Ga naar inhoud

Help! WindowsXP install lukt niet!


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik ben sinds 2 dagen in het bezit van een nieuw systeem: Nieuw: Asus A7n8X deluxe (nforce2 dus) AthlonXP 2500+ Twinmos pc2700 2x 256MB Standaard ATX 300 Watt kast + Oud: Seagate udma33 40gig Hd 5400rpm (primair ide master) DVD drive (secundair ide slave) CD-RW drive (secundair ide master) GF4 ti 4200 64MB (8x AGP) Nou is het probleem dat ik op geen enkele manier winXP pro (orginele CD) kna installeren. Tijdens het kopieren worden er telkens bestanden slecht gekopieerd waardoor ze opnieuw moeten en soms overgeslagen moeten worden. Als ik met veel pijn en moeite (en veel geluk) alle bestanden op mijn hd heb staan, stopt de verdere install (na 1 x rebooten) na ongeveer 20 min (nog +/- 10 min te gaan)! Heb beide cdromspelers geprobeerd en cd is verder prima. Ik heb al verschillen setups geprobeerd: Hd op secundair IDE, eerst winxp cd naar hd kopieren, FSB verlagen van 166 naar 133 en zelfs naar 100 Mhz. NIKS HELPT!!! Heb ook al geprobeerd pc op te starten met al geinstalleerde windows van ander systeem maar dan krijg ik heel kort een blauw scherm en dan een reboot. Ook als ik in die windows alle hardware verwijder en dan weer in mijn systeem stop krijg ik een reboot. Hebben jullie enig idee hoe ik winXP kan installeren? Ligt het aan de IDE drivers van mijn nieuwe mobo? Of is mijn mobo gewoon naar de KL*TE!? Is dit een bekend probleem en hebben jullie misschien een oplossing? Bij voorbaat dank! (een wanhopige upgrader)
Link naar reactie
[quote:31fe7b5781]Standaard ATX 300 Watt kast [/quote:31fe7b5781] Post eens je temps en voltages. Welke bios gebruik je? De voeding zou instabiel kunnen zijn. Verders zou je ff memtest kunnen draaien. Misschien is 1 van je modules kapoet. Je moet dingen gaan uitsluiten. [quote:31fe7b5781]Ligt het aan de IDE drivers van mijn nieuwe mobo? Of is mijn mobo gewoon naar de KL*TE!? [/quote:31fe7b5781] Als Windows niet geinstalleerd is, zullen de drivers dat ook nog wel niet zijn. :wink: [quote:31fe7b5781]Is dit een bekend probleem en hebben jullie misschien een oplossing? [/quote:31fe7b5781] Ik heb het alleen als ik te ver overclock, of te strakke timings. :wink:
Link naar reactie
[quote:2fb0e0755b="The Avenger"][quote:2fb0e0755b]Standaard ATX 300 Watt kast [/quote:2fb0e0755b] Post eens je temps en voltages. Welke bios gebruik je? De voeding zou instabiel kunnen zijn. Verders zou je ff memtest kunnen draaien. Misschien is 1 van je modules kapoet. Je moet dingen gaan uitsluiten. [/quote:2fb0e0755b] Wordt pittig hoor, zonder Windows ;) De BIOS voltages zeggen verder niet zo veel, systeem boot net. Memtest draaien kan natuurlijk. Ik denk dat je voeding het niet trekt, wat je zou kunnen proberen is zoveel mogelijk los te koppelen dat stroom vreet en dan nogmaals te proberen. Je zou eventueel Knoppix kunnen downloaden (www.knoppix.org). Als deze wel blijft lopen kun je vanuit hier de voltages etc opvragen.
Link naar reactie
[quote:63ffab6710]Wordt pittig hoor, zonder Windows De BIOS voltages zeggen verder niet zo veel, systeem boot net. [/quote:63ffab6710] Ja, dat mag wel zo zijn, maar ik heb hier een paar 300W brakke voedingen liggen. Die geven bij het booten al 12,49V en 4,80V. Dat vind ik genoeg bewijs dat ie brak is, omdat ze nog wat sterker zullen afwijken na belasting.
Link naar reactie
Ik ken het probleem wel maar dan vanuit een andere hoek. De CD/CD-Rom (speler) is gaar waardoor de nodige bestanden voor de Windows install niet goed geinstalled zijn. Zoals jij hebt typt heb ik het precies eens eerder gehad. Probeer eens een kopie van de CD te maken, of de CD eens goed schoon te maken.
Link naar reactie
YES YES YES het is gelukt mijn huisgenoot is nog ff aan de slag geweest toen ik weg was... resultaat: geheugenchip kapot! Mijn huisgenoot (matthij heet de held!) heeft wat geheugen test gedraaid en toen bleken er grote fouten in het geheugen te zitten. Nu 1 chip verwijderd en die zal ik ff terug brengen naar de winkel. Heb 1 jaar garantie dus dat zal wel goed gaan! Bedankt voor jullie reacties en nForce2 RULES (untill now)!
Link naar reactie
[quote:8d100c74dc]Ja, dat mag wel zo zijn, maar ik heb hier een paar 300W brakke voedingen liggen. Die geven bij het booten al 12,49V en 4,80V. Dat vind ik genoeg bewijs dat ie brak is, omdat ze nog wat sterker zullen afwijken na belasting.[/quote:8d100c74dc] Zou mijn 300w voeding dan ook brak zijn??? die van mij zit altijd op 12.49 en 4.39...
Link naar reactie
Het kan leiden tot instabiliteit. Erg slecht is het niet, het kan je hardware niet beschadigen ofzo. Als je computer gewoon goed loopt en nooit afslaat of spontaan reboot is er nix aan de hand. Stress hem eens met CPUburn oid. Kijk of tie stabiel blijft en koop als het nodig is een nieuwe voeding
Link naar reactie
Sorry, ik had niet gezien dat die 12V te hoog was, een te laag voltage kan geen schade toebrengen (ik d8 dat ze beiden te laag waren) :oops: Probeer de waardes eens met een multimeter te meten, want dat je computer werkt met een 5V lijn die 0,6V afwijkt is idd wel raar. Dus controleer eerst even of die waardes echt wel kloppen, tenzij het je nix uitmaakt een andere voeding aan te schaffen. Ik weet verder niet welke merken goed zijn, alleen van Antec weet ik dat deze erg betrouwbaar is. Maar van de Zalman weet ik het niet, maar er zijn hier vast mensen die het wel weten.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...