnen aanlopen. Op de hcc dagen heb ik hem voor 29 euro gekocht, zat geen NIC bij, maar die had ik zelf wel. Je kan ook kijken naar het budget bordje van Asus, namelijk Asrock, die heeft dacht ik ook 1 met sdram en ddr bankjes.
Link naar reactie
[quote:bee4537043="Bosje"]Ik heb geen problemen met dit bordje. Goed het is bydget, dus als je gekke dingen ermee wil doen, ja dan zou je tegen gekke dingen kunnen aanlopen. Op de hcc dagen heb ik hem voor 29 euro gekocht, zat geen NIC bij, maar die had ik zelf wel. Je kan ook kijken naar het budget bordje van Asus, namelijk Asrock, die heeft dacht ik ook 1 met sdram en ddr bankjes.[/quote:bee4537043] NIC zit standaard op k7s5a :-? Asrock heb ik ook gebruikt, leuke plankjes geen problemen mee :) best low budget naar mijn mening. Zelfs moderators etc hier zijn niet echt enthousiast over die ECS dingen en zeggen ook dat je er niet te veel van moet verwachten :roll: (ps: ik heb het nog geen eens over overclocken etc gehad.... )
Link naar reactie
  • 2 weken later...
als je niet teveel wilt uitgeven zou ik eens kijken of www.a7vtroubleshooting.com Heb zelf een A7V gehad (en heb nu een A7V133) en draai er een 2400+ op ! lees deze thread maar eens: http://www.a7vtroubleshooting.com/forum/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=tweaking;action=display;num=1044332819 als je nog vragen hebt hoor ik het wel ! suc6 :D
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...