Ga naar inhoud

PC gaat niet helemaal uit


Aanbevolen berichten

Als ik mijn pc afsluit dan blijft er stroom op mijn muis, toetsenbord en USB apparaten staan... is dit normaal? Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt. Dus als mijn pc 'uit' staat en ik beweeg mijn muis, dan gaat dat lampje branden (ik heb een optische muis), dus net als mijn pc wél ingeschakeld is. Wil dit zeggen dat er iets op mijn mobo kapot is, of maakt dit niets uit? bij voorbaat dank
Link naar reactie
[quote:c60177c6c8="Wizz15"]Als ik mijn pc afsluit dan blijft er stroom op mijn muis, toetsenbord en USB apparaten staan... is dit normaal? Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt. Dus als mijn pc 'uit' staat en ik beweeg mijn muis, dan gaat dat lampje branden (ik heb een optische muis), dus net als mijn pc wél ingeschakeld is. Wil dit zeggen dat er iets op mijn mobo kapot is, of maakt dit niets uit? bij voorbaat dank[/quote:c60177c6c8] Nee, dat komt gewoon omdat er nmog stroom opstaat. Als je de stroom van de Comp afknikkerd is het opgelost
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Kwaad kan t in elk geval niet. Op mijn logitech toetsenbord blijft ook een lampje branden.(F-lock) Ik heb nog gewoon een bal-muis, en de usb-aparaten schakelt ie wel uit.(hub gaat uit) Maar met het uitzetten van de huidige pc's moet je het zien als het in stanby zetten van je tv b.v. Je kunt natuurlijk de netspanning er af halen.
Link naar reactie
T gaat mij namelijk om dat lampje., is best wel een fel licht wat in mn kamer (slaapkamer) schijnt. Maar tegelijker tijd wil ik 's morgens mn computer gewoon vanuit mn bed (door op de spatiebalk te rammen) aan kunne zetten., dus stroom kan er niet af.... Is dit mogelijk? (mn muis zit op de ps2-poort, ivm kvm switch)
Link naar reactie
Tegenwoordig hebben alle computers dit dat er op je muis en toetsenbord stroom blijft staan. Zo blijft blijft bijvoorbeeld ook het lichtje van de multicard-reader aanstaan. Dit kan geen kwaad, en als je er last van heb, dan zit er achter op je voeding een aan - uit schakelaar. Daarmee haal je de stroom van de computer. :D
Link naar reactie
[quote:1daa24b41e="spiderned"]Blijft wel staan dat de batterijen van je muis sneller leeg zijn.[/quote:1daa24b41e] Als je batterijen sneller leeg zijn dan maakt het niet uit of er stroom op je computer blijft staan, ik heb nog nooit een muis met batterijen EN een draadje gezien. :wink:
Link naar reactie
Ja heel normaal voor ATX-systemen. Voor energiebewuste types zoals ik vind ik het onaanvaardbaar dat het "uit" zijn van ATX-systemen toch nog 10-20 Watt verbruikt. Berekend over een jaar en als je meerdere PC's heb scheelt het toch een behoorlijk bedrag (€ 40,- of meer per computer per jaar denk ik) als dat ding dag en nacht aan je stroomkabel ligt. Dus bij mij: computer uit, stroom eraf !
Link naar reactie
[quote:4f273f6a9e="Nelson Lau"]Ja heel normaal voor ATX-systemen. Voor energiebewuste types zoals ik vind ik het onaanvaardbaar dat het "uit" zijn van ATX-systemen toch nog 10-20 Watt verbruikt. ... [/quote:4f273f6a9e]Mee eens. 10W betekent op jaarbasis 87kWh, pakweg 10-20 euro (afhankelijk van het tarief dat je betaald). Een computer een jaar aan laten staan is fors duurder. Om veiligheidsredenen (brand, onvoorzien, kans op crash bij per ongeluk uitzetten of tegen aan stoten), zet ik de computer ook uit wanneer die niet wordt gebruikt. Voor die 10 euro (of minder) kan je een speciaal computer verlengsnoer met netschakelaar kopen. Heel makkelijk om dat dan uit te zetten. Om schade t.g.v. bliksem inslag te voorkomen, daarvoor is (i.h.a.) uitzetten van de computer niet voldoende. Dan moeten het netsnoer, de telefoonkabel, de antennekabel en zo er ook uit. Vaak lees ik dan dat een harde schijf meer zou slijten, tja, ik zet mijn computers altijd uit. TOt nog toe heb ik alleen met mijn Seagate harde schijf problemen gehad (4x vervangen in 4 jaar). Of dat daar mee te maken had, ik kan me het niet voorstellen. Maar ja, ik koop ook weer niet zoveel harde schijven (gelukkig).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...