Ga naar inhoud

Coolermaster Jet 7 niet voor AMD 2100+?


Aanbevolen berichten

Ik ga binnenkort een nieuwe kast kopen met window en nou wil ik ook een mooie CPU koeler erop hebben. Ik zat te denken aan de erg gave [url=http://www.coolermaster.com/index.php?LT=english&Language_s=2&url_place=product&p_serial=ACB-V83&other_title=ACB-V83JET%207]Coolermaster Jet 7[/url]. Ik heb zelf een Socket A / 462 met AMD Athlon XP 2100+. Maar nou staat bij de specificaties: [i:ff7c66cc40]Application for AMD XP 3200+ and higher[/i:ff7c66cc40]. Nou vraag ik me af, ook al is het voor de socket geschikt die ik heb, waarom kan ie dan niet op mijn 2100+? Wat is het grote verschil en wat zou er gebeuren als ik hem er toch opzet? Druk ik dan de core kapot of zo?
Link naar reactie
[quote:bcc4fc7a0c="Cmdr Chakotay"]Nee, maar wel mooi. 8) Maar waarom staat er dan vanaf 3200+ op als ie ook op mijne kan? :-?[/quote:bcc4fc7a0c] het is gewoon een nieuwe cooler van hun, en om aan te geven hoe goed deze is zeggen ze dat vanaf een XP3200 alles goed gecooled blijft. je XP2100 kan er zonder meer ook onder. ik denk dat fabrikanten gewoon een XP3200 hebben getest, deze bleef zeer goed koel, waardoor er in hun ogen genoeg rek naar de toekomst inzit, met het oog op snellere processors.. BTW; wat een ding, stil, ziet er echt mooi afgewerkt uit, echter stil is ie nou ook niet echt IMHO. ok, op silent mode 21DB, maar dan is er maar een schamele airflow van 12Cfm, wat ik niet echt denderend vind. als ik even ter vergelijking een Thermaltake Volcano 7 ernaast hou, die heeft op27 Dba een verplaatsing van 46Cfm.. en op full mode heeft hij een verplaatsing van 22,1Cfm, waarbij hij wel mooi 41Dba produceert (wat toch al een redelijk geluid is voor tegenwoordige standaardwaardes) ik vind het een mooi design van de cooler, misschien zal het principe wel beter werken t.o.v een conventionele cooler, maar ik zou in iedergeval eerst nog even wat revieuws lezen voordat ik hem ging kopen.. EDIT: vond dit net; [quote:bcc4fc7a0c]The fan speed can be set to anywhere from 1900 to 3500 rpm. Ratcheting up the fan speed will increase cooling performance - and the noise level. The thermal resistance of the cooler fluctuated between 0.61 °C/W and 0.49 °C/W; the die temperatures stayed between 59°C and 51°C. The noise level ranged from 62 dB(A) and 44 dB(A). The background noise was 34dB(A)). All in all, the Jet 7 is an average, but good cooler. But what stands out about this product is the unusual design [/quote:bcc4fc7a0c] tsja, voor 31-49 euro zou ik wel iets minder geluid willen is mijn mening, maar de cooler valt dus nog wel redelijk goed uit de test. zoek anders zelf ook nog even via www.google.nl naar wat meer tests...
Link naar reactie
Ik ga meer voor de looks en ik neem aan dat dit ding beter koelt dan de boxed cooler die ik erbij 'kreeg'. Dus ik ga er zowieso op vooruit lijkt me. En overklokken ga ik voorlopig niet. Heb ik al geprobeerd maar hij liep vrij snel vast (stomme multiplier lock ook). Lag niet aan de temeratuur, die bleef rond de 41 graden. Maar dat is weer een ander verhaal.
Link naar reactie
[quote:406c377965="zjarl"]ach, hij ziet er wel leuk uit 8) als je toch al niet gaat voor de extreme koeling, kan je net zo goed deze nemen. alleen is hij aardig duur voor een niet zo'n goeie koeler. je hebt betere en stillere voor een goedkopere prijs :wink: maar jouw 2100+ zal hij goed genoeg koelen :wink:[/quote:406c377965] De CoolerMaster SP5-8ID2E-0L dus. voor 29dB 38,25 CFM vind ik toch wel netjes
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...