Ga naar inhoud

Swiftech MCX4000 vs Thermaltake SLK800/900 vs Alpha PAL8942


Aanbevolen berichten

Vmod op de radeon is niet zo verschrikkelijk moeilijk. Veel mensen doen dat, vooral op de 9500, dan halen ze scores hoger dan de 9700 (pro) :o Volgens mij is er ook een trucje voor de 9500 dat je 8 pixel pipelines krijgt. Heb je [url=http://www.motherboardfaqs.com/NF7/index.php]dit[/url] trouwens al gezien RD, schijnt heel makkelijk te zijn, een vdd mod op ons abit moederbord met potlood. Mijn geheugen heeft dezelfde 5ns chips als pc3500 en er zijn verschillende mensen die 230-235Mhz fsb halen met mijn geheugen. Durf het alleen niet te doen, zeker niet als ik woensdag net die nieuwe heb :roll:
Link naar reactie
  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:5fef07157e]Heb je dit trouwens al gezien RD, schijnt heel makkelijk te zijn, een vdd mod op [b:5fef07157e]ons[/b:5fef07157e] moederbord met potlood.[/quote:5fef07157e] Mag ik ook bij jullie clubje horen? Heb dat board nml ook net binnen. :wink: Heb BTW al een 2B potlood voor mijn neus liggen :P
Link naar reactie
Zodra ik em binnenkrijg woensdag ga ik het ook doen Avenger, handig he die site :wink: Mod voor n00bs :D Ik hoor wel van je hoe het gaat Btw, weet niet of je al is met een multimeter hebt gewerkt, zal wel, maar aard em aub aan je kast of in de molex, anders krijg je echt problemen. Om het NB voltage te meten, als je kijkt naar de uitleg staan er 2 punten, kan je het beste het rechtse punt gebruiken en niet uitschieten, anders heb je een gebakken mobo :wink:
Link naar reactie
[quote:628156514f]handig he die site, Mod voor n00bs [/quote:628156514f] Ik kende de site en de mod al :wink: Maar het is idd een handige site 8) 8) ) Die Mods zijn BTW niet voor n00bs :wink: [quote:628156514f]Btw, weet niet of je al is met een multimeter hebt gewerkt, zal wel,[/quote:628156514f] Ik heb Natuurkunde :wink: Maar ik ga eerst overclocken zonder mod, VDD naar 1,7. Ik heb een goede CPU (1800+ TB met leuke steppings) en goed geheugen (Twinmos PC3700) dus ik hoop een heel eind te komen. Maar mijn waterkoeling is nog maar deels binnen :( Ik heb alles, behalve het koelblok zelf. :roll:, mijn vakantie is voorbij en ik heb een uitwisselingsstudent hier in huis. Dus mijn OC laat nog wel wat langer op zich wachten.
Link naar reactie
Het is toch wel de makkelijke versie van de mod, dat moet je toegeven :wink: Balen voor je dat je nog niet kan beginnen. Denk dat je met pc3700 geheugen wel ver komt, ik kom echter niet zover met mijn pc3200 geheugen, maar met 0,1 volt kom ik waarschijnlijk tot 230-235Mhz, zou wel mooi zijn :roll:
Link naar reactie
[quote:4a0db7df0b="2FAST"] Als ik mijn radeon 9700 'gemod' heb, dwz dat ik die socket A koeler erop heb zitten én een voltage mod erop heb, dan zal ik een schone windows install doen en een zo hoog mogelijke score voor mijn systeem neerzetten. :)[/quote:4a0db7df0b] Wat is dat voor enge opmerking :o Wil je een socket A koeler op je videokaart schroeven? Dat is echt bruut man :D Neem een Swiftech MCX462, kun je gelijk je videokaart lijmen, of je moet hem heel goed stutten ;) :D
Link naar reactie
[quote:7115c56435="Marcel de Reus"][quote:7115c56435="2FAST"] Als ik mijn radeon 9700 'gemod' heb, dwz dat ik die socket A koeler erop heb zitten én een voltage mod erop heb, dan zal ik een schone windows install doen en een zo hoog mogelijke score voor mijn systeem neerzetten. :)[/quote:7115c56435] Wat is dat voor enge opmerking :o Wil je een socket A koeler op je videokaart schroeven? Dat is echt bruut man :D Neem een Swiftech MCX462, kun je gelijk je videokaart lijmen, of je moet hem heel goed stutten ;) :D[/quote:7115c56435] Haha tja dat ga ik zekerz doen 8) Ik heb daar idd een topic over lopen op dit forum [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=90233&postdays=0&postorder=asc&start=20&sid=bd7f8a75f49407d6b6a38e419a9b47f6/]linkje[/url] Ik heb geen Swifech gekocht, dat was me iets te duur, vooral omdat er flink wat aan geboord moet worden dan is 30-40 euro een beetje veel. Ik heb een Qtec dingetje, t/m Amd XP 3000+ Deze past met een paar mm precies tussen die connectoren (of hoe die dingen heten). Dingetje past echt mooi op die kaart! Er komt een andere fan op, die heb ik al liggen (wat grotere+betere en minder lawaai :) ) [img:7115c56435]http://www.qtec.info/_images/products/explain/13472.jpg[/img:7115c56435] Dat gaat aankomende week gebeuren, ff kijken of ik die kaart over de 425 core heen kan trekken :D //edit// Lijmen lijkt me overigens niet zo'n goed plan. Dat gaat er op een gegeven moment af vallen. Met een M3 boor + Schroeven zit ie stukke beter vast en dan weet je zeker dat ie er nooit meer (ongewilt) af komt (als je gaat lijmen krijg je hem er misschien wel nooit meer af, blijkt ie verkeerd erop te zitten dan ben je mooi de pineut). Als ie der wel af zou vallen zul je daarmee je pci-kaarten + je radeon vermoorden :( (de laatste omdat ie te heet zal worden).
Link naar reactie
//CV Handige FAQ van "ons" moederbord. thnx. ik ga overigens geen potlood vmod doen. dat laat ik wel aan jullie over. ik ben voorlopig uitgetweaked en vind het allemaal best zo. //2fast. hoe zwaar is die q-tec cooler ongeveer? erop schroeven lijkt me inderdaad een beter idee dan lijmen. zo'n cooler moet er goed op zitten zoals je zelf al aangeeft. ga je ook heatsinks op je geheugen plaatsen? Overklokken van het geheugen leverd voor de radeon 9700 niet veel winst op maar een echte tweaker leeft met het moto alle beetjes helpen ;)
Link naar reactie
@ CV: Ik denk dat dat voor een groot deel te maken heeft met het geheugen dat RD gebruikt. Jij gebruikt PC3200 geheugen dat nu op PC3500 loopt en RD heeft PC3500 dat op PC3700 loopt. De reden dat ik wacht met modden is dan ook omdat ik PC3700 geheugen heb. @2Fast: Ik sluit mij er bij aan, dat je moet gaan schroeven. Kun je ook Artic Silver 3 gebruiken ipv Adhesive. Ook dat zal iets schelen en alle beetjes maken voor "ons" veel verschil. :wink:
Link naar reactie
Ach ik ben ook niet zo'n tweaker zoals 2fast, the avanger, CV en nog een aantal hier. Ik draai nu stabiel op 10x217 = 2170mhz, eerder draaide ik op 2050 maar ik kwam er achter dan 10x217 ook stabiel loopt. Temps zijn stressed +/- 49 a 50 graden (1,825vcore) ik vind het allemaal best zo. met mijn deze settings waar ik dus elke dag mee draai en game haal ik 5450 3dmark punten (radeon 9700 @ 380/310). vind ik best wel netjes voor mijn standaard settings. als ik het sneller wil hebben ga ik niet modden. dan koop ik gewoon een GeForce FX 5900 ultra of zo. :wink:
Link naar reactie
hehe, kan je ook doen rd. Ik ben trouwens ook niet zo'n tweaker hoor :roll: Hoorde van verschillende mensen op het futuremark forum dat je hoger kon halen met pc3200 geheugen door het voltage iets te verhogen. Heb nog nooit zoiets gedaan, maar iemand anders gaat het nu testen, en als het werkt wil ik het wel overwegen. Jij hoeft gewoon totaal niet te tweaken met dat geheugen :wink: Dat bewijst trouwens ook al dat ik niet zoveel van tweaken af wist, anders had ik wel pc3500 geheugen gekocht :wink: Avenger, hoe zit het eigenlijk met de timings op jouw geheugen? Zijn die een beetje goed. Ik draai stabiel op 217mhz fsb 2-2-2-5. RD, weet je zeker dat je niet 2-2-2-5 kan draaien? Lijkt me sterk met jouw geheugen dat het niet kan. Anders moet je gewoon is een keer prime95 een tijdje draaien.
Link naar reactie
geen idee of ik het kan. ik draai nu dus 10x217fsb @ cas2 (5-3-3) veel verschil met (5-2-2) zal ik niet merken denk ik. ik ga het ook niet meer uit proberen. ik vind dat ik voor een non-tweaker me systeem heel erg goed heb lopen. 1833mhz @ 2170mhz vind ik een leuke OC :)
Link naar reactie
Een pagina eerder heb ik al verteld dat ik een stel 'bracket's' mis bij mijn Swiftech MCX4000, deze heb je nodig om van 80mm gaten naar 90mm te gaan zodat mijn papst koeler erop kan. Deze kunnen ze dus niet meer krijgen bij freezinghardware helaas :( (het hoorde in de doos te zitten, maar zit er niet bij ook niet in andere bij hun). Nu ben ik ff aan het kijken of ze bij andere zaken nog hebben (die ook die heatsink verkopen). ook bij de praxis/gamma hadden ze deze dingetjes niet (ook wel te verw8en natuurlijk). Ik mag dus gratis terug sturen naar freezinghardware en een andere fan uitzoeken, nette service.. maar welke moet ik nou nemen. Een 80x80x38 mm koeler van Delta leek me wel wat, die op 5v dan moet ie wel vrij stil zijn (hoeft niet fluisterstil). Alleen dat was niet het advies van die mensen van freezinghardware: [color=darkblue:8bea661352][i:8bea661352]De Delta fans zullen niet aan uw eisen voldoen, deze zijn zelfs op 7 volt nog zeer goed hoorbaar. Op 5 volt zijn ze redelijk stil, (Detla fans zijn nooit fluisterstil) maar het kan dan soms gebeuren dat de fan niet wil beginnen met draaien[/i:8bea661352][/color:8bea661352] Ik vraag me af, zo'n fan moet het toch gewoon prima doen op 5v.. ik zal anders eens kijken of ik in almere eens kan luisteren en zien wat zo'n delta fan op 5v doet. Iemand een betere suggestie? Misschien een andere koeler kopen, bij een andere winkel, dus een écht goede 80mm fan.
Link naar reactie
[quote:f5a19871eb]Avenger, hoe zit het eigenlijk met de timings op jouw geheugen? Zijn die een beetje goed. Ik draai stabiel op 217mhz fsb 2-2-2-5. RD, weet je zeker dat je niet 2-2-2-5 kan draaien? Lijkt me sterk met jouw geheugen dat het niet kan. Anders moet je gewoon is een keer prime95 een tijdje draaien.[/quote:f5a19871eb] Ik draaide met mijn epoxje op 203mhz> 2-2-2-5 @2,63V, terwijl ze eigenlijk op 2,7V moeten draaien. Op de Abit nog niet getest, heb maar weinig tijd en het koelblok is nog steeds niet binnen. :( [quote:f5a19871eb]ik vind het allemaal best zo. met mijn deze settings waar ik dus elke dag mee draai en game haal ik 5450 3dmark punten (radeon 9700 @ 380/310). vind ik best wel netjes voor mijn standaard settings. als ik het sneller wil hebben ga ik niet modden. dan koop ik gewoon een GeForce FX 5900 ultra of zo. [/quote:f5a19871eb] Dat kan ook. :D
Link naar reactie
Die 34dba YStech 80mm die ik heb zou dan een goede optie kunnen zijn. Ik kan nu ff het serie nummer niet checken, want ik zit in Leipzig maar je kan hem op de Freezinghardware site waarschijnlijk wel vinden en vrijdag ben ik weer thuis. Kun je overigens niet gewoon zelf wat knutselen of een verloopstuk van 80 --> 90 erop zetten? Of desnoods van 80 --> 120, dat zal ook wel lekker koelen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...