Ga naar inhoud

Swiftech MCX4000 vs Thermaltake SLK800/900 vs Alpha PAL8942


Aanbevolen berichten

Ik ben ook een scholier (was redelijk rijk tot ik een laptop kocht :D ) en ik kocht het leeuwendeel ook bij de OC-shop, maar FreezingHardware heeft een erg compleet assortiment en ik vind de prijzen dus best meevallen hoor. Ik heb destijds bij de OC-shop ook een smak met geld moeten betalen voor mijn Swiftech MCX462-BA, Delta 80HP en 5x YS-tech blazertjes. Bij de OC-shop hebben ze BTW een veel groter assortiment dan op de site staat, dat is alleen maar een selectie oid. Die YS-tech fans stonden bijvoorbeeld ook niet op de site. Misschien leuk om te vertellen: De OC-shop is iig heel klantvriendelijk. Ik kwam daar om die zooi te kopen, kreeg ten eerste gelijk vijf molex verlengstukjes gratis bij de fans (hoorden er eigenlijk niet bij) toen ik vroeg hoe ik dat allemaal van eten ging voorzien en vervolgens wilde ik ga pinnen... Er was geen pinautomaat, mijn pa zou dus moeten rijden naar het pinautomaat, maar dat vond die vent zo'n gedoe. Hij zij gewoon: "Maak het vanavond maar over :D " Kon alles zo meenemen, hij vertrouwde het wel (koste meer dan 200 euro!!). Ik natuurlijk netjes overgemaakt, maar dat zegt toch iets heel positiefs over de klant-shop verhouding.
Link naar reactie
  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
oc-shop is ook zeer actief op....GoT :P Ze posten daar veel ervaringen van hun [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/749190]ervaringen[/url](<--petervandamme werkt @ oc-shop), maar ze hebben laatst ook een inkoopactie* op laupro.nl gered. Het ging om een bedrag van 30.000 euro (ik deed ook mee) en dat liep mis omdat de leveranciers het niet zo goed konden vinden met de IA-starters. Oc-shop.nl heeft toen zonder succes bemiddeld, maar de deelnemers kregen toen wel de mogelijkheid om tegen dezelfde prijzen te bestellen bij hun zaak. Daarnaast organiseren ze ook (via GoT :wink: ) elk jaar Overclock & Casemod days. Ze zijn daar toevallig nu net de [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/739382///]voorbereidingen aan het treffen[/url] voor 27-06-03 t/m 29-06-03. Dan kun je leuk kijken naar de nieuwste sneufjes op het gebied van koeling en casemods. *Inkoopactie=IA=voor het geval dat je niet weet wat ik bedoel: Met een aantal personen kijken wat je wilt bestellen bij (meestal een buitenlandse) winkel. Je profiteert dan van de korting ivm groot bedrag.Daarnaast kun je allerlei exotische spulletjes uit het buitenland halen zonder dat je je blauw betaalt aan verzendkosten. IA's worden georganiseerd via laupro.nl (tot voor kort ook via GoT). Het enige nadeel van IA's is dat je belazerd kunt worden en dat de levertijden soms oplopen tot een aantal maanden. Maargoed, deze post heeft een iets te hoog GoT en offtopic gehalte dus laat ik er maar mee ophouden :)
Link naar reactie
[quote:4c37ebb9c8="Herr Muller"] Maargoed, deze post heeft een iets te hoog GoT en offtopic gehalte dus laat ik er maar mee ophouden :)[/quote:4c37ebb9c8] Precies. Je kan beter wat GOT kennis naar dit forum brengen, daar hebben we hier altijd wat aan. Ipv users hier naar GOT leiden, dadelijk hebben we hier helemaal geen kennis meer ;) Geen GOT spam meer dus. zorg maar dat er een paar GOT users hier gaan posten, zoals jij :)
Link naar reactie
Ik heb antwoord van freezinghardware :lol: Gestuurd op [b:e80ed11bc4]ZONDAG 4 Mei 21.00 uur[/b:e80ed11bc4], hmz, rare werktijden houden zij er op na :P De heatsink kost bij hun € 61.90 goedkoopste van alle winkels dus. Ik zat te denken aan die swiftech én deze koeler.. (en Arctic Silver III koelpasta 3 gr.) [img:e80ed11bc4]http://shop.freezinghardware.nl/pictures/114-127G.JPG[/img:e80ed11bc4] [i:e80ed11bc4]Specificaties: -Type: FD1293253B-2A -Grootte: 92 x 92 x 25 mm. -Vermogen: 1,2 W. -Toerental: 1900 RPM. -Luchtverplaatsing: 68,2 m³/h / 40,1 CFM -Geluidsproductie: 26,3 dba -Spanning: 12 V -Aansluiting: 3-pin molex -Lagering: dubbele kogellagering[/i:e80ed11bc4] Deze past zonder aanpassingen op de heatsink volgens mij.. Of raden jullie me deze fan af?
Link naar reactie
Ik heb zelf de Papst 3412NGM op mijn Thermalright zitten, dit zijn de specificaties: Luchtverplaatsing: 72 m³/h Geluidsproductie: 28 dB(A) Toerental: 2300 omwentelingen/min Dit zijn mijn temps nu: Idle cpu temp 48c Stressed temp 55c Case temp 35~37c FSB @ 211MHz MP @ 11 2x 256MB Twinmos/Twinmos PC3700 synchrone with fsb @ 5-3-3-2 in dual channel @ 2.7V AMD XP1700+ @ 2321MHz Vcore 1.7V Case temp is te hoog, die moet ik nog naar beneden drukken. De luchtverplaatsing is bijna gelijk en qua DB is de ys-tech nog wat stiller. Al met al niet een verkeerde keus denk ik.
Link naar reactie
De fan past idd zonder aanpassingen op je koeler. [quote:6939abb017]90 mm fans, with the provided brackets.[/quote:6939abb017] Deze info is van de site van swiftech. Voor de mensen die nu hopeloos gaan zoeken naar de site van swiftech: [url]www.swiftnets.com[/url] Ik heb zelf geen ervaringen met ys tech, maar het schijnt dat ze wel stil zijn, maar minder lang meegaan dan papst fannetjes. Ik zou zelf voor een iets krachtiger fannetje gaan en die gebruiken icm een fancontroller.
Link naar reactie
[quote:5cf0510695="CV"]Ja, mss kan je beter een fan nemen die ook wat kractiger kan als je wil, ik doe dit zelf voor het benchen, als ik mijn cpu flink overklok, heb er een tt smartfan opzitten, varieert tot 75cfm en heeeel veel herrie :wink:[/quote:5cf0510695] Uhh, nou heel veel krachtiger is er verder niet geloof ik.. tja een delta.. maar die maakt meteen 48 db aan herrie en 130M3 (trouwens klote dat ze niet van alle fans dezelfde waardes hebben ene CFL ander M3. Appels met peren vergelijken dus. :( Voor 'nomaal' wil ik 1tje die <32 DB blijft anders wordt het te veel. Als ik die delta 80mm fan op medium stand (7v) zou zetten zou die dan net zo goed koelen als een 92mm op 12v.. wat trouwens het voordeel van een 92 mm is, is dat ze ook een beetje de componenten rond de socket koelen, die worden nl vaak ook erg warm. Ik zoek dus eigenlijk een 92mm x 92mm die 38mm hoog is.. :) Iemand?
Link naar reactie
ik weet toevallig dat papst 92x38 fannetjes verkoopt. Volgens mij verkocht perfect-systems ze, maar ik zie ze nu niet meer in hun assortiment staan. misschien heb je [url=http://www.papst.de/products_luefter_dcaxial01.html]hier[/url] wat aan voor papst fannetjes (om modelnummers op te zoeken oid. Als je op "AC lüfter" onderaan klikt, zie je ook 92x38) Het lijkt me erg moeilijk om aan 92x38mm te komen. Het enige nuttige wat ik kon vinden was deze [url=http://www2.alternate.nl/cgi-bin/go.pl?stop=1&c=ALTHEXCSMD&main=/html/nodes_info/tl7p10.html]papst bij alternate[/url] (92x32) Ik zou gewoon een 92x25 fannetje kopen. Die 92x38 zijn volgens de specs wel iets stiller dan 92x25 bij dezelfde airflow, maar ze zijn te lastig verkrijgbaar.
Link naar reactie
Deze moet het denk ik maar worden. Ik wil de hele handel bij 1 zaak gaan kopen, deze fan had ik over het hoofd gezien: YS-Tech FD1293255B-2A - 92 x 92 x 25 mm. [img:3616fc08b7]http://shop.freezinghardware.nl/pictures/115-128G.JPG[/img:3616fc08b7] [i:3616fc08b7]-Type: FD1293255B-2A -Grootte: 92 x 92 x 25 mm. -Vermogen: 1,92 W. -Toerental: 2400 RPM. -Luchtverplaatsing: 85,5 m³/h / 50,3 CFM -Geluidsproductie: 31,9 dba -Spanning: 12 V -Aansluiting: 3-pin molex -Lagering: dubbele kogellagering[/i:3616fc08b7] Lijkt me dus wel wat, als die 31.9 DBa te veel blijkt te zijn kan ie altijd op 7v gaan, wel toevallig, ik wilde minder dan 32 dba, 31.9 is dus prima :P :P Dit samen met die Swiftech MCX4000 moet het doen :wink:
Link naar reactie
32dba is niet veel geluid, maar dit wordt vele malen meer doordat je de lucht door de finnen van je heatsink hoort blazen, dat maakt het lawaai. Is bij mij namelijk net zo met een 34dba YS-tech en mijn Swiftech blok. Zet je alleen de fan aan (op oude AT voeding) dan hoor je hem geeneens, maar in de PC maakt hij nog aardig wat geluid. Ik wil er deze zomer dan ook een 2200+ oid inklappen, puur omdat deze veel minder warm wordt dan mijn 2000+ Palomino zodat ie op 7V of zelfs 5V kan.
Link naar reactie
Ik ben het met Marcel eens. ik heb het ook met mijn Antec 80x80x25mm fan van 30db. deze blaast door mijn SLK-800 heen en maakt veel meer herrie dan als ik de fan gewoon los als case fan of zo gebruik, dat had ik niet verwacht. gelukkig is het nog verdraagzaam :) 2fast, verkijk je niet op de temperaturen van een P4, zeker die overklok van jou van 3150mhz, die kregen worden warm zat. maar goed dat weet je inmiddels zelf ook wel lijkt me :) Ik ben benieuwd of je dadelijk nog meer uit die CPU weet te persen.
Link naar reactie
Vroeger trok ie nl de 3200+ nog wel, maar dat was al een tijdje geleden, op 1.85v was die TT volcano 7+ niet zwaar genoeg, ik denk dat deze swiftech toch wel 10 graden gaat schelen, bovendien is het bevestigen op het mobo zelf een stuk prettiger dan met die clipjes, gaat ook weer makkelijker af, laatst toen ik een cpu van een vriend testte brak zo'n ijzer bevestigingsdingetje, die kon ik weer gaan kopen, 7 euro incl verzendkosten :( geen pretje dus. Ik denk niet dat ik nog meer uit deze cpu ga halen, dagelijks draai @ 3120 Mhz op 1.725v, dan is ie rockstable. Maar dan gaat de temp flink omhoog. En ik wil niet dat dit de 3e cpu wordt die sterft in een half jaar (eerst 1.6 daarna 1.8 ). Denk niet dat eynstein me nóg een keer een nieuwe geeft :P Mijn systeem is zoizo niet stil, zeker de IBM 120Gpx maakt veel herrie, 2 vrienden van me hebben hem ook, daar is ie veel stiller, prestaties zijn wel gewoon goed, dus kan hem moeilijk terug sturen. Vulcano 7+ in low-stand hoor je niet (andere dingen maken meer herrie) op Medium vind ik hem al vervelend op de achtergrond. Ik kijk net op de TT site en zie: Medium: 4800rpm@35 dB(A) hmm dit zal dus 31.9 DB zijn :-? Maja.. bij 3db méér is het geluid 2x zo hard toch? Dus ik zal wel zien, kan hem altijd nog op 7v zetten (de nieuwe fan). Idd die P4 is ook best een heethoofd, maar ik hoop toch wel dat ik hem op 50 graden stressed kan krijgen, dat is toch wel mijn doel. Inmiddels ga ik met de standaard intel koeler (ff vergelijken met de TT), al na de 55 graden IDLE! Wel te weinig koelpasta op zitten, te weinig is blijkbaar ook niet goed, scheelt maarliefst 3 graden (!)
Link naar reactie
Je zult er qua CPU temp een stuk op vooruit gaan denk ik. als je nu al op 55 graden idle zit. 3120mhz als dagelijks gebruikers snelheid is lekker. dan mag je niet klagen. 3db extra is inderdaad 2x zoveel kabaal. 35db vind ik te veel. ik hou 30db aan als grens. alhoewel mijn pc wel meer dan 30db herrie maakt door de CPU fan.
Link naar reactie
//RD// Wat draai jij dagelijks dan? Tja, ik heb een fancontroller, dat maakt de keuze van de fan en het afstellen van het geluid iets makkelijker. Heb jij geen fancontroller dan? //Edit// Ik heb de handel besteld! :) Heb tóch voor een papst fan gekozen, ik had er nóg 1 over het hoofd gezien! :roll: Tja, dat krijg je als je al die lijsten met koelers/fan's door zit te spitten. :P Uiteinderlijk alles bij freezinghardware besteld, zij hadden alles in het assortiment.. duur projectje, maar goed, pc's zijn mijn hobby en het mag dus ook wel wat kosten. Trouwens leuke actie!!! Bij 100 euro en meer mag je een artikel uikiezen koelpasta / rounded floppydrive kabel (45 of 55 cm) en die krijg je er dan gratis bij :D Ik heb dus voor een Papst 3412N/2GL - 92 x 92 x 25 mm gekozen, deze was stiller en zelfs beter dan die YS-tech fan! [img:78110c2013]http://shop.freezinghardware.nl/pictures/312-341G.JPG[/img:78110c2013] [i:78110c2013]Specificaties: -Type: 3412N/2GL -Grootte: 92 x 92 x 25 mm. -Vermogen: 1,2 W. -Toerental: 1950 RPM. -Luchtverplaatsing: 91 m³/h -Geluidsproductie: 23 dba -Spanning: 12 V -Aansluiting: 3-pin -Lagering: Sintec [/i:78110c2013] Stukke stiller + meer luchtverplaatsing!! Papst 91 m³/h @ 23dba YS-tech 85,5 m³@ 31.9 dba Oke papst is stukkie duurder, maar dat is ie aan de specificaties te zien zeker waard! Nu nog ff wachten tot ze de Arctic Silver III koelpasta 3 gr binnen hebben en dan gaan ze het handeltje verzenden :) Ik laat jullie weten wat het wordt! //off// Overigens ga ik ook ergens deze week met een maat van me proberen dat project met die koeler opnieuw op mijn radeon 9700 te krijgen, alleen ff nieuw heatsinkie kopen dus (andere is 'verboord' omdat de boor op 'hamer' stand stond.. dom dom dom :P ).
Link naar reactie
[quote:0c751f26e6="Red Dragon"] 3db extra is inderdaad 2x zoveel kabaal. 35db vind ik te veel. ik hou 30db aan als grens. alhoewel mijn pc wel meer dan 30db herrie maakt door de CPU fan.[/quote:0c751f26e6] 10db extra wordt ervaren als 2x zoveel lawaai. Mensen denken dat 3db 2x zoveel lawaai maakt, maar dit is niet zo. Ze denken dit omdat ze ooit hebben gehoord dat een tweede fannetje 3db meer geluid maakt. Bv: 2 fannetjes van 26db=bij elkaar 29db. Als je 2 dezelfde fannetjes naast elkaar zet, hoor je maar een klein beetje meer lawaai (iig niet 2x zoveel), terwijl dit wel een toename is van 3db. 3db extra is dus geen verdubbeling van het geluid. edit: @2fast de fan specificaties van 2 verschillende fabrikanten zijn niet te vergelijken met elkaar door de verschillende omstandigheden bij metingen (afstand ruimte achtergrondgeluid, etc). Behalve om de stille fannetjes, staat papst ook bekend om het overdrijven van de geluidswaarde (bron kan ik niet meer vinden).
Link naar reactie
Daar heb je idd een goed punt, maar ik denk toch wel dat die Papst iets beter zal zijn, in mijn ogen een beter merkt, maar zoals wel vaker.. dat is iets wat vaak helemaal niet klopt, 'merkgek' dus. Maar inmiddels is alles besteld dus tzal wel goed komen, het verschil in geluid is dermate groot, dat de papst iig wel stiller zal zijn (en ongeveer dezelfde hoeveelheid lucht zal verplaatsen). Denk toch wel dat ik de juiste keuze heb gemaakt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...