Ga naar inhoud

Computer Upgrade


Aanbevolen berichten

  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Salland is voor de Epox en voor de 2800+ het goedkoopst. Voor de rest maakt het niet zoveel uit, dat ik het bij een andere shop ga bestellen. Gistron is in totaal niet goedkoper. Ik ga nog wel kijken of er nog wat winkels dichterbij zitten, wat ik dan nog wel laat weten. Nog een laatste vraagje: Is de 2700+ gebaseerd op de Barton core of niet?
Link naar reactie
Ik denk dat ik maar een 2500+ of een 2600+ neem en er dan een HD bijkoop. Voor het prijsverschil van 70-80 euro heb je al bijna een harde schijf en mijn huidige HD (5400 rpm) wordt dan een beetje een bottleneck. Stel dat ik ooit nog wil gaan overklokken, is dan de 2500+ beter dan de 2600+ ?
Link naar reactie
Ik moet ook nog wel 2 casefans hebben denk ik. Moet ik daarvoor ook naar een bepaald merk kijken of kan ik gewoon de goedkoopste nemen? Ik heb een gewone kast zonder frutsels eraan, dus een casefan met ledjes erin is niet nodig. 4633 Maxtor DiamondMax Plus 9, 80Gb, 7200rpm, 8Mb Cache U-ATA133,Liquid Bearing € 80,00 8312 Corsair Dimm 256Mb DDR PC3200 C2.5 (VS256MB400) 2x € 83,00 4605 EPoX 8RDA+ SockA,nForce2,6C-Aud,FWire,USB2.0,LAN € 81,50 4343 Logitech Z-640 speakerset 5.1, 50Watt RMS € 67,00 1914 Zalman CNPS6000-Cu Copper € 31,20 5560 AMD Athlon XP 2500+, 333Mhz, 512Kb, SocketA € 80,00 Totaalbedrag exclusief 19% BTW: € 422,70 BTW (19%): € 80,32 Totaalbedrag inclusief BTW en eventuele extra kosten: € 503,02 + evt. Enermax Silent 350 EG365P-VE(FM) € 57,07 (incl. btw) P.S. is het bevestigen van die Zalman koeler niet te ingewikkeld? Ik heb alleen nog maar een cd-rw/cd-rom en pci/agp kaart(en) geinstalleerd.
Link naar reactie
2500+ is goed om over te klokken. Echter denk ik niet dat je zalman het leuk gaat vinden, installatie is wel heel simpel, hier is het ook gelukt :wink: Zalman 6000Cu is gecertificeerd tot 2600+ geloof ik. Als ik mijn t-bred (2100+) op die waardes klok, met 166FSB, gaat de temperatuur vrij snel richting de 55 graden (met dit weer dan). Nu is de barton wel een andere core, toch zul je vrij snel beperkingen hebben. Ik denk dus dat je er verstandig aan doet een betere koeler erop te zetten.
Link naar reactie
Dat kan dan tzt wel weer, maar als ik bijvoorbeeld de Thermaltake Vulcano 11 neem, zou ik de 2500+/2600+ toch best een klein beetje kunnen overklokken. Bijvoorbeeld tot de waardes van een 2800+. Of werkt het niet zo simpel? Oke hij maakt wel een stuk meer herrie. Application for: AMD Athlon XP UP TO 3400+ Zie ook deze link: [url]http://www.thermaltake.com/products/heatsink/v11.htm[/url]
Link naar reactie
Misschien heb je wel gelijk ja. Laat dat overklokken dan maar achterwege, een 2600+ is snel zat, verdubbeling van mijn huidige CPU'tje. :D Ik ga gewoon voor de 2600+ dan met een nieuwe HD, want ik heb toch wel een beetje gebrek aan schijfruimte. Ik zag trouwens dat die Zalman wel errug zwaar is en aangezien deze computer in de zomervakantie ongetwijfeld nog een paar keer naar een (soort van) lan-party versleept gaat worden vraag ik me af of het niet beter is een wat minder zware erop te zetten. Iemand ervaringen daarmee? //Elgerv, wat voor koeler had je dan in gedachten? (graag wel minder dan 50 euro)
Link naar reactie
[url]http://shop.freezinghardware.nl/pictures/148-175K.GIF[/url] Bedoel je deze soms Marcel? Denk het wel tenminste. Dit is overigens nde Zalman CNPS5100Cu. De specs van die koeler zien er wel intressant uit, en zit ruim in je budget. Hij kost 40 euro. Houd je nog 10 euro over voor een grotere HD bijvoorbeeld :)
Link naar reactie
AMD Athlon XP 2800+ Afmeting koellichaam: 80x64x40mm Afmeting ventilator: 80x80x23mm Afmeting totaal: 90x82x69mm Toerental ventilator: 2500 U/min. Luchtstroom: 26.0 CFM Geluid: 20 dB(A) Aansluiting: 3-pol Molex inkl. warmtegeleidingspasta 20 db is wel errug stil :D , heerlijk Die Zalman CNPS 5100 Cu ziet er ook best goed uit. In de pricewatch is de Aero 7 nogal populair, maar ik heb nergens kunnen vinden op welke CPU's hij kan. Wel ergens dat ie op full-speed redelijk wat herrie maakt.
Link naar reactie
Heb zelf net een nieuw systeem met AthlonXP 2500+, nForce2 moederbord en een Spire Whisperrock III koeler. Is ongeveer de helft van de prijs van een Aero7 en koelt goed. Bovendien is hij vrij stil (heb mijn case nog openstaan dus ik hoor em nu nog wel). Mijn CPU is nu continu rond de 40 graden (stressed iets hoger, idle iets lager ) vind ik wel een mooie temp... ben dan ook geen hardcore OC'er! Nou succes met je keus! P.S. welker geluidskaart doe je in je systeem? Op je mobo zit geen Soundstorm of wel? Weet niet hoe goed die gewone geluidschip dolby digital weergeeft namelijk... (en dat ben je waarschijnlijk wel van plan gezien je boxen 8) )
Link naar reactie
Bij de Epox (8rda+) zit gewoon Soundstorm en dat moet zeker in het begin wel voldoende zijn. Ik kan er altijd later nog een keer een Audigy inzetten, maar dat is weer iets van 80 euro en als ik voor een paar euro meer Soundstorm heb, ga ik daar gewoon voor. Ik weet echt niks over koelers dus alle suggesties zijn welkom. :roll:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...