Ga naar inhoud

Systeem gekregen maar waarschijnlijk mobo overleden


Aanbevolen berichten

Van een familielid heb ik een PC (Packard Bell platinum 7500) gekregen, de computerboer in haar woonplaats wist te vertellen dat de PC was overleden door een piekspanning. Moederbord is MSI6119 2.1BX2. Voeding was eruit. Heb er een nieuwe ingezet. HDD is ok (uitgetest in andere machine) Processor (P3/500)is ook ok. Als ik het systeem aanzet gebeurt er geen fluit. Daarom denk ik (met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid) dat het moederbord inderdaad is overleden. Daarom mijn vraag (eigenlijk 2) Ik heb ooit eens gezien dat iemand een moederbord teste door alleen de voeding, processor en geheugen te plaatsen. Hoe test ik dus op en [b:0388c1c3ad]eenvoudige manier [/b:0388c1c3ad]of het moederbord [i:0388c1c3ad]en misschien de nieuwe voeding[/i:0388c1c3ad] inderdaad stuk zijn. Alvast bedankt voor de moeite.
Link naar reactie
[quote:0848e35b54]eenvoudige manier of het moederbord[/quote:0848e35b54] Het is eenvoudig maar tijdrovend: Zet het moederbord in een andere pc. Alles moet dus anders zijn, behalve het mobo. Als het mobo niets doet, heb je een probleem. Weet je BTW wel zeker dat de Power Switch goed op het mobo is aangesloten, anders doet ie ook vrij weinig als je hem aanzet.
Link naar reactie
De PC is een Packerd Bell platinum. Aansluitingen van de powerswitch etc. kunnen er maar op 1 manier in (in elkaar zetten gaat dan sneller). Het is ook maar 1 grote stekker. Daar zit het hem dus niet in (denk ik). Inmiddels heb ik begrepen dat je een mobo ook uit kunt testen door hem eruit te halen en aan te sluiten op een voeding. Het enige wat erbij geplaatst moet worden is geheugen en processor. Verder moet je dan de 2 powerpinnen (zie manual) kortsluiten met een schroevedraaier. Het moederbord zou dan normaal gesproken aan moeten gaan. Dit moederbord dus niet. [b:d32466f8d3][color=red:d32466f8d3]Daarom vrees ik het ergste[/color:d32466f8d3][/b:d32466f8d3]. Heb inmiddels al een advertentie gezet bij Te Koop gevraagd elders in het forum. Of weten jullie nog een andere oplossing om het moederbord uit te testen?
Link naar reactie
Ok, de pcboer van mijn familielid (koude kant) had wel zo netjes kunnen zijn om een tweedehands cq nieuw moederbord te adviseren, nu heeft tie een nieuwsysteem verkocht. Maar ja, een P3/500 machine met cd/rw/dvd/128mb/14gb hdd en 56k6 modem krijg je niet iedere dag voor niets in de schoot geworpen, gaan er mooi een linux server van bouwen. Ik ga rap op zoek naar een tweede hands slot 1 moederbord. Tips?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...