Ga naar inhoud

BIOS verwisselen, en Max-OC


Aanbevolen berichten

Heb 2 vragen: [b:d640e7bd9c]Vraag 1 :[/b:d640e7bd9c] Kan ik zomaar mijn BIOS verwisselen (als dat nodig is) ? Zoja, moet die dan van hetzelfde merk en type zijn, of is alleen merk ook goed, of maakt dat allemaal niks uit? [b:d640e7bd9c]Vraag 2 :[/b:d640e7bd9c] Ik kan met mijn huidige Phoenix (Award) BIOS niet verder dan 1,2ghz overklokken. Als ik een andere bios neem, kan ik dan verder of niet? (heb nu 1ghz) Zoja, hoe flash ik mijn BIOS/CMOS zonder diskette station ? Of kan dat niet ?
Link naar reactie
[quote:4aa1814a99="turbo-pascal"]Heb 2 vragen: [b:4aa1814a99]Vraag 1 :[/b:4aa1814a99] Kan ik zomaar mijn BIOS verwisselen (als dat nodig is) ? Zoja, moet die dan van hetzelfde merk en type zijn, of is alleen merk ook goed, of maakt dat allemaal niks uit? [/quote:4aa1814a99] Dat kan, je kan er een andere bios chip inzetten maar dat moet van hetzelfde type zijn daar features en chips verschillen. [quote:4aa1814a99="turbo-pascal"] [b:4aa1814a99]Vraag 2 :[/b:4aa1814a99] Ik kan met mijn huidige Phoenix (Award) BIOS niet verder dan 1,2ghz overklokken. Als ik een andere bios neem, kan ik dan verder of niet? (heb nu 1ghz)[/quote:4aa1814a99] Wie zegt dat het aan je bios ligt. Heb je geen mogelijkheden tot instellen voltages, fsb, mp, etc? [quote:4aa1814a99="turbo-pascal"] Zoja, hoe flash ik mijn BIOS/CMOS zonder diskette station ? Of kan dat niet ?[/quote:4aa1814a99] Je moet iig in Dos booten... Sommige (nieuwere) modellen kunnen ook vanuit windows geflashed worden.
Link naar reactie
Sommige moederborden, zoals de mijne bijvoorbeeld, hebben het flash programma geïntegreerd en hebben voldoende aan een flop met slecht een ROM file erop. Erg makkelijk moet ik zeggen. Phoenix BIOS'en worden vaak door grote OEM's gebruikt. Wat voor moederbord is het? Soms is het namelijk zo dat je de originele BIOS van de fabrikant van het moederbord kunt gebruiken en die hebben veel meer features.
Link naar reactie
http://download.aopen.com.tw/downloads/default.asp?firtime=1&keyword=BIOS&searchoption=keyword&sel=category&optionfun=typefun zelf ff je mobo invullen daar, staat er wel tussen. maar denk nu niet dat je door het bios te flashen nu in 1 keer hoger kan komen oid. Met sommige borden is het soms nog wel eens het geval.. je zit toch met een paar beperkingen zoals onderandere je geheugen. Sdram wil echt superhoog overclocken, daarnaast is het een oudere chipset, dus zou niet teveel hoop hebben iig... flashen kan gewoon met floppy. bootdiskje met Dos, flashprogramma en bios.rom file maken, en installeren. minuutje werk ofzo. flashen kan verkeerd gaan, het is op je eigen risico. er zijn zat lui die op deze manier hun mobo naar de eeuwige jachtvelden hebben geholpen!
Link naar reactie
[quote:824781b269="Marcel de Reus"]Sommige moederborden, zoals de mijne bijvoorbeeld, hebben het flash programma geïntegreerd en hebben voldoende aan een flop met slecht een ROM file erop. Erg makkelijk moet ik zeggen. Phoenix BIOS'en worden vaak door grote OEM's gebruikt. Wat voor moederbord is het? Soms is het namelijk zo dat je de originele BIOS van de fabrikant van het moederbord kunt gebruiken en die hebben veel meer features.[/quote:824781b269] Zou ik mogen weten watvoor systeem jij hebt?A toeeeeeee!!! Volgens mij is het niet slecht!
Link naar reactie
[quote:afaab02128="carlobernardini"]Zou ik mogen weten watvoor systeem jij hebt?A toeeeeeee!!! Volgens mij is het niet slecht![/quote:afaab02128] ligt eraan of je een KT133 mainboard slecht vindt... tis dus een oud duronnetje of tbirdje... niet echt DOC gebied ;) tip: houd je temps verrekte goed in de gaten want die "ouwe" gevalletjes worden HEET
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...