Ga naar inhoud

Geen muis


Aanbevolen berichten

[quote:efb34e5f68="NoepZoR"]Een andere oude PC pakken is toch de simpelste oplossing...[/quote:efb34e5f68] Tja, op zich wel. Zelf heb ik ook nog wel zoiets als uitdaging. Wat betreft het aantal uurtjes, dat is niet kostendekkend. Overigens heb ikzelf slechte ervaringen met oude PI systemen. Ook is het opnieuw inrichten van wat oudere systemen soms best een hele opgave. Vermoedelijk is de jacht op een wat moderner systeem (PII of zo), wat effectiever. Maar zelf zou ik gewoon de ontbrekende kabeltjes erbij hebben gezocht. De moederbord hardware werkt i.h.a. wat betrouwbaarder.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb nu in de bios alle serial ports gedisabled. Nu zegt de computer ook tijdens het opstarten in dat menutje: Serial port: None. Als ik dan in Windows kom zegt hij bij het begin dat er geen muis gevonden kan worden. Bij apparatenbeheer zegt hij: Communicatiepoort met uitroepteken Communicatiepoort (COM4) werkt correct Printerpoort met uitroepteken Tijdens het opstarten vind ik de volgende informatie over de serial poort: Serial Port(s) None Parallel Port(s) 278 Serial Bus Controller 11 Ik hoop dat jullie me nog kunnen helpen. In iedergeval al bedankt voor jullie hulp !!
Link naar reactie
[quote:c8eeb79247="wtheiner"]Nu zegt de computer ook tijdens het opstarten in dat menutje: Serial port: None. Bij apparatenbeheer zegt hij: Communicatiepoort met uitroepteken Communicatiepoort (COM4) werkt correct Printerpoort met uitroepteken Tijdens het opstarten vind ik de volgende informatie over de serial poort: Serial Port(s) None Parallel Port(s) 278 [/quote:c8eeb79247] Heb je al de opdracht zoeken naar Nieuwe hardware opnieuw uitgevoerd? ZO nee, doe dat alsnog. Het is verstandig om vooraf in Apparaatbeheer eerst de niet goed werkende cq. niet goed geïnstalleerde hardware te verwijderen. Als de poorten dan wel worden gevonden, dan weet je zeker wat er in de computer zit. Nu blijft het een discussiepunt.
Link naar reactie
Hmm, dan gaat er toch wat mis met dat I/O kaartje. Heb je datzelfde kaartje met die muis in een andere computer wel werkend zonder problemen? In principe is COM4 okay (I/O 2e8h, IRQ=3). Een aangesloten muis moet toch wel gevonden worden. Het discussiepunt was hoeveel COM poorten op dat I/O kaartje zitten. VOlgens jou 1 en volgens mij 2. Er is er vaak maar eentje direct voorzien van een connector en als dat nou net niet die COM4 is, dan gaat het niet werken. Weet je heel zeker dat er geen connector aansluiting op dat I/O kaartje zit (vermoedelijk een rijtje van 2x5 pennen)? Of IRQ4 is in gebruik bij een ander apparaat, maar ja welke? Eventueel ook te vinden onder APparaatbeheer. Klikken op eigenschappen computer (dacht ik) en dan IRQ kiezen. Op dit moment staat mijn W98 computer niet aan, dus kan ik je daarbij niet helpen.
Link naar reactie
De I/O kaart heeft zeker gewerkt in een andere PC met deze muis. Dus daar kan het nie aan liggen. Inderdaad, sorry op de I/O kaart zitten 2 com aansluitingen. Com 1 en Com 2 staat op de kaart. De com2 zit een stekker aan die aan de achterkant van de PC uitkomt. Hier staat ook nog bij dat het con6 is. Weet niet of je daar iets aan hebt.
Link naar reactie
[quote:e6ae7c81bf="wtheiner"]De I/O kaart heeft zeker gewerkt in een andere PC met deze muis. Dus daar kan het nie aan liggen..[/quote:e6ae7c81bf]Dat is wel zo, maar als je er niet uitkomt, blijft het voor mij wel een vraagteken. [quote:e6ae7c81bf="wtheiner"]Inderdaad, sorry op de I/O kaart zitten 2 com aansluitingen. Com 1 en Com 2 staat op de kaart..[/quote:e6ae7c81bf] Okay. Er zitten vermoedelijk ook jumpers op de kaart. De COM2 staat volgens mij ingesteld als COM2. Ga na wat je kan instellen. COntroleer de IRQ instellingen. COM1, COM3 -> IRQ4, COM2, COM4 -> IRQ3. WIndows zal dat normaliter ook zo herkennen (of juist niet). Wil je er vanaf wijken dan moet je de IRQ handmatig aanpassen onder Apparaatbeheer. Pas daarna werkt Windows er correct mee. Bij gebruik van de standaard instellingen hoef je er niet op te letten. Alleen even controleer of Windows het goed heeft herkend, voor het geval dat ... [quote:e6ae7c81bf="wtheiner"]De com2 zit een stekker aan die aan de achterkant van de PC uitkomt. Hier staat ook nog bij dat het con6 is. Weet niet of je daar iets aan hebt.[/quote:e6ae7c81bf] Op zich wel. Dat betekent dat er ook nog con1 t/m con5 is en misschien ook nog een con7. Con staat volgens mij voor connector, bestaande uit een aantal pennetjes op de I/O kaart.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...