Ga naar inhoud

Moederbord en DDR geheugen


Aanbevolen berichten

Hallo, Op dit moment heb ik een Asus A7V8X met 512MB DDR geheugen. Nu weet ik niet of dit PC2700 of PC3200 is. Vandaar mijn vragen. Is het mogelijk om PC3200 geheugen naast PC2700 te stoppen en andersom? Ik neem aan dat beide modules dan op de laagste snelheid draaien? En is het ook mogelijk om gewoon SDRAM geheugen in een DDR slot te stoppen?
Link naar reactie
[i:f0cc327a87]Is het mogelijk om PC3200 geheugen naast PC2700 te stoppen en andersom?[/i:f0cc327a87] Ja [i:f0cc327a87]Ik neem aan dat beide modules dan op de laagste snelheid draaien?[/i:f0cc327a87] Ja [i:f0cc327a87]En is het ook mogelijk om gewoon SDRAM geheugen in een DDR slot te stoppen?[/i:f0cc327a87] Nee Om te weten wat je nu hebt kun je eens op de stickertjes kijken die nu op je RAM modules zitten. Daar staat vaak iets op. Kun je er geen wijs uit, post dan hier de tekst van de stickers (zo volledig mogelijk)
Link naar reactie
Let op dat dat soort programma's vaak de PC rating aan de hand van de actuele klok snelheid bepalen net als de meeste BIOS'en. Op het moment dat jij wel degelijk PC3200 modules erin hebt zitten, maar ze lopen op 333MHz om e.g. synchroon met de FSB te lopen dan zullen veel proggies zeggen dat het stickie PC2700 is. De beste manier is idd gewoon even op de module kijken.
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties. Ik heb Sisoft Sandra geïnstalleerd. Als ik dan bij de mainboard information kijk, zie ik het volgende bij de System Memory Controller: Location: Mainboard Number of memory slots: 3 Maximum Installable Memory: 3GB Bank 1 DDR 1: DIMM Synchronous DRAM 512MB/64 Bank 2 DDR 2: empty Bank 3 DDR 3: empty Wat kan ik hieruit concluderen?
Link naar reactie
[quote:c2753861bc="Klaasje"]Wat kan ik hieruit concluderen?[/quote:c2753861bc] DAT JE : System Memory Controller: Location: OP HET Mainboard ZIT Number of memory slots: EN ER 3 SLOTS VOOR MEM ZITTEN WAAR JE Maximum Installable Memory: 3GB OP KAN ZETTEN (mits je aan bepaalde voorwaarde voldoet zie je manual) EN IN Bank 1 DDR 1: DIMM Synchronous DRAM ZIT DUS: 512MB/64 RAM Bank 2 DDR 2: EN DEZE IS empty Bank 3 DDR 3: EN DEZE IS OOK empty :P
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...